وضعیت مدارس و دانش آموزان ایلامی در وقت اضافه کرونایی

بازگشایی مدارس ایلام از ابتدای بهمن ماه موجی از نگرانی و استرس را در بین والدین دانش آموزان ایجاد کرده و اولیای مدارس نیز از نبود مستخدم برای گند زدایی و هزینه بر بودن خرید اقلام بهداشتی معترضند.
کد خبر: ۹۳۱۵۳۰۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، طبق اعلام معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، آموزش حضوری در ۴۵۰ دبستان ابتدایی زیر ۵۰ نفر، ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول، ۶۰ مدرسه متوسطه دوم و ۷۰ هنرستان از اوایل بهمن ماه در استان آغاز شده است.

اما با بازگشایی مدارس مشکلاتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توزیع ماسک و الکل به خصوص مشکلاتی در زمینه گندزدایی مدارس استان به وجود آمده‌؛ در این میان عدم توزیع ماسک و الکل توسط اداره آموزش و پرورش و نیز نبود مستخدم اعتراض خیلی از اولیا و مدیران و معاونان مدارس را به دنبال داشته است.

نبود ماسک و الکل

زهرا حسینی اولیای یکی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گفت: سال تحصیلی جاری به علت مجازی بودن سختی‌های زیادی را برای دانش‌آموزان و اولیا به دنبال داشت؛ با بازگشایی مدارس آن هم در مقطع اول و دوم دبستان که به خاطر سن کمشان توجهات لازم را برای رعایت نکات بهداشتی ندارند، نگرانی خانواده‌ها را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: علاوه ‌بر بی‌دقتی دانش‌آموزان، مدارس نیز به مقدار کافی الکل و ماسک بین دانش‌آموزان توزیع نمی‌کنند و همین امر باعث شده خانواده‌ها بیشتر نگران سلامت فرزندان خود شوند و ممکن است از همین طریق نیز دوباره وضع جامعه قرمز و آمار مبتلایان به کرونا افزایش یابد.

نبود مستخدم برای گند زدایی در مدارس

معاون یکی از مدارس استان بیان کرد: به دلیل نبود مستخدم در مدارس خود ما مجبوریم علاوه بر مراقبت از دانش آموزان در طول ساعات مدرسه، خارج از زمان کاری وقتی را برای گند زدایی مدارس اختصاص دهیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه نبود مستخدم تهیه و خرید اقلام بهداشتی بایستی توسط خودمان صورت گیرد که هزینه بر است.

اختصاص یک میلیارد اعتبار به مدارس برای توزیع ماسک والکل بین دانش آموزان

رضا زینی‌وندمقدم مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام گفت: برای افزایش کیفیت آموزش و بالابردن سطح یادگیری دانش آموزان به خصوص  نوآموزان که تاثیر به سزایی در یادگیری آن‌ها دارد، مدارس از اول بهمن‌ماه برای سه گروه از جمله اول و دوم ابتدایی، هنرستان‌ها و مدارس زیر پنجاه نفر در مناطق زرد و آبی بازگشایی شده‌اند.

وی افزود: تا کنون به مبلغ یک میلیارد تومان برای تهیه ماسک، الکل و سایر وسایل بهداشتی به سه گروه مدارسی که در سطح استان بازگشایی شده‌اند اختصاص داده شده تا وسایل بهداشتی لازم را تهیه و بین دانش آموزان توزیع کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام گفت: خیرینی نیز در زمینه‌ی تهیه‌ی اقلام بهداشتی برای مدارس اقدام کرده‌اند و در تلاشیم تا حد توان زمینه سلامت دانش آموزان در مدارس را تهیه کنیم.

کمبود مستخدم کشوری است

زینی‌وندمقدم اظهار کرد: در خصوص کمبود مستخدم متاسفانه در خیلی از مدارس با کمبود مستخدم برای گند زدایی و ضد عفونی مدارس مواجه هستیم و مساله کمبود مستخدم یک مساله کشوری است و رفع این مشکل خارج از اختیارات آموزش وپرورش و برای استخدام مستخدم نیازمند مجوز از سوی سازمان اختیارات استخدامی کشور هستیم.

زینی‌وندمقدم تصریح کرد: البته مدارس موظفند با همکاری مدیران، معاونان و مستخدم‌های در حال کار به گند زدایی مدارس بپردازند تا با همکاری سایر مسوولین مشکلات مربوط به آموزش دانش آموزان رفع شود.

جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا

 همواره شاهد بودیم شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را در جامعه حاکم کرد و با اعمال محدودیت‌ها وتلاش تمامی مردم خوشبختانه این وضع تا حدی بهبود یافت؛ از مسوولین و ارگان‌ها تقاضا می‌شود تا با همکاری کردن در این زمینه و فراهم کردن شرایط تحصیل دانش آموزان در زمینه رفع مشکلات و کاهش نگرانی خانواده‌ها اقداماتی در زمینه تامین وسایل بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها انجام دهند.

به قلم مهسا نظری

ارسال نظرات