خبرهای داغ:
همدان- امام جمعه همدان گفت: جریان تحریف با تصویرسازی غلط از دستاوردها و انقلاب به دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۱۵۶۰۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
جریان تحریف به دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: مسئله شرک و نفاق درد بزرگی است که انسان‌ها را تهدید می‌کند و تنها گناهی است که هرگز بخشیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کفر، نفاق، شرک جزء گرفتاری‌هایی است که بشر در این دنیا به آن مبتلا می‌شود، تصریح کرد: شرک در سوره لقمان به عنوان ظلم عظیم مطرح شده است.

امام جمعه همدان در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه  به دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نیازمند بازخوانی اهداف انقلاب اسلامی در تبیین دستاورد‌های ۴۱ ساله انقلاب هستیم.

وی با بیان اینکه جریان تحریف با تصویرسازی غلط از دستاورد‌ها و انقلاب به دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز ما نیاز داریم نسل جوان ما بدانند در گذشته چه اتفاقی افتاده و چرا ۳۶ میلیون جمعیت در سال ۵۷ تصمیم به سرنگونی رژیم شاهنشاهی می‌گیرند.

شعبانی گفت: این تصمیمی که در کشور به رهبری حضرت امام خمینی (ره) گرفته شد برخاسته از یک تصمیم احساسی نبود بلکه از یک منطق قوی عقلانی پیروی می‌کرد.

وی افزود: امروز دشمن  در فضا‌های رسانه‌ای تلاش می‌کند دوران رژیم شاهنشاهی را یک دوران طلایی نشان دهد و گاهی از مواقع صحبت‌هایی مطرح می‌شود که شاید نسل جوان هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید باید اهداف انقلاب برای جوانان بازخوانی شود، اظهار داشت: مسئولان باید توجه کنند که مردم برای چه انقلاب کردند و مواضع رهبری را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه در شعار‌های انقلابی مسئله استقلال مطرح شده است، تصریح کرد: جوانان ما اگر می‌خواهند بدانند انقلاب برای چه شکل گرفت باید سخنان حضرت امام در پیش و پس از انقلاب را مطالعه کنند.

شعبانی گفت: امام خمینی (ره) بر این باور بودند که ما برای مستقل شدن لازم است کار‌ها را به افراد امین، کارآمد و وطن پرست واگذار کنیم. آن مسئولی که احساس می‌کند گره مشکلات کشور ما فقط  در ارتباط با آمریکا حل می‌شود و تفکر لیبرالی دارد درد جامعه ما را دوا نمی‌کند.

وی اظهار داشت: منابع کشور باید به خود مردم اختصاص پیدا کند و ما استقلال سیاسی پیدا کنیم و اجازه ندهیم کشور‌های بیگانه و جبهه استکبار برای ما تصمیم بگیرند.

امام جمعه همدان گفت: برای استقلال سیاسی باید استقلال اقتصاد و فرهنگی داشته باشیم؛ اگر اقتصاد متزلزل باشد بدون شک استقلال سیاسی نیز نخواهیم داشت. اگر در عرصه اقتصاد و معیشت قوی نباشیم نمی‌توانم به استقلال دست یابیم.

وی تصریح کرد: طبق برخی آمار‌ها درآمد ارزی ما در شرایط کنونی معادل یک پانزدهم درآمد قبل از انقلاب است، عوامل مختلفی در دوران پس از انقلاب باعث شد مشکلات اقتصادی پیدا کنیم که یکی از آن مربوط به افزایش جمعیت است. در سال ۵۷ جمعیت کشور ما ۳۶ میلیون بوده و اکنون به ۸۰ میلیون رسیده است.

شعبانی افزود: عامل دیگر مربوط به کاهش صادرات نفتی و بروز جنگ با عراق است که  بر اثر آن کشور ما یک هزار میلیارد دلار آسیب دید. پس از فرار شاه از کشور ثروتی که از این کشور بردند ۳۵ میلیارد دلار بوده که معادل یک سوم بودجه کشور در سال ۹۹ است.

وی گفت: در سال ۵۲ شاه روزانه ۶ میلیون بشکه نفت فروخته این در حالی است که در اوج دوران فروش نفت در سال ۸۳، دو میلیون بشکه فروخته شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در سال ۵۷، ۳۹ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز بی بهره بودند، تصریح کرد: گرچه در آن دوران هیچ تحریمی هم در کار نبوده، اما بالغ بر ۵۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جلسه ائمه جماعات با استاندار همدان اشاره کرد و گفت: در این جلسه ائمه جماعات از مدیران غیربومی و پروازی که در شهرستان‌ها ساکن نیستند و رفت و آمد‌های آنچنانی دارند گلایه کردند.

شعبانی با بیان اینکه استاندار قول پیگیری مدیران غیر بومی را داده است، اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها روزانه بیش از ۳۰ ماشین دولتی به برخی شهرستان‌ها رفت و آمد می‌کنند که هزینه آن مربوط به بیت‌المال است و باید رسیدگی شود.

وی به موضوع کرونا و مشکلات ناشی از آن نیز اشاره کرد و گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۸۰ درصد به ۳۹ درصد رسیده که نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات