معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: پالایش بیمه‌های قرآنی از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و امیدواریم دو تا سه هزار ظرفیت جدید ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۰۴
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،عبدالهادی فقهی زاده در دیدار با نخبگان، هنرمندان و فعالان قرآنی لرستان با اشاره به فعالیت هفت هزار بیمه شده قرآنی در کشور، گفت: پالایش بیمه‌های قرآنی از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است و امیدواریم دو تا سه هزار ظرفیت جدید ایجاد کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: همچنین دولت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی به فعالین قرآنی تأمین اعتبار کرده است، ۱۲ میلیارد تومان سال گذشته برای بیمه فعالان قرآنی کشور هزینه شد که این رقم امسال به ۲۸ تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

فقهی زاده، افزود: پنجم تا بیستم اردیبهشت ماه سال آینده برای نخستین بار نمایشگاه ملی مجازی قرآن کریم برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند منابع مطالعاتی مورد نیاز خود را به بهترین شکل تهیه کنند.

وی با بیان اینکه برای فعالان قرآنی در سطح ملی تخفیف‌های حمایتی در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین از ۷۳ طرح ملی مؤسسات مردمی قرآنی در فضای مجازی حمایت شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه علامه سید جعفر شهیدی در زمینه علمی و دانشگاهی قرآن کریم، گفت: لرستان چهره‌های شاخص بسیاری را به جامعه فرهنگی، هنری و بخصوص دینی کشور تقدیم کرده و در حوزه قرآن کریم چهره ماندگار و شاخصی همچون علامه فقید سید جعفر شهیدی، نیز از مفاخر این استان است که در محافل علمی و دانشگاهی قرآن کریم همواره منشأ و منبع کارهای بزرگی بوده است.

فقهی زاده، بیان داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای معرفی و شناساندن بیش از پیش عالمان قرآنی از برگزاری آئین ملی بزرگداشت و تبیین زوایای مختلف شخصیتی و علمی علامه شهیدی حمایت ویژه می‌کند و امیدواریم مقدمات این برنامه در استان و با همکاری و هماهنگی مسئولین فراهم آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات