خوانش و معرفی کتاب در ۱۰ مسجد توسط سپاه ناحیه عمار مشهد آغاز شد

همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، خوانش و معرفی کتاب در ۱۰ مسجد توسط سپاه ناحیه عمار آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۱۶۳۲۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ همزمان با آغاز دهه فجر و تولد رهبر کبیر انقلاب اولین نشست کتاب خوانی در مسجد چهارده معصوم (ع)حوزه ۵ سپاه ناحیه عمار با حضور سرهنگ حامد ؛ جانشین فرمانده بسیج مقاومت ناحیه و جمعی از پایواران، بسیجیان، وحجت الاسلام سبزیان مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی آغاز شد.

در این مراسم ۴ نوجوان بسیجی به خوانش خلاصه‌ای از کتاب‌ها و معرفی آن‌ها پرداختند.

آیین رونمایی از پوستر طرح ۱۰ شب ۱۰ کتاب توسط حجت الاسلام سبزیان و سرهنگ حامد اجرا شد.

حجت الاسلام سبزیان مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت دهه فجر و فجر آفرینان اعلام کرد: به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب، ۴۲ نشست کتابخوان انقلاب در سطح استان خراسان رضوی آغاز شده است که ۱۰ نشست در ۱۰ مسجد مشهد اجرا میشود.

سبزیان گفت: اگر امروز دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای تابویی است که دشمنان از آن ترس دارند، قبل از پیروزی انقلاب کتاب یکی از عوامل موثر در پیروزی بود که باعث ترس دشمنان می‌شد.

وی اظهار کرد: در آن روز‌ها اگر رژیم کتابی را در خانه مردم می‌دید، مانند سلاح هسته‌ای امروز جرم داشت.

وی با تاکید بر این نکته که کتاب باعث آگاهی، بیداری، استفاده از تجارب دیگران، بصیرت و در نهایت اقدام آگاهانه می‌شود.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی مطرح کرد: امروز در گام دوم انقلاب حرکت همه ما باید بسوی افزایش آگاهی در بین مردم و بخصوص نسل نوجوان و جوان باشد.

حجت الاسلام سبزیان بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها در مسجد و اجرای مسابقات خواندن کتاب و خوب کتاب خواندن است.

وی با اشاره به نسل جوان که آینده سازان این مملکت هستند افزود: کتاب‌ها و مفاهیم آنان منشا تصمیمات آینده شما هستند و در تصمیمات موثر هستند.

در پایان این مراسم اجرای سرود توسط گروه آوای رضوان و اهدای جوایز به برگزیدگان و رونمایی از کتاب از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این نشست بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها