مینا بیابانی:

زن در نگاه امام خمینی(ره) رهبر نهضت معرفی شد

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: زن در نگاه امام خمینی(ره) رهبر نهضت معرفی شد.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۷۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مینا بیابانی در نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی که در آستانه روز بزرگداشت مقام زن و مادر با حضور اندیشمندان ملی و بین المللی و به همت سازمان بسیج و سپاه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، ضمن خیر مقدم به میهمانان ملی و بین المللی این برنامه، اظهار داشت: زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه عمل و جایگاه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دوشادوش مردان گام برداشتند و به الگو تبدیل شدند.
بیابانی ادامه داد: زن در نگاه امام خمینی (ره) رهبر نهضت معرفی شد و عصاره و جوهره وجودی زن در نگاه رهبر معظم انقلاب در پیام تاریخی که در کنگره ملی هفت هزار زن شهید فرمودند: و زنان را تاریخ ساز و معماران ایران جدید معرفی کردند، خلاصه می‌شود.
 
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه این جایگاه در انقلاب اسلامی حادث می‌شود، خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های غربی و تفکرات فمینیستی و متحجرانه سعی می‌کند که این تفکر انقلاب اسلامی را کوچک و بی ارزش جلوه دهد، از این رو نیاز است که اندیشمندانی که در اندیشه اسلامی و ماهیت و مقام زن اشراف کامل دارند بهره برد تا دیدگاه ناب اسلامی را به جهانیان ارائه داد.
وی یادآور شد: برای معرفی و تبیین درست مقام زن به همگان تلاش کردیم با برگزاری کنگره دوسالانه این مسیر را ادامه دهیم. بر همین اساس نشست امروز، پایه گذار کنگره بین المللی دوسالانه ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی است که سال آینده برگزار خواهد شد.
بیابانی افزود: جهانی سازی سبک زندگی فاطمی شعار این کنگره خواهد بود که اهدافی همچون معرفی و احیای هویت زن مسلمان، تبیین نقش و جایگاه زن در خانواده اسلامی و مواردی دیگر را دنبال خواهد کرد.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور درباره اقدامات اجرایی این کنگره هم توضیح داد: شبکه سازی فعالان فرهنگی، انتشار محتوا‌های تولید شده در سطح مخاطبان، شناسایی و معرفی چهره‌های علمی متخصص، تشکیل هسته‌های علمی و پیش بینی نشست‌های علمی، برگزاری شب شعر و شب خاطره با موضوعات مختلف توسط استان‌ها در سراسر کشور از جمله اقدامات اجرایی این کنگره خواهد بود.
ارسال نظرات