خبرهای داغ:
همدان- فرماندار ویژه ملایر از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان همزمان با ایام مبارک دهه فجر در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۶۴۳۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۶ پروژه طی دهه فجر در ملایر/ایجاد ۲۷۶۲ نفر اشتغال در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، قدرت الله ولدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر ضمن تبریک این ایام اظهار داشت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر ۱۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در این شهرستان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی گفت: از این تعداد ۱۳۰ پروژه با اشتغال یک‌هزار و ۶۵۷ نفر بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۶ طرح با میزان اشتغال یک‌هزار و ۱۰۵ نفر نیز آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ملایر ۸۰ درصد از پروژه‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی استان همدان در ایام دهه فجر را به خود اختصاص داده است، افزود: در مجموع با بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی این تعداد طرح و پروژه، زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۷۶۲ نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: در مجموع طی سال ۹۸ و ۹۹ در ایام هفته دولت و دهه مبارک فجر ۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های این شهرستان هزینه شده است.

ولدی با اشاره به بسترسازی برای رشد و توسعه ملایر ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال گذشته تعداد طرح‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی این شهرستان ۱۳۰ طرح با ۶۱۱ میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه دوم ۷۸ طرح با ۸۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف عمده ما تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان است، بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال همزمان با ایام هفته دولت ۹۹ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رقم سرمایه‌گذاری در این شهرستان به ۲ برابر افزایش یافت.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در دهه فجر امسال از هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ای که در سطح استان همدان بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی می‌شود، ۸۰ درصد آن با ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان ملایر است که در حوزه بهره‌برداری از طرح‌ها ۵۳ درصد و در حوزه کلنگ‌زنی ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری طرح‌ها متعلق به این شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه از هفته دولت تا دهه فجر رقم سرمایه‌گذاری برای طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در این شهرستان ۲ برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده این است که ملایر به یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی تبدیل شده است.

ولدی ادامه داد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر یکی از بزرگترین پروژه‌های استان همدان در ایام دهه فجر است که عملیات اجرایی آن با رقم سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان اواخر هفته جاری با حضور یکی از مسوولان ارشد وزارت نیرو و به نام سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» آغاز می‌شود.

وی فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و زیربناهای این شهرستان برای ورود سرمایه‌گذاران با خاطری آسوده را از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و افزود: با تدبیر استاندار همدان سند سه ساله راهبردی توسعه این استان و شهرستان ملایر تدوین شد و با حرکت در راستای تحقق این سند، سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز در این شهرستان صورت گرفت.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه بدون پرداختن به حاشیه، با نیت خدمت صادقانه به مردم، شفاف و روشن در حال کار و تلاش هستیم  ادامه داد: تلاش ما بر این است تا خدمتگزاری صادق در این شهرستان باشیم و ضمن حفظ حرمت تمامی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی، تاکنون در این شهرستان جناحی عمل نکردیم.

وی همچنین اخذ مجوز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F افتخاری بزرگ برای این شهرستان دانست و بیان کرد: خوراک اصلی این نیروگاه گاز و سیستم خنک‌کنندگی آن، خشک است و به آب نیاز ندارد و میزان آب جزیی مورد نیاز آن از طریق پساب تصفیه‌خانه ملایر تامین خواهد شد.

ولدی اضافه کرد: طبق اعلام سازمان محیط زیست استان همدان، این نیروگاه هیچ مشکل زیست محیطی ندارد و تهدیدی برای آب‌های زیرزمینی نیست و یک برق کاملا سالم و پاک طبق استانداردهای روز دنیا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و نیازی نیست مردم در این زمینه نگرانی داشته باشند.

وی یادآور شد: در ایام دهه فجر طرح توسعه شرکت بافتینه و شرکت آهن و سیلیس آذرخش در شهرک صنعتی جوکار بهره‌برداری و تا پایان سال نیز طبق برنامه زمان‌بندی طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر، محور چهار خطه ملایر- سامن- بروجرد، اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و طرح‌های بزرگ دیگری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت کنونی و تنگناهای موجود، اقدامات دولت تدبیر و امید همانند روز اول است و از هیچ تلاش و کوششی برای خدمت به مردم کوتاهی نمی‌کند و فعالیت‌های دوچندان همچنان ادامه دارد تا با افتخار از این گردنه سخت و جنگ اقتصادی که دشمنان به وجود آورده‌اند نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی همچنین انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را سرنوشت‌ساز دانست و گفت: فرایند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و با پیگیری اخذ سوء پیشینه شوراهای اسلامی از ۲۰ آذر، نام‌نویسی شوراهای اسلامی شهر در شهرهای ۶ گانه ملایر با حضور در فرمانداری از ۲۰ اسفند و شوراهای اسلامی روستا با مراجعه به بخشداری‌ها از ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات