خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم دهه فجر:

انقلاب اسلامی در مقابل وحشی‌ترین افراد و ظالم ترین جریانات ایستاده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز مسئولان نظام جمهوری اسلامی با وحشی ترین افراد و ظالم ترین جریانات، دشمنی دارند و با بهترین ها و سالم ترین افراد احساس محبت می کنند، ملاک ارزش گذاری انسان این است.
کد خبر: ۹۳۱۶۱۵۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در استان امروز در دیدار مسئولان ارشد استان به مناسبت سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به مهین اسلامی، ضمن عرض تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، گفت: در هر تجارتی سرمایه‌ای رد و بدل می شود که مشخص می کند این تجارت سود داشته است یا زیان.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه جای این سئوال است که سرمایه انسان در برابر هستی چیست، گفت: افراد متدین حسنات زیادی  دارند که از مهمترین آنها خدمت به مردم است، اما این حسنات معلول اند، باید دید ارزش را از کجا می‌گیرند، معیار سنجش ارزش  با متر، گرم و درجه قابل اندازه‌گیری نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است عملی را ۱۰ نفر انجام دهند و  ۱۰ نوع ارزش‌گذاری شود، شاید فرعون نیز یک کار حسنه انجام دهد اما پشتوانه آن کجاست؟ خیلی مهم است ک چه کسی این کار را انجام داده است؟

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مهم شناخت محبوب واقعی انسان است، گفت: ارزش انسان‌ها با محبوب واقعیشان سنجیده می شود و حب و بغض ریشه کار است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی خطاب به مدیران ارشد خراسان جنوبی، گفت: در همه ی کارهای خیرتان سجده شکر به جا بیاورید که شما با بدترین و وحشی ترین افراد و ظالم ترین جریانات، دشمن و با بهترین ها و سالم ترین افراد احساس محبت می‌کنید، ملاک ارزش گذاری انسان این است.

وی با اشاره به اینکه ارزش پول یک کشور به پشتوانه آن است و ارزش کار حسنه نیز پشتوانه آن که حب و بغض است، گفت: به فرموده امام صادق(علیه السلام) دین جز دوستی و دشمنی نیست و بقیه کارها معلول دوستی و دشمنی اند، انسان به حقیقت وقتی چیزی را دوست دارد که با آن سنخیت پیدا می‌کند اگر سنخیت نداشته باشد با همه تشریفات ازهم جدا می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ادامه داد: ملاک ارزش، سنخیت است، تمام سود و زیان ما در این چنین محاسبه‌ای ارزش گذاری خواهد شد، نمی‌توان گفت من فردی را دوست دارم ولی راه دیگری میروم این نوع حرف‌ها خود گول زنی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: از امام باقر(علیه السلام) روایت است که إذا أرَدتَ أن تَعلَمَ أنَّ فيكَ خَيرا فَانظُر إلى قَلبِكَ ؛ فَإِن كانَ يُحِبُّ أهلَ طاعَةِ اللّه ِ ويُبغِضُ أهلَ مَعصِيَتِهِ فَفيكَ خَيرٌ وَاللّه ُ يُحِبُّكَ ، وإن كانَ يُبغِضُ أهلَ طاعَةِ اللّه ِ ويُحِبُّ أهلَ مَعصِيَتِهِ«هرگاه خواستى بدانى كه در تو خيرى هست، به قلبت بنگر. اگر فرمانبران خدا را دوست و معصيت كاران را دشمن مى داشت، پس در تو خير هست و خداوندْ دوستت مى دارد، و اگر پيروان خدا را دشمن مى داشت و معصيت كاران را دوست مى داشت، پس در تو خيرى نيست و خداوندْ، دشمنت مى دارد».

وی افزود: زمانیکه از هر جریان، سخن و عمل ظالمانه‌ای متنفر هستی یعنی با امام حسین (علیه السلام) سنخیت پیدا کردی و اینگونه سرشت شیعیان با سرشت امام حسین (علیه السلام) گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ انسانی دو دل ندارد و با یک دل دو محبت محال است، گفت: تمام علاقه یک فرد به زندگی، همسر، فرزندان و والدین در راه خداست، و اگر در دوراهی بین انتخاب این موارد و خداوند قرار گیرد ، باید خدا را انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی  در ادامه یادآور شد: آن جوانی که از نفس، جان، آرامش و خانواده خود می‌گذرد و در راه رضای خدا که محبوب اصلی است فداکاری می کند، سرمایه بزرگی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این افتخار بزرگی است که دشمنان شما دشمن خدا، عدالت و ظالم حقوق بشراند و دوستان شما از بهترین افراد هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها