تعدادی از علما، ریش‌سفیدان و مردم اهل سنت استان با آیت‌الله محامی دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۳۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، تعدادی از علما، ریش سفیدان و مردم اهل سنت با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.
 
 مولوی قاضی‌زاده، امام جمعه بخش بنت از توابع شهرستان نیکشهر، در این دیدار  ضمن ابلاغ سلام مردم این منطقه به آیت الله محامی و دعوت برای حضور و بازدید از این منطقه، خواستار حمایت و افزایش تلاش‌ها برای تبدیل بخش بنت به شهرستان شد و گفت: شهر بنت بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که دارای مسجد جامع و حوزه علمیه است.

مولوی احمد سپاهی امام جمعه جالق به طرح درخواست خود مبنی بر اختصاص زمین جهت ساخت و ساز مصلی در شهر جالق پرداخت.

مولوی محمدانور شهنوازی از علمای شهرستان خاش از تلاش‌های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان خبر داد و ضمن ابراز گلایه از برخی کارشکنی‌ها، اختلاف‌های طایفه‌ای را در شهرستان خاش مخرب و عامل بسیاری از مشکلات دانست.

مولوی عبدالرشید شه‌بخش امام جمعه مسجد جامع لوتک نیز به بیان مشکلات موجود در خصوص مدرسه علمیه لوتک پرداخت و گفت: پیگیری‌ها در این زمینه بی‌نتیجه مانده و خواستار پیگیری و مساعدت نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برای حل این مشکل هستیم.

در ادامه تعدادی از حاضرین به بیان مشکلات خود از جمله معضل آدم‌ربایی، درگیری‌های قومی و قبیله‌ای و همچنین مشکلات اقتصادی پرداختند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در پاسخ به درخواست هر یک از حاضران ضمن قول پیگیری به ارائه توضیحاتی درباره هر بخش پرداخت.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: متاسفانه درگیری‌های قومی و قبیله‌ای از چالش‌های اصلی استان است که ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

وی در خصوص پرونده آدم‌ربایی نیز قول مساعدت و پیگیری این موضوع را از مراجع ذی‌ربط داد.
ارسال نظرات