یادمان‌های شهدای شهرستان ماهنشان مغفول مانده است

جلسه هماهنگی کمیته‌های شهرستانی کنگره شهدا با حضور مسئولان شهرستانی در شهرستان ماهنشان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۴۰۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ جلسه هماهنگی کمیته‌های شهرستانی کنگره شهدا با حضور مسئولان شهرستانی در شهرستان ماهنشان برگزار شد.
یادمان‌های شهدای شهرستان ماهنشان مغفول مانده است

جلیل جزونقی فرماندار ماهنشان در این جلسه اظهار کرد: در راستای شناساندن مقام شهدا، نیاز است که شهدای شاخص شهرستان ماهنشان شناسایی و معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه روستا‌های این شهرستان شهدای بسیاری را در دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، تصریح کرد: کار‌های شاخصی که می‌توانیم در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان ماهنشان انجام دهیم باید با برنامه‌ریزی‌ها به صورت ویژه آغاز شود.

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه شورا‌ها و دهیاری‌ها نیز در زمینه اجرای کنگره شهدا همکاری خواهند داشت، اضافه کرد: یادمان‌های شهدا در بعد روستایی و شهری مغفول مانده است و باید به شهرداران و دهیاران این مقوله مهم ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره شهدای استان اهداف ویژه‌ای دارد، افزود: هدف ما جمع‌بندی و جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و نگهداری آن‌ها به عنوان یادگار برای نسل‌های آینده است.

جزونقی با اشاره به اینکه همه کمیته‌های شهرستانی باید در راستای انجام وظایف خود در زمینه برگزاری کنگره شهدای ۱۴۰۰ در استان همه تلاش خود را بکنند، ادامه داد: امروز همه ما امنیت و آرامش خود را مدیون خون شهدا و ایثارگران هستیم و باید فداکاری و جانفشانی آن‌ها به آیندگان منتقل شود.


سید شمس‌الدین موسوی، معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: برگزاری کنگره ملی شهدای استان زنجان، یک اقدام فرهنگی بزرگ در سطح استان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی برگزاری کنگره شهدا یک اقدام ملی محسوب می‌شود باید نگاهمان هم ملی باشد، تصریح کرد: کار‌های فرهنگی که برای شهدا انجام می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که با اقبال ملی مواجه شود؛ فرصت زیادی برای انجام کار‌های مربوط به کنگره شهدا نمانده و باید به کار‌ها سرعت داده شود.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گریزی به موضوع مهم امنیت در کشورمان زد و افزود: خون‌های مطهر شهدا امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران را رقم زده و دشمنان توان این را ندارند که به کشور ما نزدیک شوند.

وی با اشاره به اینکه بازدارندگی‌هایی که امروز صورت می‌گیرد به دلیل وجود فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین جانفشانی شهدا و ایثارگرانی است که روزی در مقابل دشمن از خون خود گذشتند، یادآور شد: از دورترین نقطه شهرستان‌های زنجان در مناطق جنوب و غرب کشور حضور یافتند و در مقابل دشمن و رژیم بعثی غیرتمندانه ایستادگی کردند.

موسوی با تاکید بر اینکه بیشترین بسیجی و جوان‌ترین بسیجی متعلق به روستای "سهند سفلی و بلند پرچین" در شهرستان ماهنشان است و در صورت امکان باید مستندی در این راستا تهیه شود، اظهار داشت: متاسفانه امروز اکثر اهالی این روستا به شهر‌ها مهاجرت کرده‌اند و این دو روستا پیشرفتی نداشته است.


معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان ماهنشان با وجود استقرار دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی، چیزی از نماد‌های ایثار و شهادت در این شهرستان مشاهده نمی‌شود، گفت: مسئولان شهرستان ماهنشان باید به این مقوله توجه کنند و حتما باید المان‌ها و یادمان‌هایی در زمینه شهدا ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه نبود نماد‌های فیزیکی در شهرستان ماهنشان یک غفلت است، افزود: شهدا و رزمندگان شاخصی در این شهرستان بوده که باید به آن‌ها پرداخته و نسبت به ظرفیت شهرستان آثار ماندگاری باید تهیه کرد.

موسوی همچنین تاکید کرد: بر اساس فرمود: ه مقام معظم رهبری، شهدا را هنرمندانه و با زبان هنر باید معرفی کرد. در زمینه تولید مستند، کتاب، المان‌ها باید هماهنگی و همکاری بیشتری شود.
ارسال نظرات