خبرهای داغ:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی ازبرنامه‌های ویژه دهه فجر این سازمان خبر داد:تمامی برنامه‌های مجموعه بسیج دانشجویی استان اصفهان در مناسبت‌های مختلف به ویژه در دهه فجر به نوعی تبیین کننده مسیرگام دوم انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۹۳۱۵۹۵۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، سید هادی انوری  ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و برنامه ما در بسیج دانشجویی موضوع دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چون نقشه راه مرحله دوم و چهل ساله انقلاب اسلامی در گام دوم تبیین شده و ما در بسیج دانشجویی خودمان را یکی از مخاطبان اصلی بیانیه می‌دانیم و عملا تمامی برنامه‌های مجموعه بسیج دانشجویی استان اصفهان در مناسبت‌های مختلف به ویژه در دهه فجر به نوعی تبیین کننده مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بسیج دانشجویی یک کمیته دانشجویی مناسبت‌های انقلاب اسلامی که متولی آن بسیج ناحیه دانشجویی است و جلسات بسیار خوبی در این ایام برای هم افزایی بین دانشگاه‌ها برگزار شده با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و برنامه‌ها را به دانشجویان دانشگاه‌های دیگر هم منتقل کردیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با بیان این که انقلاب اسلامی در شرایط خاص و حساسی قرار دارد گفت: ورود عالمانه مجموعه دانشجویی و بسیج دانشجویی اصفهان بسیار با اهمیت است و محور برنامه‌های بسیج دانشجویی همیشه نقش‌آفرینی و مسئله محوری در جامعه داشته است.

وی ادامه داد: به طور یقین مناسبت‌هایی مانند دهه فجر هم از این قاعده مستثنی نیستند و ما خودمان مسائل اصلی را بررسی می‌کنیم و بر این اساس نقش آفرینی می‌کنیم.

انوری تصریح کرد: اهداف و دستاوردهایی همچون مقابله با تحریف و تحریم، معرفی الگوهای رویشی انقلاب اسلامی و توانمندی‌های انقلاب، تولید آثار فرهنگی و رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی، دستاوردهای 40 ساله انقلاب و مکتب حاج قاسم سلیمانی اهدافی هستند که در ایام دهه فجر به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به دسته‌بندی کارهای بسیج دانشجویی اظهار داشت: میزان و شدت برنامه‌ریزی در کمیته دانشجویی ایام دهه فجر نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و فعالیت‌ها در عرصه جهادی، علمی، رسانه‌ای، اقدامات بصیرتی و روشنگری، تبیینی، برگزاری مسابقات و دوره های تخصصی آموزش محور در این بازه زمانی انجام می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان خاطرنشان کرد: برای روز ولادت حضرت فاطمه(س) توسط خواهران دانشجو برنامه‌های مناسبتی تدارک دیده شده است.

اقدامات بصیرتی و روشنگری بسیج دانشجویی اصفهان

انوری افزود: در حوزه اقدامات بصیرتی و روشنگری در شرایط حساس امروزی که مردم کشور به دلیل مشکلات اقتصادی به امید و نشاط در زندگی نیاز دارند و توصیه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری است بنابر امیدآفرینی در سر لوحه برنامه های دهه فجر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در اقدامات بصیرتی و روشنگری چندین طرح خوب وجود دارد، گفت: «طرح بازتاب» از افرادی که اهل جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نبودند اما قدرت و عظمت ایران را به خوبی درک کردند و برخی مخالف هم بودند اکنون به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه یک قدرتی است که آثار و برکات بسیاری برای یک تمدن ایده آل دارد و لذا مجموعه بسیج دانشجویی سعی کرده این افراد را شناسایی کرده و در قالب برنام‌های دیداری از ظرفیت و توانمندی های آنان در انعکاس انقلاب اسلامی و نگاه مثبت انقلاب استفاده کنند.

انوری ادامه داد: تعدادی از این افراد شناسایی شدند و در زمانبندی مقرر با نگاه بیرونی که نسبت به ظرفیت انقلاب اسلامی داشتند صحبت خواهند کرد و به تبیین نقش عظمت انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان در سرتاسر استان اصفهان «طرح میدان عمل» را اجرا می‌کنند به این صورت که مسائل استان اصفهان و شهرستان‌های استان را احصا کردند و دستگاه‌های متولی آنان نیز شناسایی شدند و در قالب گروه‌های مسئله محور و مطالبه‌گر با مسئولان شهرستان‌ها هماهنگ می‌شوند و با پیگیری‌های فراوان سعی می‌کنند مشکلات هر شهرستان را برطرف می‌کنند.

اقدامات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان

وی با اشاره به اقدامات جهادی اظهار داشت: با توجه به اینکه 22 بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است طرحی به نام 1157 در بسیج دانشجویی استان اصفهان هزار و صد و پنجاه هفت بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار استان توسط نیروهای بسیجی توزیع خواهد شد.

انوری افزود: این مناطق شناسایی شده و از 20 بهمن سال جاری بسته‌های معیشتی به صورت هماهنگ در کل استان توزیع خواهد شد و  2هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی نیز بین اقشار نیازمند توزیع می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: مشارکت فعال در ترمیم و بازسازی منازل محرومان در حاشیه شهر اصفهان در دستور کار است و البته استارت این کار در ایام الله دهه فجر است و تا عید نوروز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارائه خدمات دندانپزشکی و پرستاری هم برای خانواده‌های نیازمند به صورت رایگان از روز 21 بهمن لغایت 24 بهمن سال جاری در کلینیک مشخص شده توسط دانشجویان و گروه‌های پزشکی جهادی بسیج دانشجو رقم می‌خورد.

انوری با بیان عدالت آموزشی، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی کرونا ما شاهد دانش آموزانی هستیم که از تحصیل بازمانده‌اند لذا تعدادی دانشجویان در قالب گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی و معلم دانشجوهای سازمان دهی شده که 250 نفر هستند از دهه فجر در مناطقی که بیشترین آسیب تحصیلی به دانش آموزان وارد شده در سراسر استان ورود خواهند کرد.

وی افزود: بسیج دانشجویی در کنار سپاه صاحب الزمان اصفهان برای آزاد سازی زندانیان حرکتی را آغاز کرده و با استفاده از ظرفیت خیران گروه جهادی در دهه فجر و روز ولادت حضرت زهرا(س) در پویش آزاد سازی زندانیان غیر عمد جرایم مالی کمک خواهند کرد.

اقدامات علمی بسیج دانشجویی اصفهان

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان تصریح کرد: یکی ازمحورهای اصلی بسیج دانشجویی حرکت علمی است و به ویژه در این ایام که باید بیشتر از گذشته و بر اساس شبهاتی که در جامعه مطرح است باید توانمندی‌های انقلاب اسلامی را نمایان کنیم لیکن برنامه‌ها و دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی ایران تدارک دیده شده که یکی از آنها سلسه نشست‌های کارگروه تاریخ است با عنوان «سلسله نشست روشنا» با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از روز 18 بهمن آغاز و به تبیین تاریخ انقلاب اسلامی و مقایسه توانمندی‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف علمی یا استفاده از توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌پردازد.

وی با اشاره به نشست باید قوی شویم»، اظهار داشت: این نشست با حضور مسئولان پژوهش و فن آوری و ارائه دستاوردهای علمی و مهندسی توسط اعضای فعال مجموعه بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

انوری ادامه داد: «مستند مصاحبه‌هایی» در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی تهیه شده که در طول دهه فجر در فضای مجازی بارگزاری خواهد شد که مورد استفاده علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اقدامات تدوینی و مسابقه‌ایی بسیج دانشجویی اصفهان

وی خاطرنشان کرد: در اقدامات تدوینی و مسابقه‌ایی، مسابقات ابتکاری برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی طراحی شده و کشوری است، مسابقه کتابخوانی از کتاب «صعود چهل ساله» ویژه دانشجویان، طلاب و دانش آموزان کل کشور است که از فردا آغاز و تا 22 بهمن ادامه خواهد داشت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با بیان این که مسابقه کتابخوانی با عنوان «شاخص‌های یک جوان تراز انقلاب اسلامی»گفت: منبع این مسابقه جزوه‌ایی است که سازمان بسیج دانشجویی با عنوان «نیروی مخصوص» طراحی کرده و شرکت در آن برای عموم بلا مانع است و شروع مسابقه از روز 22 بهمن تا یک روز قبل از ولادت حضرت علی (ع) خواهد بود.

انوری افزود: دوره‌های تخصصی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های انقلاب متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده که چنین نیروهایی را تربیت کند دوره توانمندسازی هنری و رسانه‌ای به نام دوره «به روز شو» با هدف ارتقای توانایی هسته‌های هنری و رسانه‌ایی دانشجویان از 18 بهمن و دوره آموزشی «مصباح» با محوریت دانشگاه‌های استان و آموزش‌های تشکیلاتی و آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی از نیمه بهمن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه خواهران دانشجوی بسیجی همایشی را با عنوان «الگوی سوم زن»  به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) به تبیین جایگاه زن در منظومه گفتمان امام انقلاب می‌پردازد و در این مراسم که به صورت حضوری با تعداد بسیار کم و غیر حضوری برگزار می‌شود از مادران شهدا نیز تقدیر و تشکر خواهد شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به انجام اقدامات رسانه‌ایی خوب در مجموعه بسیج دانشجویی، اظهار داشت: در سیر نمایشگاهی تفکرات فرد غرب‌گرا و خلا‌ءها را به معرض نمایش بگذارد و همچنین از یک نشریه «گرا» ویژه مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان به صورت نسخه الکترونیکی و چاپ شده رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه مجازی حقیقت پهلوی در قالب عکس نوشته‌هایی تدارک دیده شده و اکران مستندهای مختلف مربوط به گفتمان انقلاب اسلامی در این ایام و 5 شماره نشریه چند رسانه‌ای در قالب طنز و داستان و عکس نوشته از موضوعات مختلف از اول دهه فجر به مرور منتشر خواهد شد.

انوری افزود: ما حصل همه این زحمات این خواهد بود که گفتمان انقلاب اسلامی و توجه دادن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با نگاه تبیینی و ایجاد روحیه کارآمدی نظام و امیدآفرینی در جامعه را در بسیج دانشجویی استان اصفهان ایفای نقش داشته باشیم.

ارسال نظرات