خبرهای داغ:
همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه این مجلس، مجلس انقلابی‌گری‌ها است، گفت: این مجلس باید تامین کننده منافع مردم باشد و فارغ از سیاسی کاری آنچه منافع مردم است را پیگیری کند.
کد خبر: ۹۳۱۸۲۹۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

مجلس باید فارغ از سیاسی کاری تامین کننده منافع مردم باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در دیدار با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس یازدهم هم در عمل و هم در فرمایشات حضرت آقا نشان داده است که یک مجلس انقلابی است، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند کمتر مجلسی همانند این مجلس چه از نظر انقلابی‌گری و چه از نظر افراد و چینش شکل گرفته است، علاوه بر ایجاد مسئولیت‌های قانونی برای نمایندگان، یک مسئولیت شرعی هم برای مجلس ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری این مجلس را انقلابی می‌دانند، باید نمایندگان مجلس نیز نسبت به این ویژگی بسیار مراقبت داشته باشند که این انقلابی‌گری ظهور و بروز بیشتری داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در توده مردم انتظارات از این مجلس انجام تحولات سریع در کشور بود، گفت: در واقعیت چنین چیزی امکان‌پذیر نیست، اما آنچه از این مجلس انتظار می‌رود، همراهی مسئولان با مردم و انجام فعالیت‌هایی به نفع مردم است.

شعبانی با تاکید بر اینکه این اتصاف، زمینه‌هایی برای عده‌ای در راستای تخریب مجلس ایجاد می‌کند، عنوان کرد: گاهی اوقات مسائلی که برای مجلس و نمایندگان ایجاد می‌شود و به علت آنکه از زوایای مختلف دیده نمی‌شود، منجر به تخریب و تحلیل اشتباه و سو استفاده و یک اشتباه را فراتر از آنچه هست دیدن، می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با جمعی از مداحان، یادآور شد: اینکه حضرت آقا بر رعایت ادب و اخلاق در گفتمان سیاسی ما و توسعه آن تاکید دارند، نشان دهنده اهمیت این مساله است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا این مجلس را یک مجلس ناکارآمد جلوه دهد، بنابراین امیدواریم مجلس، انقلابی‌گری خودش را به معنای واقعی در جامعه ظهور و بروز دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این مجلس، نظم برگزاری جلسات آن است، گفت: زمانی که جلسات مجلس برگزار می‌شود نظم حاکم بر آن، ظهور و بروز اجتماعی پیدا می‌‎کند و مردم این را مشاهده می‌کنند.

شعبانی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه قانون‌گذاری یکی از سخت‌ترین کارهای مدیریتی است، مطرح کرد: خود نوشتن قانون که انحراف ایجاد نکند و مبتنی بر واقعیت باشد، یک کار سخت و فنی است اما مسائلی نیز در این رابطه باید مد نظر باشد.

وی افزود: در بعضی از مبانی اسلام، قوانین الزامی را تا جایی که ممکن بوده، کم شده و دایره مباحات توسعه یافته است و الزامات زیادی را ایجاد نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های اسلام با ادیان دیگر در همین نحوه قانون‌گذاری و کاهش الزامات است، عنوان کرد: مجلس نیز خوب است تا در بحث قانون گذاری به این مبنا توجه کند چراکه ایجاد الزامات اجتماعی زیاد، سرعت توسعه کشور را خواهد گرفت.

وی قوانین مصوبی که الزامات فراوانی را ایجاد کرده را مانع از رشد اقتصاد و عرصه تولید دانست و اظهار داشت: این مجلس به عنوان یک مجلس انقلابی می‌تواند اقدام به پیراسته کردن قوانین بسیاری که در گذشته نوشته شده کند و حتی گاهی از قوانین اگر نسخ هم شود اتفاق خاصی رخ نخواهد، بلکه جهش تولید را به دنبال خواهد داشت.

شعبانی با تاکید بر اینکه قوانین دست و پا گیر از موانع بزرگ تحقق شعار سال است، گفت: در بعضی از موارد انسان فکر می‌کند که مدیری نمی‌خواهد کاری انجام شود، اما همان مدیر گرفتار قوانینی است که نمی‌تواند خودش را از گیر و دار قانون رها کند.

وی یادآور شد: اگر اسلام منطقه الفراغ را توسعه داده است، ما هم در قوانین باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تصویب قوانین باید فارغ از فشارهای رسانه‌ای و مباحث جناحی و سیاسی باشد، عنوان کرد: آنچه در تصویب قوانین باید مد نظر باشد، منافع ملی و مصالح ملی است و نباید از این موضوع غافل شویم که قانونی که امروز مصوب می‌شود ممکن است تا 40 سال آینده در کشور اثر داشته باشد و همانند تصمیم یک مدیر نیست که با آمدن مدیر دیگر تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه این مجلس، مجلس انقلابی‌گری‌ها است، گفت: این مجلس باید تامین کننده منافع مردم باشد و فارغ از سیاسی کاری آنچه منافع مردم است را پیگیری کند، موضوعی که تا به امروز از این مجلس دیده‌ایم.

شعبانی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) بارها بحث محرومین و مستضعفین را مطرح کرده‌اند، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما، مسئله تمرکز بر مراکز است بنابراین امیدواریم مجلس انقلابی با ورود در این عرصه برنامه جامعه‌ای برای تمرکز زدایی در دستور کار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا توجه زیادی به بعضی از استان‌ها شود، مطرح کرد: در استان همدان نزدیک به یک و نیم سال است که پتروشیمی در تهیه مواد اولیه با مشکل روبرو است، موادی که در داخل کشور خودمان تولید می‌شود، اما گاهی از موارد منافع بعضی از افراد و یا شرکت‌ها اجازه این کار را نمی‌دهد و لازم است که مجلس انقلابی در این مسائل ورودی جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند وحدت بین مسئولان هستیم، عنوان کرد: وحدت در بین مسئولان باید نتیجه‌اش رفع مشکلات مردم و جامعه باشد و مردم آثار آن را مشاهده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات