مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) دشتستان:
حجت الاسلام ابوذر شاد گفت: حضرت ام البنین (س)، اُسوه‌ی همه مادران و همسران شهدا تا روز قیامت است.
کد خبر: ۹۳۱۶۷۳۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام ابوذر شاد ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) گفت: حضرت ام البنین (س)، از زمانی که به عقد امیرالمؤمنین (ع) درآمدند، همواره خود را کنیز فرزندان فاطمه (س) عنوان می‌کردند، ضمن آن که در هیچ گزارش تاریخی نیامده که کوچک‌ترین مشکلی میان ایشان و یا فرزندانشان با فرزندان حضرت زهرا (س) وجود داشته است.
وی افزود: آن چه از منابع تاریخی به دست می‌آید این که همه اجداد پدری و مادری حضرت ام‌البنین (س) در میان عرب و منطقه حجاز به شرافت و اصالت و جوانمردی و شجاعت و سخاوت مشهور بوده اند، کما این که از جمله صفات بارز این خاندان این بوده که دخترانشان، از عفت و حیای بالایی بهره‌مند بودند.
این مقام مسئول بیان داشت: این بانوی با ادب و بسیار بامعرفت، فرزندانی تربیت کرده و تحویل جامعه اسلامی داد که در کربلا و در سخت‌ترین شرایط که یقین داشتند به شهادت می‌رسند و به خصوص در حالی که دشمن برای آن‌ها امان نامه آورده بود، دست از یاری، ولی خدا نکشیدند و در راه حق و حقیقت جان فشانی کردند که اوج آن را در ماجرای شهادت قمر بنی هاشم (ع) می‌بینیم.
شاد خاطرنشان کرد: ادب و معرفت و بصیرت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و برادرانش در کربلا چنان است که حتی پاسخ امان نامه دشمن را هم نمی‌دهند تا این که امام حسین (ع) فرمود که پاسخ بدهید و آن‌ها با قاطعیت و صلابت، پاسخ لازم را دادند و این‌ها نشان از اوج ادب، وفاداری، معرفت و بصیرت ولایی این عزیزان است که در دامان چنین مادری و البته در مکتب امیرالمؤمنین (ع) رشد یافته اند.
وی گفت: هیچ جای تاریخ نداریم که حضرت ام البنین (س) کوچکترین اعتراض و ناراحتی داشته باشد از این که فرزندانش در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیده باشند.
پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها