خبرهای داغ:
نائب رئیس شورای هیئت مذهبی ارومیه:

70 هزار نفر از نمایشگاه کوچه‌های بنی‌‌هاشم ارومیه بازدید کردند

نائب رئیس شورای هیئت مذهبی ارومیه گفت: 70 هزار نفر از نمایشگاه کوچه‌های بنی‌‌هاشم ارومیه بازدید کردند.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۶۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

 اکبر ابوالفتحی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مذهبی و هیئتی را هم تحت تاثیر قرار داده است، ولی تلاش کرده‌ایم که در لبیک به منویات رهبری، در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام فاطمیه هیئت را تعطیل نکرده و به فعالیت‌های مختلف دیگری از جمله کمک‌های مومنانه، ضدعفونی و ... روی آوردیم.

وی به تشکیل گروه‌های جهاد فاطمی در راستای ساخت و ساز منازل نیازمندان، طرح «نوای فاطمی»، اجرای طرح هر هیئت یک خیابان فاطمی، فضاسازی شهری با استفاده از 5 هزار متر ریسه مشکی، تهیه و توزیع 1 هزار برچسب خودرو مزین به نام حضرت زهرا (س)، اجرای طرح «این خانه عزادار فاطمه (س) است» در قالب توزیع 500 پرچم مشکی در بین منازل برپاکننده‌های هیئت‌های مذهبی، اجرای طرح سفیران فاطمی برای ماشین‌نویسی در سطح شهر اشاره داد.

این مسئول سوق دادن هیئت‌های مذهبی به سمت فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در ایام فاطمیه در شبکه‌های اجتماعی مداحی و قرائت مصیبت‌نامه صورت گرفت و از طرف دیگر پوستر، اینفوگرافی و ... نیز تولید و توزیع شد.

وی به اجرای طرح «نذر فاطمی» در ارومیه، اشاره کرد و گفت: اکیپی از خواهران متدین برای تهیه و توزیع اقلام حجاب، بروشورهای آموزشی و ... تشکیل شد و ملزومات تهیه شده نیز در بین سایر بانوان توزیع گردید، همچنین نسبت به تبیین این مقوله اقدام کردند.

این مسئول راه‌اندازی نمایشگاه کوچه‌‌های بنی‌هاشم از هفتم دی ماه امسال تا سوم بهمن توسط هیئت علمداران نینوا با مشارکت سپاه را مورد اشاره قرار داد و ضمن ابراز خشنودی از اینکه مورد استقبال مردم قرار گرفت و 70 هزار نفر از آن بازدید کردند، گفت: بخشی از آن به تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلام و مدافعان وطن اختصاص پیدا کرد.

وی از توزیع 60 هزار عدد ماسک، 50 بسته معیشتی، 700 پرس غذای بهداشتی، همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم خبر داد و اظهار کرد: هر سال آش نذری در این محل طبخ و توزیع می‌شد ولی امسال به دلیل شیوع کرونا، منابع مالی به سمت کمک‌‌های مومنانه سوق پیدا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات