خبرهای داغ:
تکرار دوباره تاریخ با سه گانه نان، جنگ، صلح:

بایدن و رویا‌های پیروزی ۱۴۰۰

با دوران مذاکره و پسا برجام در حقیقت با بیشترین حمایت مردم و دولت‌های دنیا، ایران به بی سابقه‌ترین چالش وضعیت اقتصادی سیاسی امنیتی گرفتار شد و علیرغم امتیازات فراوان برجامی از حداقل‌های توافق هسته‌ای محروم شد.
کد خبر: ۹۳۱۵۷۳۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تعامل پشت پرده اصلاحات و سرویس‌های خارجی با پیروزی حسن روحانی به پایان رسید. سه گانه نان، جنگ، صلح با ابزار مذاکره بار دیگر در تاریخ تکرار شد. لنین با سه گانه نان صلح و زمین کار خود را شروع کرد و در این سه گانه سازی پیروزی را نصیب خود کرد، در انتها به جنگ قحطی منجر شد.
 
بایدن و رویا‌های پیروزی ۱۴۰۰

این اتفاق در ایران رخ داد و دوران مذاکره و پسا برجام در حقیقت با بیشترین حمایت‌های مردمی، رهبری و دولت‌های دنیا، ایران به بی سابقه‌ترین چالش وضعیت اقتصادی سیاسی امنیتی گرفتار شد و علیرغم امتیازات فراوان برجامی از حداقل‌های توافق هسته‌ای محروم شد.

آمریکا سردار سلیمانی را ترور و علنا اعلام کرد، بعد از ترور شهید سلیمانی بلافاصله پالس‌های مذاکره از طرف دولت ایران به آمریکا صادر شد که نشان از ضعف و عدم شناخت سیاست‌های دنیا می‌باشد.

آیا آمریکا با برجام موافق بود؟ آیا اسرائیل مخالف برجام بود؟ مقایسه انقلابیون و نیرو‌های دلسوز با الفاظ رکیک از طرف رییس جمهور و حامیان برجام با اسرائیل در حقیقت جنگ زرگری و تقسیم کار بین اصلاح طلبان و دول غربی عبری بود تا با این حربه منتقدان را سرکوب کنند.

آمریکا و اسرائیل مخالف برجام نیستند اگر با برگشت به برجام مخالفت می‌کنند دلایل استعماری دارد. آمریکا، اسرائیل و دولت‌های غرب مراجع می‌گویند؛ محدودیت‌های برجامی ایران دائمی شود، ایران درباره ۴ شرط برای افزودن به برجام موافقت کند تا آمریکا راضی به لغو تحریم‌های اولیه شود.

خروج ایران از منطقه دوم محدود کردن فرد موشک‌های بالستیک کمتر از ۱۵۰ کیلومتر، سوم خلع سلاح نیرو‌های مقاومت و چهارم حقوق بشر، این چهار شرط اگر به برجام افزوده شود تازه ایران از تحریم‌های اولیه معاف می‌شود، اما تحریم‌های ثانویه فعلی که آمریکا اعمال کرده است به قوت خود باقی می‌ماند. وزیران خارجه بایدن و تراکم هر دو یک موضع کاملا یکسان در باره برجام و مذاکره داشتند.

پس برجام آنقدر برای آمریکا سودمند بوده که می‌خواهد تمام مشکلات خود با ایران را در بسته برجام پیاده کند تا بدون شلیک یک گلوله ایران را خلع سلاح و سپس حمله نظامی و زمین سوخته را تحویل دهد.

اسرائیل فرزند نا مشروع آمریکاست، بمب اتم، سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک دارد، اما به هیچ کس اجازه تولید بازدارندگی نمی‌دهد، اسرائیل تمام کشور‌ها را دست بسته می‌خواهد تا هر زمان آزاده کرد کشتار نماید.

اما ایران این تابلوی اصلاحات و اسرائیل را تا کنون شکسته است، فرمانده ارشد نظامی ارتش اسرائیل از حمله نظامی به تاسیسات نطنز و بوشهر گفته که سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ نابودی حیفا و تل آیو را وعده دادند. رییس جمهور فرانسه علاوه بر چهار شرط آمریکا، نگرانی‌های عربستان در خصوص ایران را جزئی از برجام احتمالی بیان کردند.

موشک نداشته باشید، هسته‌ای و نان را تعطیل کنید، صنایع هوایی و دریایی تعطیل کنید تا یک ناو آمریکایی در جبل علی امارات پهلو بگیرد و تمام ایران را با موشک‌های بالستیک با خاک یکسان کند و اصلاحات برجامی نیز محکوم کنند.

از ۶ عضو برجام که متن را تهیه کردند سه نفر به جرم جاسوسی در حین مذاکره و به نفع بیگانه دستگیر شدند. آمریکا به برجام برنمی گردد مگر شروط بایدن پذیرفته شود. مسئولان به جای منتظر ماندن برای رحم کد خدا تولید مولفه‌های قدرت را در زمینه‌های مختلف در دستور کار قرار دهند.

انتظار پیروزی با طعم بایدن و سه گانه نان صلح جنگ دیگر جواب نمی‌دهد و حذف اصلاحات قطعی به نظر می‌رسد.

نگارنده: صادق چگینی
ارسال نظرات
پر بیننده ها