کارشناس نظامی صهیونیست:

حمله موشکی حزب‌الله تهدیدی برای بازدارندگی اسرائیل محسوب می‌شود

کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی روز جمعه حمله موشکی حزب الله به پهپاد این رژیم را تهدیدی برای توان بازدارندگی اسرائیل عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۱۸۵۵۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی روز جمعه حمله موشکی حزب الله به پهپاد این رژیم را تهدیدی برای توان بازدارندگی اسرائیل عنوان کرد.

«یوآو لیمور» در مقاله ای در روزنامه "اسرائیل هیوم" نوشت: شلیک به سمت یک پهپاد اسرائیلی در روز چهارشنبه مشکل آفریده است. پاسخ ندادن به این اقدام به خاطر عدم تمایل به ایجاد تنش در مرزهای شمالی باعث از بین رفتن بازدارندگی می‌شود.

وی افزوده است: پاسخ در حال حاضر، می تواند باعث تنش شود. این یک خطر است که باید اسرائیل آن را مدنظر قرار دهد. حتی به بهای چند روز جنگ در شمال و حزب الله قطعاً رفتار خود را از نوع پاسخ استنباط می کند.

لیمور نوشته است: این برای نخستین بار نیست که حزب الله تلاش می‌کند پهپادهای اسرائیلی در لبنان را هدف قرار دهد. در گذشته، حزب الله به دلایل مشخصی این کار را انجام می‌داد؛ اما این بار به خاطر عمل به وعده حسن نصرالله مبنی بر هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی فعال در آسمان لبنان است.

این کارشناس نظامی صهیونیستی در ادامه نوشته است: این روند خطرناکی است که در آن بازدارندگی از بین می رود و در پایان اسرائیل مجبور به پاسخگویی بسیار سخت تر خواهد شد که لزوماً منجر به یک تنش گسترده خواهد شد.

در پایان مقاله آمده است: شلیک موشک به سمت پهپاد به معنای این است که حزب الله، اسرائیل را آزار می‌دهد و به این ترتیب، پایگاه های جدیدی در منطقه احداث می‌کند. ارتش اسرائیل هم باید پیام خود را به آن حزب الله منتقل کند.

رسانه های لبنانی روز چهارشنبه از شنیده شدن صدای انفجاری در جنوب این کشور خبر دادند که منابع محلی احتمال داده‌ بودند، ناشی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.

پیش تر نیز رسانه‌های لبنانی در دوشنبه هفته جاری از خارج کردن کنترل یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از دست این نیروها توسط متخصصان «جنبش حزب الله» لبنان و سرنگونی آن خبر دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار