خبرهای داغ:
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند خبر داد
نهاوند-مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: تاکنون ۲۳۷ اثر در مجموع به دبیرخانه جشنواره هنر‌های تجسمی رسیده است.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۵۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
ارسال ۲۳۷ اثر بهه دبیرخانه جشنواره هنر‌های تجسمی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، امیر بحیرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن یوم الله و دهه فجر به تشریح برنامه‌های جشنواره هنر‌های تجسمی و خوشنویسی به میزبانی شهرستان پرداخت و اظهار داشت: بعد از مدت‌ها نهاوند میزبان جشنواره خوشنویسی و هنر‌های تجسمی با موضوع نماز است.

وی افزود: از حدود دو ماه پیش با انتشار فراخوان عملاً این جشنواره وارد فاز کاربردی شد و آخرین مهلت ارسال در بخش خوشنویسی ۳۰ دی ماه و در بخش هنر‌های تجسمی با توجه به استقبال علاقمندان ۵ بهمن مشخص شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند عنوان کرد: بخش خوشنویسی در چهار بخش نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ و ثلث ودر هنر‌های تجسمی در سه بخش نقاشی، پوستر و تصویرسازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در بخش خوشنویسی ۱۱۳ اثر از ۷۶ نفر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که همدان رتبه نخست و نهاوند در رتبه دوم قرار دارد.

بحیرایی تصریح کرد: داوران این بخش استاد موسوی حیدری از قزوین، استاد محمد حیدری از تهران دبیر شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسی ایران، استاد خسرو نجومی و استاد نظام علی مرادی از همدان است.

وی با بیان اینکه در بخش هنر‌های تجسمی در مجموع ۱۳۰ اثر از ۸۵ نفر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: بعد از بررسی‌های اولیه و آثار خارج از بخش مسابقه یا محدوده استان ۱۲۴ اثر از ۷۶ نفر برای شرکت در جشنواره منتخب شدن که همدان رتبه نخست و نهاوند در رتبه دوم قرار دارد که همین امر نشان از درخشش هنرمندان نهاوندی دارد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند افزود: داوران این بخش نیز استاد سعید دولتی، استاد غلامرضا شاملو، استاد شبیر پوروقار و استاد حجت صفی منش از شهرستان نهاوند است.

وی با بیان اینکه آئین اختتامیه جشنواره روز ۱۲ بهمن و به مناسبت سرآغاز دهه فجر در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مراسم به شرایط شهرستان به ستاد بحران کرونا بستگی دارد که ممکن است به صورت محدود با حضور مسئولان استان برگزار شود.

بحیرایی یادآور شد: از برنامه‌های جنبی جشنواره گرامیداشت استاد محمد تقی قیاسی مسئول انجمن خوشنویسان است که قرار است از ایشان با عنوان شخصیت فرهنگی و هنری تقدیر و تجلیل شود.

وی افزود: پیرامون برگزاری جشنواره جلسات متعددی با کارگروه‌های مرتبط صورت گرفت و همچنین در راستای این جشنواره پنج کارگاه هنر تجسمی با حضور استاد صفی منش و علاقمندان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار شد و ۶ جلسه با مسئولان انجمن خوشنویسان شهرستان، تا بتوانیم جشنواره‌ای با کیفیت را پیش رو داشته باشیم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه اعتبار تخصیص داده شده برای این جشنواره ۵۰ میلیون تومان است، گفت: از این میزان ۳۰ درصد آن برعهده شهرستان و ۷۰ درصد آن برعهده اداره کل استان است.

وی ضمن تقدیر از شورای شهر و شهرداری در همراهی و کمک به برگزاری جشنواره، افزود: سعی داریم جشنواره را حضوری و به صورت محدود برگزار کنیم و در صورت تصمیم ستاد کرونا اختتامیه به صورت مجازی یا در شهری دیگر برگزار می‌شود.

بحیرایی گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان در حیطه هنر و درخشش هنرمندان موسیقی در ارسال ۲۵ اثر به جشنواره موسیقی استان، ما از جشنواره‌های استانی در سال آینده استقبال می‌کنیم هر چند باید زیرساخت‌های شهری برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی مهیا شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات