مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: هم‌زمان با میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) جشن میلاد کوثر در کردستان با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۱۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با بیان اینکه بزرگداشت مقام زن با نام بانوی دو عالم افتخار بزرگی برای زنان اسلام است افزود: حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) دریای ژرفی هستند که همتای هم بوده و موجب افتخا رعالم هستند.

سرکانی گفت: زنان ما با تأسی به حضرت زهرا (س) می‌توانند نسبت به تمامی مسائل جامعه اظهارنظر کنند و نقش‌آفرین و الگو باشند.


وی با بیان اینکه تربیت خوب مادران ایرانی بود که در هشت سال دفاع مقدس هزاران جوان را به جبهه‌های جنگ کشید تا حماسه‌ای جاودان خلق کنند، تصریح کرد: برگزاری این مراسم‌ها به پاس قدردانی از کمترین زحمات مادران ایرانی است.


سرکانی تصریح کرد: یکی از تحولات اساسی در حوزه زنان پس از انقلاب اسلامی، رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان است و مهم‌ترین شاخص بلوغ فکری زنان پیروی از ولایت به شمار می‌رود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: با توجه به تقارن بودن برنامه‌های دهه فجر با برنامه‌های هفته زن و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۷ بهمن ماه بویژه در روز ۱۵ بهمن ماه که مصادف با میلاد با سعادت دخت نبی اکرم و روز زن است طبق رز شمار دهه فجر با نام انقلاب اسلامی، سیره فاطمی و منزلت زن و سبک زندگی اسلامی ایرانی نامگذاری شده است.

وی گفت: لذا در این راستا بسیج جامعه زنان نقش اساسی را در جهت ترویج فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه و معرفی شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره را بر عهده دارد و برنامه‌های متنوعی را متناسب با این ایام پیش بینی کرده است.

سرکانی با بیان اینکه جشن میلاد کوثر با رعایت فاصله اجتماعی و تحت عنوان ولایت اجتماعی زن و محتوای برنامه تبیین الگوی سوم و نگاه فاطمی در این ایام برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: ویژه برنامه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سنندج برگزار می‌شود و از مادران و همسران شهدا و همچنین زان نمونه کارآفرین تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: برگزاری مرحله سوم کمک مومنانه، استفاده از دسته‌های رزمی در مقابله با کرونا، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، نقش بین المللی تبیین ولایت اجتماعی زن با محوریت الگوی زن نه غربی نه شرقی، توزیع جهیزیه بین نوعروسان نیازمند، فضاسازی گسترده در فضای مجازی، برگزاری مسابقه از کتاب «معاصر سازی سبک زندگی فاطمی»، مسابقه نقاشی با موضوع سبک زندگی فاطمی، تجلیل از مادران و همسران شهدا و ... از دیگر برنامه‌های هفته‌ی زن خواهد بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات