خبرهای داغ:
رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی از شناسایی تعدادی از مجرمان کلان اقتصادی متواری خبر داد و گفت: پیگیری بازگرداندن آنها به کشور در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۳۱۵۸۸۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ‌محمدرضا مقیمی‌ در حاشیه سفر به استان اصفهان‌ اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های میدانی که از عملکرد پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان انجام شد اقدامات این پلیس هم از نظر پیشگیرانه، هم از نظر جلوگیری از وقوع جرایم و هم از نظر کارهای مقابله‌ای و کشف جرایم مؤثر بوده است و بین سایر پلیس‌های امنیت اقتصادی استان‌هایی که در این فضا وارد شدند جزو رده‌ها محسوب می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی پیش‌بینی، پیشگیری، شناسایی و کنترل را جزو اولویت‌های کاری و مهمترین اهداف پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی برشمرد و افزود: ارزیابی‌های صورت‌گرفته کاملاً گویای این مطلب است که با تدابیر فرمانده انتظامی استان و همکاری سایر معاونان و رؤسای پلیس با پلیس امنیت اقتصادی جلوی بسیاری از جرایم، آسیب‌ها و چالش‌ها در حوزه اقتصادی استان گرفته شد و وضعیت امنیت استان از نظر اقتصادی بسیار خوب و مطلوب است.

رصد هوشمندانه تخلفات در بازار بورس

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون نظارت پلیس بر بازار بورس با بیان اینکه حوزه‌های اقتصادی، راهکارهای اقتصادی دارد، گفت: با توجه به اینکه موضوع سرمایه‌گذاری مردم در بورس از سال گذشته آغاز شده بود طبیعی است که خیلی از این اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم قابل پیش‌بینی بود و باید مسؤولان اقتصادی کشور نسبت به آن برنامه‌ریزی می‌کردند.

مقیمی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی به‌ عنوان حافظ مال مردم به‌ صورت هوشمندانه تخلفات در بازار بورس را رصد می‌کند، افزود: با توجه به اینکه یک‌سری چالش‌ها و فرصت‌هایی را که از دست می‌رود متوجه می‌شویم سعی می‌کنیم به‌ عنوان یک کارشناس کنار کارشناسان حوزه بورس حضور یافته و آسیب‌ها، راه‌کارها و اصلاح روش‌های جاری را به مسؤولان مربوطه گزارش کنیم اما در نهایت تصمیم‌گیرنده نهایی مسؤولان بورس هستند.

تشدید برخورد با تولیدکنندگان غیرقانونی ارز دیجیتال

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی در واکنش به برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه دلیل اصلی خاموشی‌های اخیر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز است گفت: قاعدتاً جاهایی که اجازه دادند و آئین‌نامه برای آن تعریف کردند باید فکر زیرساخت‌های لازم را هم می‌کردند تا کشور با مشکل توزیع برق مواجه نباشد.

وی اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی زمانی که موضوع استفاده از رمزارزها در کشور مطرح شد از ابتدا ورود پیدا کرد و از سال گذشته تا کنون هم توفیقات خوبی را در کشف این دستگاه‌ها به دست آوردیم.

مقیمی از تشدید برخورد با تولیدکنندگان غیرقانونی ارز دیجیتال در کشور خبر داد و گفت: کارشناسان به‌ صورت ویژه این موضوع را رصد می‌کنند و با جاهایی که به‌ صورت غیرقانونی از این دستگاه‌ها استفاده شوند قاطعانه برخورد و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

شناسایی مجرمان اقتصادی و پیگیری استرداد به کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدامات پلیس امنیت اقتصادی ناجا برای استرداد مجرمان کلان اقتصادی به کشور و احقاق حقوق مال‌باختگان، گفت: اقدامات ما در حوزه امنیت اقتصادی فقط به کشف جرم ختم نمی‌شود بلکه هر پرونده‌ای را که شروع می‌کنیم پایان آن تا تسویه حساب کامل و برگشت وجوهات به‌یغما برده‌شده مردم همراه است.

وی گفت: در این حوزه اتفاقات خوبی رخ داده است و با کمک پلیس بین‌الملل تعداد زیادی از مجرمان اقتصادی که وجوه بیت‌المال را از کشور خارج کرده بودند، دستگیر و به کشور بازگردانده شدند.

مقیمی از شناسایی تعدادی از مجرمان کلان اقتصادی متواری خبر داد و تصریح کرد: پیگیری بازگرداندن آنها به کشور در دست اقدام است و منتظر صدور احکام آن هستیم و به‌ زودی اخبار تکمیلی را به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار