مدیرکل راه‌آهن شمالغرب گفت: زمان آغاز پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین درسال ۹۵،برآورد اعتبار مورد نیاز۶۵۰میلیارد تومان بود اما این برآورد به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۱۵۴۱۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛علی خدایی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در دو قطعه از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین مشکل وجود داشت، اما موانع تقریبا مرتفع شد و طبق دستور استاندار مقرر است تا بر اساس قولی که به مردم داده شده اعتبارات تامین شود.
افزایش برآورد هزینه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان

وی با بیان این‌که بعد از حضور رئیس برنامه و بوجه در استان زنجان و بازدید از پروژه بر اساس دستور وی قرار شد ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین تخصیص یابد، گفت: با توجه به این که پروژه نیازمند تامین اعتبار بیش‌تری بود بر اساس پیگیری استاندار و دستوری که از رئیس جمهور دریافت شد مقرر شده تا از محل تبصره ۵۶ مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص یابد که امیدواریم با این رقم روند کار بیش از پیش سرعت گیرد.

مدیر‌کل راه آهن شمال غرب با بیان این‌که زیر‌سازی مسیر به اتمام رسیده است، اذعان کرد: در حال حاضر پروژه به مرحله رو سازی رسیده و در مرحله تامین و تجهیز کارگاه‌ها از ادوات روسازی از جمله ریل و سایر ادوات قرار دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین در سال ۹۵ استارت خورد برآورد اعتبار مورد نیاز ۶۵۰ میلیارد تومان بود، اما با اتفاقات رخ داده این برآورد به یک هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، با این وجود اعتبارات واگذاری که بیشتر اعتبارات اخیر مد نظر است کل نیاز‌های هزینه‌ای پروژه را تامین نمی‌کند و فقط این مبالغ که تنها مقداری از آن اختصاص یافته و مقداری نیز تخصیص خواهد یافت، برای اتمام پروژه صرف خواهد شد تا پیمانکاران با پولی که می‌گیرند این پروژه را به سرانجام برسانند.

خدایی با بیان این‌که با اعتبار اختصاص یافته به پروژه قرار نیست بدهی پیمانکاران پرداخت شود، عنوان کرد: با پیمانکاران توافق شده پولی که از این محل تخصیص می‌گیرد تامین تجهیزات کنند تا پروژه به اتمام برسد و در ادامه با کارفرمای خود که راه‌آهن جمهوری اسلامی است در مورد طلب خود به توافق برسند.

وی با اشاره به این‌که پیمانکاران اذعان دارند به دلیل برودت هوا نمی‌توانند برخی اقدامات فنی را انجام دهند، بیان کرد: این پروژه مشکل حاشیه‌ای در محدوده استان ندارد و اگر مشکل خاصی وجود داشته باشد قابل حل است. با این حال امیدواریم با اختصاص اعتباراتی که انجام می‌گیرد مشکلات اعتباری پیمانکاران حل شود و در موعد مقرر پروژه به ثمر بنشیند.
ارسال نظرات