رونمایی از پهپاد «کمان ۲۲» در آینده نزدیک

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تا پایان بهمن از پهپاد غول‌پیکر «کمان ۲۲» که قابلیت حمل ۳۰۰ کیلوگرم تجهیزات جنگی را دارد، رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۸۵۵۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تا پایان بهمن از پهپاد غول‌پیکر «کمان ۲۲» که قابلیت حمل ۳۰۰ کیلوگرم تجهیزات جنگی را دارد، رونمایی می‌شود.

 امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» در برنامه «دستخط» با اشاره به آخرین دستاورد‌های نیروی هوایی ارتش، با بیان اینکه پهپاد‌های ارتش در خلیج فارس مجهز به بمب‌های ۵۰۰ پوندی هستند، تاکید کرد: قبل از انقلاب تجهیزات ما از غرب تامین می‌شد و همه آموزش‌های ما وابسته به غرب بود و همه پشتیبانی قطعات وابسته به بیرون از کشور بود. هر موقع قطع می‌شد، دیگر قطع بود! هر زمانی اراده می‌کردند ندهند، نمی‌دادند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب همان تجهیزات را داریم و سه نوع هواپیما به تجهیزات قبلی افزوده شده است. هواپیمای نسل خوبی است مثل سوخو ۲۴، میگ ۲۹ و S ۷ که بعد از انقلاب خریداری شده و به جمع ناوگان هوایی پیوسته است.
امیر نصیرزاده گفت: دو نوع هواپیما هم در داخل ساختیم مانند صاعقه و کوثر! از نظر تجهیزاتی به آن ناوگان ما افزایش یافته است، اما مهم‌ترین بخش آموزش است. ما نیروی انسانی خودمان را به صورت کامل، چه خلبان، چه فنی و سایر رسته‌ها را در داخل آموزش انجام می‌دهیم؛ پشتیبانی ما در داخل انجام می‌شود. همه این‌ها را بخواهیم جمع کنیم نیروی هوایی ما الان بسیار مجهزتر، بهتر، با انگیزه‌تر و آماده‌تر از قبل انقلاب است.

همه تحرکات منطقه خلیج فارس و دریای عمان را به لحظه رصد می‌کنیم

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده گفت: هواپیمای بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار، کابوس ناو‌های هواپیمابر آمریکایی است و الان هم در منطقه خلیج فارس و دریای عمان پهپاد‌های ما می‌پرند، پهپاد‌های ارتش در خلیج فارس مجهز به بمب‌های ۵۰۰ پوندی هستند که هواپیمای باسرنشین حمل می‌کند.

وی افزود: پهپاهاد را مجهز به این بمب کردیم و این بمب سر جنگی بسیار زیادی دارد، قدرت تخریب بالایی دارد و همان بمبی است که هواپیمای باسرنشین حمل می‌کند. سوار کردن این بر روی پرنده بدون سرنشین کار بزرگی است.
فرمانده نهاجا گفت: آمریکایی‌ها از این پیشرفت‌های ما و از این تجهیزات ما مطلع هستند و ما را رصد می‌کنند و از توان و قدرت ما مطلع هستند. دشمن اگر قدرت ما را نمی‌دانست شاید سال‌ها قبل حمله می‌کرد، به هر حال این توان را می‌شناسد و مطلع است.

وی افزود: موشک فکور ۹۰ را باید نمونه ایرانی موشک فونیک دانست و موشک هوا به هوای دوربرد ساخت صنایع داخلی است. رویکرد ما روی موشک‌های دوربرد است و الان ساخت صنایع داخلی است. هم هوا به هوا و هم هوا به زمین و هم هوا به سطح است و همه را ساخته‌ایم.

امیر نصیرزاده گفت: الان هواپیما‌ها مجهز به این سلاح‌ها هستند و موشک‌هایی که روی هواپیما‌های جنگی می‌گذاریم نسبت به قبل متفاوت‌تر و پیشرفته‌تر است.

وی افزود: موشک‌های فکور، قادر، نصر و ... ساخت صنایع داخل ما هستند. نیازی نیست به کشوری التماس کنیم و آن‌ها در مجلس‌شان تصویب کنند که آیا به ما بدهند یا خیر. در داخل کشور این را تولید می‌کنیم و این یک مولفه بسیار اثرگذار است و نمی‌توان از این چشم پوشی کرد.

امیر نصیرزاده تصریح کرد: خوشبختانه در پهپاد به ویژه پهپاد رزمی در خط مقدم حرکت می‌کنیم و عقب‌تر از دنیا به هیچ وجه نیستیم و یک جا‌هایی هم کار‌های ابتکاری و نو انجام می‌دهیم. در همه سطوح اعم از نیروی هوایی و هم سایر نیرو‌ها این وجود دارد و صنایع پهپادی در کشور به بلوغ کامل رسیده است.

فرمانده نهاجا گفت: اخیراً هم رزمایش پهپادی در سمنان داشتیم و صداوسیما هم بخوبی پوشش داد، شاهد بودیم انواع و اقسام پهپاد‌ها با ماموریت‌های متعدد و ابتکاری وجود داشت.

ساخت انبوه جنگنده «کوثر» همچنان ادامه دارد

وی افزود: ساخت انبوه جنگنده «کوثر» همچنان ادامه دارد و توان این که تعداد بیشتری ساخته شود در صنایع هوایی ما ادامه دارد. ما در نیروی هوایی پهپاد‌های دیگری را تا پایان سال به خدمت خواهیم گرفت که کار بسیار جدیدی است که ان شاءالله رونمایی می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: «کمان ۲۲» که یک پهپاد غول پیکر است و توان حمل ۳۰۰ کیلوگرم محموله جنگی را دارد که قابلیت بسیار بالایی است. به امید خدا در مراحل نهایی کار است و دنبال این هستیم تا پایان بهمن رونمایی کنیم.
وی ادامه داد: در هوانوردی دانشگاه شهید ستاری هم متولی آموزش خلبان با سرنشین و هم متولی آموزش خلبان بدون سرنشین برای کل نیرو‌های ارتش هستیم. کلیه خلبان‌های پهپاد در دانشگاه شهید ستاری آموزش می‌بینند و بین نیرو‌های مختلف توزیع می‌کنیم. به اندازه نیاز خودمان جذب می‌کنیم و الان کلیه نیاز ما در دانشگاه شهید ستاری تامین می‌شود البته با برخی از کشور‌های دوست تبادل دانشجو داریم.

ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌ها در سطح نیروی هوایی

امیر نصیرزاده تصریح کرد: ما یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌ها در سطح نیروی هوایی هستیم و در منطقه هم در بخش اول هستیم.

در نیروی هوایی عرصه بین الملل جزو ده نفر اول هستیم و در منطقه اول هستیم.


دشمن اگر خطا کند

فرمانده نهاجا درباره اینکه رژیم صهیونیستی اگر خطایی در محاسباتش با ایران کند عکس العمل ما چگونه است؟ هم تصریح کرد: عکس العمل ما پاسخ محکمی خواهد بود و ما هیچ ابایی از دادن پاسخ نداریم و هر دستوری به ما بدهند، ان شاء الله لازم باشد انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات