مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: پرونده سنجش نوآموزان بدو ورود ۱۵ اردیبهشت ماه بسته می‌شود و آخرین مهلت ثبت‌نام نوآموزان برای شرکت در این طرح است.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۸۶
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه اولین نشست مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق به صورت وبیناری در سالن جلسات شهید غیاثی این اداره کل برگزار شد.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۳ و آروزی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، به تشریح مهمترین برنامه های آموزش و پرورش پرداخت. 

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان ایلام تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تحقق شعار سال گام بردارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین بر لزوم استفاده و مدیریت صحیح از منابع مالی در سطوح صف و ستاد تاکید کرد و افزود: همه منابع خصوصاً منابع مالی و مادی ما باید با سلیقه و مدیریت صحیح و مناسب به‌کارگیری شوند تا نهایت بهره‌وری از آن ها به عمل آید.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان ایلام با اشاره به آسیب شناسی وضعیت اداری و مدیریتی ادامه داد: باید ۳ نگاه را در کارهایمان داشته باشیم، یکی نگاه به درون است یعنی اینکه باید به داشته ها و ظرفیت های مجموعه هایمان نگاه کنیم. هرکدام از شهرستان ها و مناطق ما ظرفیتی خاص و ویژه دارند که علاوه بر شناسایی دقیق و کارشناسانه، باید این ظرفیت‌ها پای کار آموزش و پرورش آورده شوند. نگاه دیگر نگاه به بیرون است؛ باید پیرامون را بررسی کنیم و از اتفاقات و رویدادهای مرتبط باخبر باشیم تا کارمان را به بهترین شیوه انجام دهیم. نگاه بعدی نگاه به آینده است. قطعا اگر نگاه به آینده نباشد در حال می‌مانیم و هیچ اتفاقی نمیافتد. می‌بایست با علم روز دنیا پیش رفت و مسیر رو به آینده را ترسیم و در این راه تحولگرایانه کار شود.

درویشی خاطرنشان کرد: پرونده سنجش نوآموزان بدو ورود ۱۵ اردیبهشت بسته می‌شود و این تاریخ آخرین فرصت ثبت‌نام نوآموزان برای شرکت در این طرح است به همین خاطر سامانه نوبت‌دهی از اول فروردین ماه در سامانه my.medu.ir برای ثبت‌نام جاماندگان این طرح فعال شده که انتظار این است اطلاع‌رسانی لازم به اولیا انجام گیرد.

تراز نیروی انسانی و عقد قرارداد با شهرستان ها و مناطق به منظور تعیین و تکلیف نیروها برای سال تحصیلی آینده، برگزاری ایمن اردوهای دانش آموزی و برنامه‌های تفریحی مطابق دستورالعمل ها و شیوه نامه‌های مربوطه، تعیین تکلیف داوطلبان استخدامی آموزگاری، برگزاری مطلوب امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خرداد ماه، برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان و ... از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان بر آن‌ها تاکید کرد. 

 

ارسال نظرات