زوج‌هایی که پختگی اجتماعی ندارند به سمت طلاق کشیده می‌شوند

جعفری گفت: ازدواج‌هایی که به قصد حل مشکلات رفتاری، شخصیتی و یا بیماریهای روانی فرد انجام شکل می‌گیرد یا ازدواج‌هایی که یکی از زوج‌ها اعتیاد داشته است شکست پذیر است.
کد خبر: ۹۳۱۷۴۰۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲

به گزارشش خبرگزاریی بسیج از بوشهر، کلاس سبک زندگی اسلامی با حضور متربیان و سرگروههای صالحین گردان امنیتی در سپاه شهرستان بوشهر برگزار شد.

حجت السلام جعفری مسئول تعلیم و تربیت سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر با اشاره به تبیین سبک زندگی اسلامی، گفت: در اصل سبک زندگی اسلامی، ایرانی راههای ازدواج موفق و پیشگیری از شکست در ازدواج را به خوبی بیان می‌کند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه بوشهر افزود: بررسی عوامل منجر به دعوا و طلاق بین همسران نشان می دهد که برای بررسی دقیق آن، به عوامل متعددی بستگی دارد.

جعفری بیان کرد: ازدواج بر اساس عدم شناخت کافی، ازدواج‌های احساسی بر پایه وابستگی عاطفی، ازدواجهای مبتنی بر زور و تهدید یکی از زوجها، ازدواجهای در سن پایین، ازدواجهای زیر ۱۸ سال برای دختران و زیر ۲۱ سال برای پسران و  ازدواجهایی که شروع آن با روابط دوستی و جنسی از مورد اولیه طلاق است.

وی عنوان کرد: ازدواجهایی که به قصد فرار از وضعیت نامناسب خانوادگی و بر اساس لجبازی با خود، خانواده و یا دیگران شکل می‌گیرد معمولا مشکلات جدیدی در زندگی رقم می‌زند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهرستان بوشهر عنوان کرد: ازدواج‌هایی که به قصد حل مشکالت رفتاری، شخصیتی و یا بیماریهای روانی فرد انجام شکل می‌گیرد یا ازدواج‌هایی که یکی از زوج‌ها اعتیاد داشته است شکست پذیر است.

جعفری ابراز کرد: ازدواج‌هایی که هر دو یا یکی از زوج‌ها از لحاظ روانی، اجتماعی و یا اقتصادی به پختگی نرسیده اند و از مهارتهای همسر داری برخوردار نبوده اند، ازدواج‌هایی که هدفش صرفاً داشتن همسری متفاوت است، نه لزوماً همسری شایسته و بهتر و ازدواجهایی که یکی یا هردوی آنان قبل از ازدواج روابط گسترده جنسی داشته اند عوامل ماثر در طلاق هستند.

 

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار