مسئول بسیج مهندسین سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج:

عارضه یابی ۱۱۶ واحد صنعتی در مازندران / پایش ۷۰۰ واحد صنعتی در قالب طرح صنعت یار

ساری-مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا از عارضه یابی ۱۱۶ واحد صنعتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ واحد صنعتی هم در مرحله بهبود کسب و کار هستند و ان شاء الله تا پایان سال به چرخه جهش تولید باز می‌گردند.
کد خبر: ۹۳۱۶۹۱۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
عارضه یابی ۱۱۶ واحد صنعتی در مازندران / پایش ۷۰۰ واحد صنعتی در قالب طرح صنعت یار
 
خبرنگار خبرگزاری بسیج در مازندران به مناسبت ایام الله دهه فجر  با فرماندهان و مسئولین بسیج و سپاه کربلا طبق روز شمار ایام الله دهه فجر به گفت و گو نشسته است. دومین روز از دهه فجر مهندس اسماعیلی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا با موضع «انقلاب اسلامی؛ عدالت اجتماعی؛ اقتصاد مقاومتی؛ جهش تولید» مهمان خبرگزاری بود.

مهندس اسماعیلی در این گفت وگو  ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، با اشاره به موضوع جهش تولید و اقتصاد مقاومتی گفت: قدرت اصلی یک کشور رابطه  مستقیمی با تولید دارد تولیدبخش اعظم آن در اقتصاد است لذا باید اقتصاد را دانش بنیان و مستحکم قرار داد  و بر این اساس برنامه ریزی کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا با بیان این مطلب که کشور‌هایی که در دنیا به نوعی ابرقدرت محسوب می‌شوند در زمینه اقتصادی به رشد قابل توجهی رسیدند،   افزود: تحریم در کنار اقتصاد مطرح می‌شود و یکی از عواملی که باعث عدم رشد اقتصادی می‌شود موضوع تحریم است.

مهندس اسماعیلی در ادامه در پاسخ به این مطلب که چرا تحریم پاشنه آشیل اقتصاد است، اضافه کرد:وقتی اقتصاد کشوری ساده باشد، تحریم آن کار سختی نیست. اگر تولیدات کشور تک محصولی باشد، برای نمونه نفت، همین باعث عقب ماندگی اقتصاد کشور می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه باید کشور را از صادرات تک محصولی در آورد، به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصادی مقاومتی اشاره  کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی همان اقتصادی است که ما را  از تهدیدات اقتصادی دشمن مصون نگه می‌دارد  لذا یک اقتصاد درون زا است و میتوان به جهش تولید رسید.
 
مهندس اسماعیلی ادامه داد: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی مطلوب برسیم و شاهد افزایش نرخ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور باشیم باید به اقتصاد مقاومتی و تولید بپردازیم ومسئولین نیز می‌بایست به معنای واقعی به تولید توجه کنند و آن را در همایش، سمینار و جلسات خلاصه نکرده تا با یک  برنامه ریزی مدون و دقیق، شاهد بهبود کسب و کار درعرصه اقتصادی کشور باشیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان به اقدامات سازمان در سال جهش تولید پرداخت و افزود: طرحی در دستور کار خود قرار دادیم به نام طرح صنعت یار در قالب نهضت سراسری جهش تولید در حال اجرا است.

به گفته اسماعیلی طرح صنعت یار دارای سه مرحله پایش، عارضه یابی و بهبود کسب و کار است که با استفاده از متخصصان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی و با درخواست واحد‌های صنایع دچار رکود در حال اجرا می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه این طرح به مدت سه سال برای مازندران درنظر گرفته شده است، گفت: هدف گذاری شده است که  ۷۰۰ واحد صنعتی در قالب طرح صنعت یار مورد پایش قرار بگیرند.

اسماعیلی در ادامه از  عارضه یابی ۱۱۶ واحد صنعتی هم در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ واحد صنعتی هم در مرحله بهبود کسب و کار هستند و ان شاء الله تا پایان سال به چرخه جهش تولید باز می‌گردند.
 
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا با تاکید بر اینکه طرح صنعت یار باعث رضایتمندی صنعتگران و تولیدکنندگان صنعت، شده است، اضافه کرد: نرخ بهره وری صنعتی، رشد نرخ تولید ونیز اشتغالزایی در این طرح  افزایش می‌یابد.
 
عارضه یابی ۱۱۶ واحد صنعتی در مازندران / پایش ۷۰۰ واحد صنعتی در قالب طرح صنعت یار
این کارشناس در ادامه سخنان با بیان این اینکه ۳۹ درصد واحد‌های صنعتی استان در بخش زیرساخت‌ها دچار مشکل هستند، افزود:فرسودگی ماشین آلات، بحث تملک زمین، شبکه نامناسب توزیع، واردات مواد اولیه نامرغوب، تبلیغات نامناسب، عدم  توان رقابت با رقبا، مسائل مالی، عدم اصول مطالبات و نیز در مسئال حقوقی و قانونی،واحد‌های صنعتی را  دچار مشکل کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: استان مازندران دارای شرایط اب و هوایی خاصی است ، وزمین‌های حاصلخیز  و گران قیمت دارد لذاجهش تولید باید در بستر تولید اتفاق بیفتد، که ما در مازندران با کمبود زمین‌های صنعتی  مواجه هستیم.
 
به گفته این کارشناس ۳۹ شرکت و شهرک صنعتی در مازندران وجود دارد که از این تعداد تقریبا زمین‌های آن کمتر از ۲ هزار هکتار است که با بررسی های صورت گرفته، متاسفانه به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های متولی، برخی زمین ها برای  احداث شهرک‌های صنعتی بلاتکلیف رها وتبدیل به چراگاه های حیوانات شده است. که با یک تعامل و هماهنگی بین مسئولان و متولیان، می‌توان این زمین‌ها را به بهره برداری رساند.او گفت : اگر آزادسازی در این زمین ها صورت بگیرد، جهش تولید هم صورت خواهد گرفت.

 اسماعیلی با بیان اینکه مازندران یک استان برخوردار اما مستضعف است، گفت: استان مازندران طبق آمارها نه استان کشاورزی شده است نه استان صنعتی.چرا که یک برنامه ریزی درست طبق سیاست های استان طراحی نشده است و صنایعی با شرایط اقلیم خاص آن که صنایع تبدیلی است شکل نگرفت.
 
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه کربلا با تاکید براینکه باید صنایع استان به سمت صنایع تکنولوژی بر برود نه به سمت صنایع زمین بر، گفت: چه اصراری است که در مازندرانی که زمین های آن کم و قیمت بالا است از صنایع زمین بر استفاده کرد. صنایع تکنولوژی بر هم زودبازده بود و هم با شرایط اقلیمی مازندران سازگاری دارند. لذا باید در سیاست توسعه صنایع بازبینی صورت بگیرد.
 
لازم به ذکر است،فیلم این گفت و گو را در اینجا ببینید.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار