خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین؛

توسعه راههای روستایی استان به تناسب سرعت پیشرفت سایرخدمات،نبوده است

حبیبی گفت: با همه اقداماتی که صورت گرفته توسعه راههای روستایی استان به تناسب سرعت پیشرفت سایرخدمات ،نبوده است
کد خبر: ۹۳۱۸۲۲۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

توسعه راه روستایی بعد از انقلاب به تناسب خدمات پیش نرفته/نگاه ویژه به راه های روستایی در بودجه ۱۴۰۰

 
به گزارش بسیج قزوین، طارم سرزمین بهشت و هندوستان ایران است. سرزمینی که به میوه‌ها و باغات بهشتی گره خورده است، انار، زیتون و انجیر از شاخصه‌های این سرزمین ناب است. دربند‌های سنگی زیبا، درختان خودرو، کوه‌های سربه فلک کشیده برفی، حلقه اتصال سه استان قزوین، زنجان و گیلان با جاده‌های مرگ به فراموشی خدمت سپرده شده است.

در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین که با منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین همزمان با ایام الله دهه فجر و با محوریت دستاورد‌های چهل ساله انقلاب در خصوص حوزه‌های مختلف استان برگزار گردید، به بررسی جاده‌های مرگ در طارم، رسیدگی و ایمن سازی مناطق حادثه خیز اختصاص یافت که از نظر مخاطبان می‌گذرد.

به گزارش بسیج، طارم به عنوان قطب تولید زیتون کشور با جاده‌های مرگ به قتلگاه تبدیل شده است. به طوری که در ۵ سال اخیر بیش از صد تصادف منجر به مرگ را تجربه کرده است در ۴۰ سال انقلاب ۶۳۰۰ بازدید از این مناطق صورت گرفته است.

منوچهر حبیبی در پاسخ به این سوال که اگر هزینه‌های این سفر‌ها را به طارم اختصاص می‌دادند بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شد چرا اقدام زیر ساختی انجام نمی‌شود؟ بیان کرد: بودجه مناطق روستایی بسیار محدود بوده در برنامه امسال با اولویت بندی که انجام شده است، از برکات انقلاب صدور خدمات به دورترین روستا‌ها بوده که از نعمت آب، برق، گاز و تلفن بهداشت و آموزش برخوردار شدند، اما با همه اقداماتی که صورت گرفته، توسعه راه های روستایی به تناسب سرعت پیشرفت سایر خدمات نبوده است.

وی گفت: با اولویت بندی که صورت گرفته عملیات عمرانی و بودجه ریزی متمرکز بر سه تا چهار محور خواهد بود که جاده‌های روستایی را شامل می‌شود که مشکلات فراوان تری دارند و به طارم نگاه ویژه خواهیم داشت تا بتوان ظرفیت‌ها را فعال کرد. هزینه راه در طارم و الموت به دلیل کوهستانی بودن ۳ برابر سایر نقاط استان است.

حبیبی در پاسخ به این سوال که عامل بالا رفتن تصادفات در جاده‌های روستایی چیست و چرا ایمن سازی نمی‌شود؟ اظهار کرد: به دلیل تردد بالا و عدم ظرفیت راه روستایی در حجم بالای تردد وسایط نقلیه، کم عرض بودن جاده‌ها آمار تصادفات بالا رفته است، در خصوص تردد کامیون‌های سنگین در محور طارم (لوشان به سیاهپوش) باید فکر اساسی شود و این مشکلات در مدیریت کلان استان پیگیری تا از ظرفیت‌ها برای ایمن سازی جاده‌ها استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پاسخ به این سوال که در برخی خطوط طارم تماس با استان مقدور نیست و امنیت به معنای واقعی تحت شعاع عوامل مختلف قرار می‌گیرد چه اقداماتی انجام شده است؟ عنوان کرد: امنیت نیاز اولیه و اصلی مردم است تا در بستر آن مسیر رشد و بالندگی را به پیش ببرند. استان قزوین جزو استان‌های امن کشور است، بحث تامین نیروی انسانی بسیار سخت است که بتوانیم همه راه‌ها را رصد کنیم، با توجه به نزدیک شدن جی بی اس‌ها در نقاط مختلف و کور استان با تلاش مخابرات راه اندازی خواهد شد تا اغلب روستا‌ها بتوانند از آنتن دهی مناسبی برخوردار باشند و ارتباطات را توسعه دهیم تا هیچ نقطه کوری در استان وجود نداشته باشد.

به گزارش بسیج قزوین، استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالای جغرافیایی و منابع طبیعی است و بر همین مبنا بسیاری از تولیدات خاص و برتر در سطح کشور در تمام عرصه ها، به این استان اختصاص دارد.

مناسب نست که در چهل ساله دوم انقلاب، استانی با ظرفیت‌های بالای خدادادی در تمام حوزه ها، با مشکلات اولیه همچون زیرساخت‌های مختلف مواجه باشد. بررسی و رسیدگی به مشکلات جامعه، کمترین مطالبه مردمی از مسوولانی است که جهادی و انقلابی، متعهد به مسوولیت خود هستند.

۱۰۰۲/گزارش ویژه
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار