خبرهای داغ:
سردار ابراهیمی گفت: شناسایی و دستگیری حدود ۱۲ باند سارقان حرفه ای، ۵ باند سرقت قطعات داخل خودرو، ۶ باند سرقت احشام و بررسی و پیگیری ۱۹۹ پرونده کلاهبرداری از اقدامات مهم پلیس استان طی ده ماهه گذشته بوده است.
کد خبر: ۹۳۱۷۲۳۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز نشست خبری فرمانده انتظامی استان با اصحاب رسانه با محوریت دهه فجر و اقدامات ده ماهه پلیس استان در سالن شهید حق شناس ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.

وی ضمن تبریک ایام دهه فجر و حایز اهمیت بودن این ایام بیان کرد: انقلاب اسلامی مظهر حماسه سیاسی و آبروی نظام و مظهر اراده ملی و مردم سالاری ملی است که موجب اهمیت این ایام شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در نیروی انتظامی ما خادمان ملت در حوزه های مختلف امنیتی هستیم و در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل توطئه دشمنان و تهدیدات سخت و نرم دشمن با توجه به تجهیز امکانات و تلاش شبانه روزی پلیس بسیار خوب درخشیده و به تعبیر مقام معظم رهبری، نیروهای پلیس، مجاهدان فی سبیل الله هستند. که در راستای برقراری امنیت و ایجاد نظم و در رابطه با حفظ دستاوردهای نظام تلاش می کنند.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: دفاع از مردم و ارزشهای جامعه، قانون و قانون مداری و آرمان های امام و رهبر در سرلوحه مأموریت های پلیس است.نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و حافظان و مال و ناموس مردم تمام تلاش خود را می کند تا انتظارات رهبر و مردم و مسوولان را برطرف نماید.

سردار ابراهیمی با اشاره به ۱۳ هزار شهید انتظامی کشور و ۱۴۳ شهید استان تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان نهاد انقلابی و مولود انقلاب با اعتقاد قلبی و عشق رهبری بعنوان سربازان میهن برای امنیت مردم جانفشانی می کند و در بحث مورد انتظارات مقام معظم رهبری و پلیس تراز انقلاب، پلیس عزتمند با اعتماد به نفس و ایثارگر و روحیه تعاملی و مشارکتی در کشور تلاش می کند و رسانه ها در این راستا بازوان پرتوان ما هستند.

وی افزود: تعاملات پلیس با همه دستگاه ها موجب انسجام درون سازمانی می شود و اقتدار با رأفت و رحمت در دستور کار ماست و با جدیت با مخلان امنیت و نظم جامعه برخورد خواهد شد.

مقام ارشد انتظامی استان قزوین با اشاره به کشف جرایم و دستگیری مجرمین اضافه کرد: انضباط بخشی عمومی در جامعه می طلبد با مشارکت و همکاری عمومی، امنیت در جامعه ایجاد شود. خدمات ما منوط به سقف ساعت اداری نیست بلکه خدمت در این نیرو ۲۴ ساعته است تا بتوانیم به عنوان یک پلیس شایسته و لایق ملت و رهبر خدمت نماییم.

مقام ارشد انتظامی استان در ادامه با اشاره به موضوع کرونا عنوان کرد: نیروی انتظامی در مقابله با کرونا علاوه بر وظایف قانونی به ایفای نقش پرداخت و بخش بزرگی از مصوبات ستاد کرونا به عهده پلیس بوده و نیروی انتظامی با آمادگی صد در صد وارد عمل شد و همکاران ما علیرغم شیوع بیماری بسیار خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: در حدود ۱۴۵۴ نفر راهور و ۳۲۴۷ نفر در حوزه انتظامی در ۱۵ نقطه استان مستقر شدند و عمدتا با ارشاد و راهنمایی و نهایتا اعمال قانون فعالیت کردند که ۳۲۹۹ مورد تذکر به صنوف، ۴۰۷ مورد پلمب و ۷ هزار و ۶۳۷ تذکر لسانی داشتیم. در بحث اعمال جریمه های ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگانی که تذکرات را قبول نکرده اند، از طریق دوربین در جاده های داخلی و خارجی شهر قزوین، ۵ هزار و ۵۰۹ مورد و ۱۱ هزار مورد جریمه دستی با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و همچنین تعداد ۳۴۷ مورد جریمه دستی و ۸۰۰ مورد جریمه از طریق دوربین، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه در خصوص خدمت وظیفه عمومی بیان کرد: خدمت وظیفه عمومی در مناطق مرزی کمتر از استان هایی همچون قزوین است و مشمولان بالای یکسال اگر خود را معرفی نمایند ما می توانیم آنها را در نیروی انتظامی استان در محل زندگی جذب کنیم. همچنین در بحث مهارت آموزی مشمولین می توانند در مدت خدمت عمومی، در رشته های مورد علاقه آموزش ببینند و با کسب مدرک معتبر کسب درآمد نمایند.

وی با اشاره به ترددهای موجود در جاده های استان طی ده ماه گذشته اضافه کرد: بر اساس تردد ثبت شده در ده ماهه گذشته بیش از ۱۹۰ میلیون تردد بوده که نسبت به سال قبل کاهش داشته و در مجموع ۲۳.۱۶ دهم کاهش تصادفات، تصادفات جرحی ۲۴.۶ را به همراه داشته است.

سردار ابراهیمی با اشاره به جرایم سایبری و فعالیت پلیس فتا که کارشناسانه در این حوزه فعالیت می کند افزود: در همین راستا کشف و رسیدگی جرایم سایبری ۱۲۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تعداد قابل توجهی افراد متخلف، شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است. در اغلب جرایم سایبری با کاهش مواجه بودیم اما متاسفانه کلاهبرداری های اینترنتی و حق حیثیت افزایش داشته و با این احتساب ۲۲ مورد افزایش کشف جرایم نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

فرمانده انتظامی استان شناسایی و دستگیری حدود ۱۲ باند سارقان حرفه ای با ۱۵۵ فقره سرقت، ۵ باند سرقت قطعات داخل خودرو با کشف ۱۱۰ فقره سرقت، ۶ باند سرقت احشام، ۱۰ باند سارق منزل با کشف ۱۷۰ فقره سرقت، انهدام سه باند سرقت موتورسیکلت با کشف ۲۱ فقره سرقت، بررسی و پیگیری ۱۹۹ پرونده کلاهبرداری از اقدامات مهم پلیس استان طی ده ماهه گذشته بوده است.

وی با اشاره به جرائم اقتصادی اضافه کرد: در همین راستا ۶ فقره احتکار به ارزش ۳۵۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد. همچنین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بالغ بر ۴۲۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۱۹۷ هزار ریال انواع قاچاق کشف شده و نکته حائز اهمیت افزایش ۴۲ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته بوده است.

سردار ابراهیمی گفت: کشف ۹۴۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۲۴۴ هزار و ۹۵۰ هزار دلار و یورو قاچاق، کشف یک میلیون و ۳۰۴ قاچاق سوخت و بیش از ۲ میلیون بسته سیگار، از دیگر اقدامات پلیس استان طی ده ماه گذشته بوده است.

سردار ابراهیمی ضمن مهم خواندن احساس امنیت در جامعه خاطرنشان کرد: مردم سرمایه اجتماعی هستند و باید به این موضوع اهمیت ویژه داشته باشیم و این امر می طلبد که مأموریت های ما مادام و مستمر اجرا می شود. یکی از اهداف ما جامعه محوری است و در تلاش برای ایجاد یک اقتدار نرم در جامعه هستیم تا مردم را نسبت به تهدیدات موجود آگاه نماییم.

وی بیان کرد: وظایف نیروی انتظامی تعامل پلیس با مردم، توسعه آموزش های همگانی، اطلاع رسانی در بخش های مختلف، هشدار دهی در فضای مجازی و حقیقی، ایجاد بسترهای مناسب برای همکاری بیشتر مردم با پلیس، ارائه عملکرد به مردم، اجرای دقیق قوانین، ایجاد امنیت، دفاع از حقوق اجتماعی و ناموس مردم، ایجاد آرامش و آسایش، پیشگیری از جرائم و اقدامات مقابله گرانه و فراتر از این برنامه ها اقدامات پیش دستانه است از وظایف پلیس است.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: پلیس ضمن برخورد با ریشه های جرایم ورود بسیار خوبی در بحث مقابله و پیشگیری با جرائم داشته است و مفتخریم بعنوان خادم ملت با مشارکت مردمی، بسیج محلات، مساجد، رسانه ها توانستیم اعتماد و رضایتمندی مردم را جلب نماییم. برای کسب رضایت مردم سه اصل مهم مورد تأکید است که به کارگیری فناوری جدید، استفاده از دانش و فناوری روز و داشتن نیروی توانمند و هوشمند از اولویت های ماست که منجر به سرعت بخشی به مأموریت های پلیس می شود.

سردار ابراهیمی با اشاره به اقدامات پلیس استان در ده ماهه اخیر اظهار کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و امنیت افزایی پلیس و برخورد با اراذل و اوباش با توجه به هماهنگی های کشور و به استناد مواد قانونی قانون مجازات اسلامی پلیس را در مقابل جرایم و متخلفین مشخص کرده و خط قرمز امروز ما این است که با متخلفین در فضای حقیقی و مجازی که بخواهند آرامش مردم را به هم زنند با قاطعیت برخورد می کنیم.

وی افزود: در نیروی انتظامی از ابتدای سال بیش از ۱۱ هزار پرونده در کلانتری ها در حوزه های مختلف تشکیل شده که قریب به ۸۲۰۰ پرونده منجر به کشف جرم شده است. امسال در ده ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش دستگیری در استان داشتیم.

۶ فقره احتکار به ارزش ۳۵۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد. همچنین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بالغ بر ۴۲۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۱۹۷ هزار ریال انواع قاچاق کشف شده و نکته حائز اهمیت افزایش ۴۲ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته بوده است.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها