تعطیلی تدریجی بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد، این مجموعه را به سوی نابودی می‌کشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برخی بیمارستان امام رضا(ع) به‌سوی تعطیلی سوق می‌دهند و قصد دارند با تعطیلی تدریجی بخش‌های مختلف بیمارستان، آن را به ورطه نابودی بکشند.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۳۳
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

سید محمد جعفری با اشاره موضوع تخریب بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد اظهار کرد، برخی بیان می‌کنند، گذاشتن نام بیمارستان بر روی بیمارستان امام رضا (ع) اشتباه هست، ابتدا باید گفت، کسی صلاحیت نام‌گذاری را دارد که متخصص این امر باشد و مجموعه امام رضا (ع) یک بیمارستان بوده و درمانگاه نیست و نام‌گذاری این مجموعه به‌عنوان درمانگاه هم اشتباه است.

وی گفت: بخش اعصاب و روان این بیمارستان به‌عنوان تنها مرکز اعصاب و روان استان باوجود ۶ نیروی روان‌پزشک، خدمات تخصصی و بهینه‌ای ارائه می‌دهد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم خراسان شمالی، با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت بخش اعصاب و روان این بیمارستان به‌طور میانگین ۸۰ درصد برآورد شده است، افزود: کلینیک روان‌پزشکی و روان‌درمانی و کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی و بخش اورژانس نیز خدمات ویژه‌ای به مردم ارائه می‌دهد.

جعفری بیان کرد: سالانه ده‌ها هزار نفر از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند به‌طوری‌که طبق آمار در سال ۹۸ حدود ۲۵۸ هزار و در ۴ ماه نخست سال جاری نیز ۷۰ هزار مراجعه کردند.

وی بابیان اینکه تعرفه‌های پایین در این بیمارستان یکی از دلایل مراجعه مردم طبقه متوسط و پایین به این بیمارستان است گفت: با توجه به اینکه بیمارستان ارتش فعالیت‌های خود را کم کرده است، یقیناً حذف این بیمارستان، ضربه بزرگی به اقتصاد و سلامت مردم این منطقه میزند.

جعفری افزود: بیمارستان امام رضا(ع) در سال ۱۳۲۸ توسط حاکم وقت بجنورد وقف امور درمانی شده و این بیمارستان اکنون در اختیار وزارت بهداشت است و وقف نامه بیمارستان در اختیار دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: موضوع تخریب بیمارستان و توسعه عمارت مفخم بارها نقل محافل بود و تا مرحله اجرا هم پیش رفته است که با تلاش برخی از مطالبه گران و پی‌گیری برخی از مسئولین موقتاً از دستور کار خارج شد.

وی تصریح کرد: چیزی که اکنون واضح و مبرهن هست این است که بیمارستان امام رضا(ع) به‌سوی تعطیلی سوق داده می‌شود و مسئولین ذی‌ربط قصد دارند با تعطیلی تدریجی بخش‌های مختلف بیمارستان، آن را به ورطه نابودی بکشند. 

جعفری بیان اینکه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بعد از حدود ۵ ماه، موضع نه‌چندان قاطعی اتخاذ کرده است، افزود: ریاست دانشگاه اعلام کرده است که واگذاری بیمارستان در اختیار آن‌ها نیست بلکه وزارت بهداشت عهده‌دار است مسئله است، درصورتی‌که دانشگاه به‌عنوان نماینده وزارت بهداشت در استان می‌تواند با پی‌گیری و هماهنگی از وقوع این فاجعه جلوگیری کند.

وی گفت: درحالی‌که مسئولین از ️اعطای زمین‌های جایگزین برای ساخت بیمارستان سخن می‌گویند، اما در حقیقت عزمی برای ساختن بیمارستان جایگزین وجود ندارد و اینجا نقدی به دانشگاه وارد است که چرا آنها پیگیر نیستند؟

جعفری تصریح کرد: با سردادن وعده بدون پشتوانه کاری از پیش برده نمی‌شود و باید یک بیمارستان مجهز در تراز بیمارستان کنونی ساخته شود، سپس روند توسعه گردشگری را به هر نحو ادامه بدهند.️

اهلیت سرمایه‌گذار و شفافیت قرارداد، موضوعی که تضمین ساخت بیمارستان جدید را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: متأسفانه سال‌های گذشته بخش خصوصی که زمینی برای ساخت بیمارستان به او واگذارشده را پس از سال‌ها با بهانه اینکه وجود آب‌های زیرسطحی اجازه ساخت بیمارستان را در این مکان نمی‌دهد٬ از ساخت بیمارستان خودداری کرده و حالا این زمین با تغییر کاربری مواجه شده است، اکنون این سؤال وجود دارد چرا زمینی که با پایین‌ترین قیمت خریداری‌شده باید تغییر کاربری داشته باشد و چه کسانی از این موضوع نفع می‌برند؟ 

وی در پایان با اشاره به توهین برخی مدیران به منتقدان، اظهار داشت: یک تذکر هم باید به مدیرانی داده شود که به منتقدان و مطالبه گران توهین می‌کنند، مدیران تحمل بیشتری باید داشته و به‌جای توهین، پاسخگوی مسائل مربوطه باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات