خبرهای داغ:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

یارانه سی درصدی بخش تولید، به تولیدکنندگان اختصاص می‌یابد

عباسپور گفت: در سال‌های گذشته، سی درصد سهم تولید به مردم اختصاص می‌یافت، اما در حال حاضر و در تقسیم بندی بودجه کشور، سهم تولید به تولید کنندگان اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۰۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
روح اله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه سال آینده و تخصیص بودجه در حمایت از واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی چند اقدام اساسی در خصوص واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل انجام شده که یکی از اقدامات تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و اصل ۴۴ قانون اساسی است.


یارانه واحد‌های تولیدی نسبت به گذشته افزایش می‌یابد

وی گفت: قطعا واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل که قبلاً شناسایی شده اند رصد می‌شوند و در صورتی که مشکلات این واحد‌ها مربوط به حوزه مالی باشد، در بودجه عمومی کشور نیز پیش بینی منابع مالی جهت حمایت از این واحد‌ها ایجاد شده است.

عباسپور با اشاره به افزایش یارانه‌های حمایتی از این واحد‌ها اظهار کرد: در بحث هدفمندی یارانه، یارانه واحد‌های تولیدی نسبت به گذشته افزایش می‌یابد. در سال‌های گذشته، سی درصد سهم تولید به مردم اختصاص می‌یافت، اما در حال حاضر و در تقسیم بندی بودجه کشور، سهم تولید به تولید کنندگان اختصاص می‌یابد.

کم کاری دولت‌ها در اجرای مصوبات بودجه عمومی

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هرساله منابعی در بودجه عمومی کشور در این خصوص در نظر گرفته می‌شود، اما این دولت‌ها هستند که مصوبات ایجاد شده را باید اجرایی نمایند که متاسفانه در اجرای این مصوبات کوتاهی و کم لطفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه مشکلات صنعت در بحث مشکلات مالی نیست افزود: همه مشکلات واحد‌های تولیدی در حوزه مالی نیست که صرفا با تامین منابع مالی بودجه عمومی کشور برطرف شود. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط بنده که به رشته تحریر درآمده ۴۰ مورد موانع در پیش روی تولید وجود دارد که شامل تحریم، مشکلات اقتصادی، ارتباط با کانال بانکی، ارزش پول ملی، افزایش قیمت دلار، واردات بی رویه، قاچاق کالا، نظام بانکی کشور بوده و این‌ها برخی از مشکلاتی است که حوزه صنعت و تولید با آن مواجه است و موانع متعددی در این زمینه وجود دارد.

قطعی برق، تولید کنندگان بزرگ و صنایع سنگین را بسیار متضرر کرد

عباسپور در ادامه با اشاره به مشکلات زیرساختی و قطعی برق در واحد‌های تولیدی اضافه کرد: در بحث زیرساخت ها، شرکت توانیر در خصوص تامین برق واحد‌های تولیدی مشکلاتی ایجاد کرده و کمبود برق روز‌های اخیر موجب شد تولید کنندگان بزرگ و صنایع سنگین بسیار متضرر شوند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در واحد‌های تولیدی ادامه داد: سؤمدیریت، تامین سرمایه در گردش، سود‌های بالای بانکی از دیگر مشکلات پیش روی بخش تولید است. به ویژه سود بالای بانک‌های خصوصی که اگر تولید کننده بخواهد ورود یابد، یکی از ضمانت‌های بانکی وثیقه است و همین آزاد نبودن وثیقه موجب ایجاد مشکلات دیگر می‌شود.

نقش نظارتی مجلس به منابع تخصیص یافته بخش تولید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعضی از قوانین دست و پاگیر در مجلس از دیگر مشکلات پیش روی صنعت است که باید رفع شود. البته مجلس این قوانین را آنالیز کرده و اگر بخواهد در این زمینه کمک اساسی کند لازمه اش این است که اگر جایی نیاز به قوانین و یا حذف قوانین دارد سریع پیگیری شود.

عباسپور گفت: مهمتر از همه این‌ها نقش نظارتی مجلس نسبت به منابعی است که برای بخش تولید در نظر گرفته می‌شود که با این حمایت منابع و پول در مسیر خود هدایت می‌شود.

۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار