معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج :

طرح شهیدسلیمانی ابعاد دیگری از کارکردهای بسیج را به رخ کشاند/60میلیون نفر در طرح شهیدسلیمانی رصدشدند

دکتر مسلم چشمی گفت: طرح شهید سلیمانی نتیجه ماه ها اقدام کارشناسی و بررسی های میدانی است که کلیه خلاء ها به خوبی در این طرح شناسایی شدند و برای آنها راهکارهای موثر برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۹۳۱۷۵۴۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ دکتر مسلم چشمی معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج  در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از مراکز جامع سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی، حوزه های مقاومت بسیج و نشست با فرماندهان و معاونین سپاه روح الله گفت:در راستای اجرای دقیق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده و بهره گیری از بسیج مردمی در راستای مقابله و کنترل بیماری کرونا طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت که با همکاری بین شبکه بهداشت و بسیج و مشارکت دستگاه های دیگر در سطح کشور آغاز شد.

وی افزود:‌امروز در شرایط بیماری کرونا نسبت به همه کشورهای دنیا به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی جلوتر هستیم و این طرح ایران را از جمله کشورهای موفق در راستای کنترل و مهار بیماری قرار داد.

دکتر چشمی تاکید کرد:قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی پیش بینی هایی توسط سازمان جهانی بهداشت در مورد ایران شده بود که برای این ایام تلفات بالای ۱ هزار و ۲۰۰ نفر تخمین زده بودند و این پیش بینی در مورد سایر کشورهای دیگر هم بود که در مورد بسیاری از کشورها درست درآمد اما در ایران به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی میزان مرگ و میر، ابتلا و بستری به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این روزها هنوز آمار ۷۰ الی ۸۰ نفره از تلفات بیماری کرونا در کشور وجود دارد افزود: بازهم این آمار نباید باشد و اگر اجرای طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه دار باشد قطعا شاهد این آمار هم نخواهیم بود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج  گفت:پیش بینی هایی در خصوص تهیه واکسن کرونای ایرانی و ورود واکسن مطمئن به ایران در حال انجام است و خوشبختانه دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی به موفقیت های بسیار چشمگیری در حوزه تهیه واکسن دست پیدا کرده اند اما در حال حاضر مهمترین اقدام در مقابله با کرونا پیشگیری و رعایت دقیق دستورالعمل ها است که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم ایران از توفیقات و برکات عظیم طرح شهید سلیمانی در کشور به خوبی اطلاع کافی دارند گفت:  شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم بسیار متفاوت از قبل از اجرای طرح می باشد.

دکتر چشمی اظهار کرد:طرح شهید سلیمانی نتیجه ماه ها اقدام کارشناسی و بررسی های میدانی است که کلیه خلاء ها به خوبی در این طرح شناسایی شدند و برای آنها راهکارهای موثر برنامه ریزی شده است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج  خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی ابعاد دیگری از کارکردهای بسیج را به رخ کشاند و گامی دیگر برای جهانی شدن تفکر بسیج برداشت و امروز بسیاری از کشورها به دنبال الگوگیری از طرح شهید سلیمانی هستند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از ماموریت های مهم سپاه و بسیج علاوه بر تامین امنیت پایدار در کشور تامین امنیت در حوزه سلامت است یادآورشد: در ابعاد مقابله، پیشگیری، درمان و واکسن کرونا در حال انجام و پیگیری است و با قوت ادامه دار می باشد.

دکتر چشمی بیان کرد:هم اکنون در سطح کشور بیش از ۶۰ میلیون نفر در قالب طرح شهید سلیمانی رصد، غربالگری و پایش شده اند و این اقدام در قالب کمیته های ۳ گانه طرح شهید سلیمانی به طور مستمر ادامه دار خواهد بود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج  تاکید کرد:خوشبختانه در سفری که به استان مرکزی داشتیم اقدامات خوب و قابل توجهی در مرکز استان و شهرستان ها شاهد بودیم که تعامل و هم افزایی موثر بین مجموعه سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد:یکی از ویژگی های برتر استان مرکزی در حوزه اطلاع رسانی و رسانه ای و راه اندازی پویش بزرگ ختم قرآن مجازی است که در راستای طرح شهید سلیمانی انجام می شود و خوشبختانه گزارشات امیدبخشی مشاهده کردیم و این عملکرد مناسب می تواند برای سایر استان ها الگو باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات