رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران در حوزه‌های هوایی، پهبادی و موشکی جزو چند کشور مهم دنیاست، گفت که تا زمانی که مردم نماینده را به عنوان مسئول تدارکات شهرستان می‌شناسند، مشکل رفع نخواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۴۳
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران در حوزه‌های هوایی، پهبادی و موشکی جزو چند کشور مهم دنیاست، گفت که تا زمانی که مردم نماینده را به عنوان مسئول تدارکات شهرستان می‌شناسند، مشکل رفع نخواهد شد.

فریدون عباسی در چهارمین شب از جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس هر کشوری به جای ایران بود بر زمین می‌خورد، اظهار کرد: به بهانه یک پایگاه مرزی، کشورهای مختلف با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی مقابل ایران ایستادند اما ملت ایران با اعتقاد به ایمان و تقوای الهی و تبعیت از امام توانستند به پیروزی برسند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز ما در جنگ اقتصادی با کشورهای قدرتمند و مختلفی روبرو هستیم، مطرح کرد: ما با تأسی به قرآن کریم نظریه مقاومت را انتخاب کردیم نه سازش را و به همین علت توانسته‌ایم به دستاوردهای بسیاری برسیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جبهه استعدادهای جوانان ایرانی را شکوفا کرد، عنوان کرد: دفاع مقدس دانشگاهی بود که از آن امثال سلیمانی‌ها تربیت شدند و بعد از جنگ نیز این شخصیت‌ها توانستند کشور را در مسیر اصلی خود به حرکت درآورند.

وی از نابرابری میان ایرانی‌ها و بعثی‌ها در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: رزمندگان ایرانی با وجود همه مشکلات توانستند جنگ را پیروز شوند اما در حقیقت خداوند متعال در این دفاع همراه با ملت ایران بود.

 

ایران در حوزه‌های هوایی و موشکی از قدرت‌های مهم دنیاست

عباسی با بیان اینکه ما در حوزه‌های هوایی، پهبادی و موشکی جزو چند کشور مهم دنیا هستیم، مطرح کرد: ما همه این دستاوردها را مدیون پیشرفت به دست آمده به برکت خون شهدا هستیم.

وی ایران را دارای سومین ناوگان هلیکوپتری دنیا دانست و عنوان کرد: ما با سختی زیادی از جمله تورم، گرانی و کمبود روبرو هستیم اما در شعب ابی‌طالب نیستیم؛ در محاصره امروزی لازم نیست جاسوس و نفوذی وارد شود و فضای مجازی و گسترش عرصه ارتباطات می‌تواند کار را برای ما سخت کند.

عباسی ادامه داد: اصلاح طلب و اصولگرای انقلابی هر دو یک حرف را می‌زنند و می‌خواهند انقلاب اسلامی با درخشندگی نمایان شود، امروز زمانی است که باید حول فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی آزادی‌های مطرح شده در قانون اساسی را برای خود مصادره می‌کنند، گفت: حضور آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه رهبری ایران اسلامی یک عنایت الهی است و این نشان می‌دهد که بعد از امام خمینی(ره) نیز همچنان خداوند متعال به این ملت عنایت دارد.

این شخصیت سیاسی از علم و فناوری به‌عنوان زیربنای دفاع و تولید ثروت نام برد و گفت: در حوزه دفاع پیشتاز هستیم اما هنوز در حوزه تولید ثروت لنگ می‌زنیم چراکه تعهدی که در حوزه دفاع وجود دارد در حوزه اقتصادی وجود ندارد، در حوزه هسته‌ای گوش به فرمان رهبری بودیم و به قدرت رسیدیم اما در مسیر خودرو سازی این موضوع را دنبال نکردیم.

وی افزود: برخی فرستادن موجود زنده به خارج از جو توسط ایران را مسخره می‌کردند و نمی‌خواستند جمهوری اسلامی ایران به الگو تبدیل شود اما جوانان توانمند ایران توانستند علم و قدرت خود را به رخ جهانیان بکشند.

عباسی با تاکید بر اینکه تمدن بدون ثروت و تولید ملی به وجود نمی‌آید، عنوان کرد: مقدمات تمدن‌سازی در کشور ما به وجود آمده و امروز در حوزه علم و فناوری باید بیشتر فعال شویم تا بتوانیم به حوزه تولید ثروت نیز برسیم البته که بدون جمعیت نیز نمی‌توانیم تمدن ساز شویم و باید نیازهای این افزایش جمعیت را مورد توجه قرار دهیم.

 

امثال شهید فخری‌زاده همچنان دست‌یافتنی هستند

وی با اشاره به اینکه امثال شهید فخری‌زاده‌ها همچنان دست یافتنی هستند، ادامه داد: شهید محسن فخری‌زاده یکی از نخبگان کشور است که در قم بزرگ‌ شد و در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان و جبهه‌های جنوب نقش‌آفرینی داشت.

عباسی اضافه کرد: هر جریانی که بخواهد حضور ایران در منطقه را زیر سئوال ببرد دنبال تمدن سازی، آن هم تمدن نوین اسلامی نیست چراکه این‌ها مقدمات تمدن نوین اسلامی است و نکته‌ای که باید در این عرصه به آن بپردازیم هنر و فرهنگ است، ما در گام نخست نباید از تربیت نیرو غافل شویم.

وی بر لزوم توجه ویژه به کمیسیون‌های تخصصی در مجلس تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به تصمیم درست به واسطه کمیسیون‌های تخصصی باید از نخبگان در بخش‌های مختلف از جمله دولت، مجلس و نهادهای مردمی استفاده کنیم تا قوانینی با زیربنای قوی و درست تصویب کنیم.

عباسی رسیدن به تمدن‌سازی را نیازمند عدالت دانست و مطرح کرد: اگر دانشگاه‌ها بیشتر به موضوع تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی می‌پرداختند و به صورت کیفی برای تربیت نیروی مورد نیاز قوه قضاییه کار می‌کردند شرایط امروزی را نداشتیم هر چند امروز هم شرایط خوبی داریم اما همچنان برخی هستند که در تراز انقلاب نیستند.

عضو مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید به قوه قضاییه کمک کند و قوانینی را تصویب کند تا قوه قضاییه راحت‌تر بتواند کار کند و در نقطه مقابل نیز قوه قضاییه باید نظارت گسترده بر کارشناسان دادگستری داشته باشد چراکه این افراد هستند که مقدمات حکم قاضی را فراهم می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: تا زمانی که مردم نماینده را به عنوان مسئول تدارکات شهرستان می‌شناسند مشکل رفع نخواهد شد، مجلسی که بخواهد تمدن ساز باشد نباید به دنبال اهداف جزیی باشد.

 

قانون‌گذار نباید به عنوان نماینده قوه مجریه عمل کند

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قانون‌گذاری نباید به عنوان نماینده قوه مجریه عمل کند، اظهار کرد: اگر دستگاه اجرایی هم با وعده و حرف‌های نادرست سرکار بیاید نمی‌تواند کاری انجام دهد، ما هیچگاه طرح مباحثی همانند گازانبری کار کردن و دیوار کشیدن را فراموش نمی‌کنیم.

عباسی اضافه کرد: ما هیچگاه فراموش نمی‌کنیم که چه کسی، می‌گفت که اگر طرف مقابل من در رأس دولت قرار گیرد دلار به فلان قیمت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شرکت حداکثری در انتخابات یک موضوع بسیار مهم است، عنوان کرد: هر یک رأی تیری به سمت استکبار جهانی است به همین علت اقشار و احزاب مختلف در کشور باید برای افزایش آمار مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

عباسی بر لزوم مشارکت نخبگان در قانون‌گذاری‌های تخصصی مجلس تاکید کرد و گفت: مردم قم به ویژه نخبگان این شهر می‌توانند در حوزه‌های تخصصی با مجلس همکاری بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات