حجت الاسلام والمسلمین سبزی گفت:فرهنگ ايثار و شهادت يكي از ارزش ها است كه هم زمان با تاريخ اين سرزمين شكل گرفته و هميشه از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده است.
کد خبر: ۹۳۱۸۰۷۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد سبزی نماینده مردم شریف سابق و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز پرچم اسلام در جهان به برکت فداکاری شهیدان عزیز است که به اهتزاز درآمده و نام مبارک خداوند و عظمت اسلام به خاطر ایثار و تلاش آنان و دیگر مجاهدان راه حق است که فضای جهان را پر کرده است.
 
این مقام مسئول اشاره کرد فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش‌هایی است که همزمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است پس از واقعه عظیم عاشورا اعتبار ارزش این فرهنگ در نزد ایرانیان دوچندان شده و جنبه تقدس و الهی نیز به خود گرفته است. اما متاسفانه یادگار سرخ علوی در مقاطعی از تاریخ و به علل مختلف از طرف دوستان به حاشیه کشانده شده و یا مورد تهدید و شبیخون فرهنگی دشمنان خارجی واقع گشته است.
 

سبزی با اشاره به جایگاه و اهمیت ایثار و شهادت در فرهنگ اسلامی افزود: این واژه مقدس است که در شکل‌های مختلف تجلی پیدا می‌کند فداکاری، گذشت، مهرورزی و دوستی محبت بخشش مال و ... مصادیق بارزی از آثار هستند، اما بالاترین مراتب رفتار ایثارگران را می‌توان در عرصه جهاد در راه خدا مشاهده کرد که با نوشیدن شربت شهادت، جانبازی و اسارت در چنگال دشمنان توأم است. اینگونه ایثارگری از چند از چنان قداست و عظمت برخوردار هستند که سایر شرکت‌های ایثار در مقابل آن‌ها ناچیز و کوچک و حساب می‌آید.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد:اکنون هیچ نقطه‌ای از کشور نیست که عطر شهادت، نور شهادت و خاطره‌های حماسه‌های همراه با شهادت این عزیزان در آنجا وجود نداشته باشد. انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، حیات و شکوه پایداری وارد زندگی خود را از این فداکاری‌ها گذشته‌ها دارد با این توضیحات در میابیم که فرهنگ ایثار و شهادت قوی‌ترین سلاح است که مسلمانان می‌توانند به داشتن آن افتخار کنند؛ بنابراین ترویج و پاسداری از آن بازدارنده در از هر صدا اتمی خواهد بود. وی گفت:خداوند این بزرگترین کامیابی و مسلمانان را شهادت در راه خود می‌داند و برای مومنانی که عاشقانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و آن را تقدیمش می‌کنند پاداش بزرگی در نظر گرفته است.
 
انتهای پیام/ 
ارسال نظرات