خبرهای داغ:
مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان خبر داد

اجرای ۵ پروژه تحقیقاتی در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان

همدان-مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان گفت: در سال جاری پنج  پروژه تحقیقاتی که قرارداد‌های آن‌ها منعقد شده است در حال اجرا بوده و چهار پروژه دیگر نیز در حال بررسی و در مرحله انعقاد قرارداد هستند.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۷۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
اجرای ۵ پروژه تحقیقاتی در شرکت توزیع نیروی برق استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی احسان اشرفی با اشاره به روند اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اظهار داشت: پروژه‌های تحقیقاتی انجام شده در قالب اولویت‌های تحقیقاتی مصوب از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر انجام می‌شوند و تا زمانی که به  مرحله اولویت مصوب برسد و پس از آن به انعقاد قرارداد منجر شود از فیلتر‌های متعددی در شرکت و نهاد‌های بالا دستی می‌گذرد و پس از تایید در کمیته تحقیقات شرکت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی افزود: پروژه‌های تحقیقاتی که انجام می‌شوند، شاید به طور مستقیم با مشترکین و مردم مرتبط نباشد، اما نتایج حاصل از انجام آن‌ها در افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش انرژی توزیع نشده، کاهش تلفات، سرعت پاسخگویی و... به متقاضیان و مشترکین ارتباط داشته و شرکت را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر جهت رفاه حال مردم استان یاری می‌کند.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان عنوان کرد: در سال جاری نیز سه عنوان پروژه از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اولویت‌بندی به منظور ارائه به دبیرخانه همایش هفته پژوهش به عنوان کارگاه معرفی شد.

وی ادامه داد: اولین اولویتی که اعلام شده پروژه تحقیقاتی با عنوان «جایابی برقگیر‌های چند محفظه‌ای در فیدر‌های ۲۰ کیلولت واقع در مناطق کوهستانی استان همدان برای کاهش نرخ خاموشی‌ها و خرابی تجهیزات» است که با دانشگاه صنعتی همدان و با همکاری اساتید انجام شده و نتایج خوبی به دست آمد، این پروژه برای چگونگی نصب و بهره‌برداری این نوع برقگیر‌ها به خصوص در نقاط کوهستانی کاربرد بسیاری خواهد داشت.

اشرفی ابراز داشت: پروژه دیگری که معرفی شده با عنوان «بررسی عوامل موثر در افزایش بهره‌وری دفاتر پیشخوان دولت» است که از سوی معاونت مشترکین اعلام و با همکاری یک شرکت دانش بنیان انجام شده است.

وی یادآور شد: سومین پروژه‌ای که به دبیرخانه همایش معرفی شد با عنوان «مطالعات بازآرایی شبکه توزیع شهر ملایر با هدف کاهش تلفات» است که با همکاری جهاد دانشگاهی همدان آغاز شد.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه نتایج این پروژه‌ها بعد از اتمام در اختیار واحد‌های مرتبط قرار گرفته و در سمینار پروژه‌های پایان یافته شرکت ارائه می‌شود، گفت: در مجموع این سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیون تومان اجرایی شده است.

وی با اشاره به جایگاه شرکت توزیع برق در سطح کشور در راستای انجام پروژه‌های تحقیقاتی گفت: همواره فرآیند تحقیقات از سوی وزارت نیرو، شرکت توانیر و دبیرخانه تحقیقات مورد پایش و بررسی قرار گرفته و استان همدان از این حیث جایگاه مناسبی در بین شرکت‌های توزیع دارد و پروژه‌های خوبی انجام داده است.

اشرفی عنوان کرد: همچنین دو پروژه تحقیقاتی مربوط به اتوماسیون شبکه انجام شده است که منجر به تولید نمونه تجهیزات سخت‌افزاری مربوطه شده و از نظر شرایط طراحی، قابلیت‌ها و قیمت تمام شده جزو پروژه‌های کاربردی و نمونه است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان جزء اولین شرکت‌هایی است که سیستم اتوماسیون را به صورت بومی راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: در این زمینه با توجه به شرایط اعلام شده در آیین‌نامه‌های مربوطه و پروتکل‌های ارتباطی مدنظر شرکت توانیر و وزارت نیرو به خصوص DNP۳، در حال اصلاح نرم‌افزار مربوطه با همکاری شرکت‌های دارای تاییدیه هستیم.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان تصریح کرد: در سال جاری نیز پنج  پروژه تحقیقاتی که قرارداد‌های آن‌ها منعقد شده است در حال اجرا بوده و چهار پروژه دیگر نیز در حال بررسی و در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

وی اظهار داشت: برای قرارداد‌های در حال اجرا نیز قرارداد‌های نظارتی مربوطه با اساتید دانشگاه‌های سطح استان منعقد شده و در حال پیگیری است.

اشرفی در پاسخ به این سوال که چند درصد پروژه‌ها کاربردی است، گفت: پروژه‌هایی که تعریف می‌شود از مشکلات موجود در واحد‌های مختلف شرکت منتج شده و برای حل این مشکلات انجام می‌شود و کتابخانه‌ای نیست و در انجام آن‌ها از همکاری اساتید دانشگاه‌ها و محققینی استفاده می‌شود که تخصص‌های لازم و مرتبط با پروژه را داشته و نتایج نهایی را با واحد کاربر به اشتراک گذاشته و تا حصول نتیجه مورد نظر پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی در خصوص حمایت از ایده‌های نو و خلاق جوانان بیان کرد:  یک فرآیند در وزارت نیرو و شرکت توانیر به نام حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعریف شده است، که شرکت‌های  تابعه را ملزم می‌کند از این پایان‌نامه‌ها حمایت و پشتیبانی کند، که در این زمینه نیز شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تاکنون براساس اولویت‌های مصوب و در راستای آیین‌نامه مربوطه فعال بوده و از چندین پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و دکترا حمایت کرده است.  

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان تأکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از تمام ایده‌های نو و خلاقی  که به نحوی با فعالیت‌های شرکت مرتبط بوده و بتواند پیشبرد اهداف شرکت مؤثر باشد استقبال کرده و با تمام توان حمایت و همکاری می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های تحقیقاتی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با توجه به جهت‌گیری و رویکرد شرکت توانیر در بخش تحقیقات، به تولید نمونه و انبوه تجهیزات و لوازم مورد نیاز صنعت برق، یکی از اهداف اصلی تحقیقات در این شرکت پروژه‌هایی است که به تولید نمونه تجهیزات و لوازم مورد نیاز در شبکه‌های توزیع منتج شود و در راستای تحقق این هدف تلاش کرده از ایده‌ها، پروژه‌ها و نوآوری‌هایی که توسط مراکز دانشگاهی و پژوهشی، اساتید، محققین، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان ارائه می‌شود حمایت و پشتیبانی کند.

اشرفی با بیان اینکه اولویت‌های تحقیقاتی شرکت هر ساله به صورت مکتوب به دانشگاه‌های استان اعلام می‌شود، گفت: همچنین تمام اولویت‌های مصوب در سطح کشور در پرتال  شرکت‌های مادر تخصصی زیر مجموعه وزارت نیرو و به طور اخص اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در پرتال شرکت قرار داده شده و قابل استفاده برای محققین است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار