مدیرکل ارشاد استان قزوین:

جشنواره فیلم مستند «یادگار» برگزار می‌شود

اسماعیلی گفت: جشنواره فیلم مستند یادگار در سه بخش مستند ایران یادگار، میراث معنوی و جایزه میراث فرهنگی قزوین، با مشارکت سازمان سینمایی کشور و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۱۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
محمد حسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به جشنواره فیلم مستند یادگار عنوان کرد: در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ جشنواره فیلم مستند یادگار با هدف ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سازمان سینمایی کشور و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شرکت کنندگان این جشنواره تصریح کرد: جشنواره ویژه فیلم سازان بوده و فیلم سازان باید در قالب مقررات عمومی و موارد فنی مربوط به فیلم و مستند سازی آثار خود را ضبط و ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به محور‌های ارسال مستند اضافه کرد: سه محور اصلی این جشنواره شامل مسابقه سینمای مستند ایران یادگار، بخش میراث معنوی (میراث ناملموس) و بخش جایزه میراث فرهنگی قزوین می‌باشد.

اسماعیلی عنوان کرد: مسابقه مستند ایران یادگار در سه گروه؛ مستند‌های کوتاه (تا ۴۰ دقیقه) مستند‌های نیمه بلند از (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و مستند‌های بلند (بالای ۷۰ دقیقه) برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: معرفی ظرفیت میراث فرهنگی برای تولید آثار فیلم و مستند، نگاه ویژه به موضوعات میراث فرهنگی، توجه به سینما و فیلم به عنوان رسانه برتر، حمایت از سینماگران فعال و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه با استفاده از ترویج مبانی فرهنگی از اهداف این جشنواره می‌باشد.

وی در خصوص مهلت ارسال آثار و زمان برگزاری جشنواره گفت: مخاطبین و شرکت کنندگان در این جشنواره میتوانند تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ آثار خود را به آدرس yadegarfilmfestival.ir برای ما ارسال کنند و زمان برگزاری جشنواره ۲۶ الی ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

اسماعیلی با اشاره به جایزه این جشنواره اضافه کرد: آثاری که با موضوع میراث فرهنگی استان ساخته شده، در این بخش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به فیلم برگزیده نشان زرین راژیا اهدا خواهد شد. این نشان شامل یک دیپلم افتخار و مبلغی به عنوان هدیه (متناسب به رتبه برنده و جایگاه قرارگیری در مستند اعم از کارگردان تا بازیگر) متفاوت خواهد بود.

ب/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار