خبرهای داغ:
همدان-مسئول سازمان بسیج دانش‌‌آموزی گفت:باید بتوانیم ارزش‌های نظام و انقلاب را در مدرسه و جبهه‌های فرهنگی ترویج دهیم که یکی از این ارزش‌ها بازخوانی وصیت‌نامه و ترویج سیره شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا است.
کد خبر: ۹۳۱۸۷۶۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
لزوم ترویج ارزش‌های نظام و انقلاب در مدرسه و جبهه‌های فرهنگیبه گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی باستان در مراسم یادواره شهید «محمدرسول رضایی»، شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی کشور و شهید «علیرضا اللهیاری خندان» که با حضور جمعی از مسئولین، خانواده شهدا و دانش آموزان بسیجی در شهرستان اسدآباد برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و شهدای دانش‌آموز به اهمیت ارج نهادن به خانواده شهدا پرداخت و اظهار کرد: خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و در همه عرصه‌ها خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا همواره در کنار انقلاب و امامین انقلاب هستند، گفت: هرگاه انقلاب نیاز به حضور خانواده شهدا داشته باشد هرآنچه در دست دارند در طبق اخلاص گذاشته و در راه انقلاب و آرمان‌های انقلاب فدا می‌کنند همان گونه که فرزند خود را به عنوان سرمایه اصلی تقدیم انقلاب کردند.

* خانواده شهدا با تربیت نسل امروز با دستان خالی در مقابل استکبار ایستادند

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به اینکه خانواده شهدا با تربیت نسل امروز با دستان خالی در مقابل استکبار ایستادند و هیمنه استکبار را درهم شکستند و به زوال کشیدند، افزود: همین دلایل باعث شده که خانواده معظم و گرانقدر شهدا چراغ ملت باشند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید «محمدرسول رضایی» به اجرای برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی و استکبارستیزی با توسل به این شهید بزرگوار اشاره و بیان کرد: در شرایطی که به دنبال برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و طرح‌ریزی برنامه‌ها بودیم این نگرانی وجود داشت که در شرایط کرونایی چگونه برنامه‌های تاثیرگذار و اثربخشی اجرا کنیم و آثار استکبار را شرح دهیم که با مطالعه بسیار در نهایت به وصیت‌نامه شهید «رضایی» رسیدم که در فرازی از وصیت‌نامه ایشان آمده بود «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند که من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم».

باستان در بیان قدر و منزلت شهید «رضایی» با بیان اینکه برنامه‌های ۱۳ آبان امسال با توسل به این شهید معز طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شد، گفت: امسال در اجرای تمامی برنامه‌ها از این شهید والامقام مدد جستیم و این فراز از وصیت‌نامه شهید را طلیعه تمام برنامه‌های ۱۳ آبان قرار دادیم که به یاری این شهید برنامه‌های ۱۳ آبان امسال یکی از به یاد ماندنی‌ترین برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و استکبارستیزی شد که بسیار اثربخش و تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای برنامه‌های ۱۳ آبان، دیدار با خانواده شهید «رضایی» در برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی قرار گرفت، اضافه کرد: ما خاک پای خانواده شهید هستیم و با راهی که شهید به ما نشان داد در سنگر فرهنگی ایفای نقش می‌کنیم.

*ضرورت تقویت روحیه انقلابی با ارائه الگوی مناسب به دانش‌آموزان

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور ادامه داد: در صدد هستیم این شهید بزرگوار را به عنوان شهید شاخص در سال ۱۴۰۰ معرفی و کتاب ایشان را برای دانش‌آموزان تبیین و تشریح کنیم تا با ارائه الگوی مناسب به دانش‌آموزان روحیه انقلابی را در بین دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهید «رضایی» در وصیت‌نامه پرمعنای خود ولایتمداری و انزجار از آمریکا را فریاد می‌کشد، در تشریح وصیت‌نامه این شهید، عنوان کرد: ایشان با این وصیت‌نامه درس استکبارستیزی را به ما می‌آموزد.

باستان با تاکید بر لزوم مطالعه و دقت در وصیت‌نامه شهدا و بازخوانی آن در جامعه و فضای آموزشی، تصریح کرد: وصیت‌نامه شهدا حاوی مهم‌ترین درس‌های زندگی و نمایشگر انقلاب درونی افراد است که هر کدام از وصیت‌نامه‌ها، تصویرى از انقلاب یک نفر را نشان می‌دهد که بسیار آموزنده است.

وی با پرداختن به وصیت‌نامه دانش‌آموز بسیجی شهید «محمدرسول رضایی» و هدف‌گذاری رزمندگان جنگ تحمیلی به فرازی از وصیت‌نامه شهید که «خدایا تو می‌دانی که من جز برای رضای تو به جبهه نیامده‌ام» اشاره و بیان کرد: نوجوان ۱۳ ساله به نحوی با خداوند ارتباط گرفته که تنها برای رضای خدا به جبهه‌ها می‌رود که باید دست پدر و مادر این شهید به خاطر این چنین تربیتی بوسید و خاک پای آنان را سرمه چشمان خود کنیم.

* امروز نسل چهارم با قوت و تلاش مسیر شهدا را ادامه می‌دهد

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه دانش‌آموزان دهه ۹۰ همچون دانش‌آموزان دهه ۶۰ پای اهداف و آرمان‌های والای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، گفت: در شرایطی که رهبر و، ولی زمان به حضور در جبهه‌های حق علیه باطل دستور می‌دهد دانش‌آموزان دهه ۶۰ وارد صحنه شده و به دستور، ولی زمان لبیک می‌گویند و امروز وقتی دستور به حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا می‌دهد دانش‌آموزان دهه ۹۰ در لبیک به فرمان رهبری به صورت جهادی وارد صحنه شده و اقدام به تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر، کمک به نیازمندان، تدریس دانش‌آموزان نیازمند، خرید و اهدای تبلت و گوشی به دانش‌آموزان و... می‌کنند.

وی گفت: در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها هر جا انقلاب به حضور نوجوانان و جوانان نیاز داشت به صورت جهادی وارد صحنه شدند و حافظ اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب بودند و همانطور که نسل اول انقلاب، انقلاب را به پیروزی رساند و در دوران دفاع مقدس به خوبی نقش‌آفرینی کرده و به شهادت رسیدند امروز نسل چهارم با قوت و تلاش مسیر این شهدای گرانقدر را ادامه می‌دهند.

باستان با اشاره به فراز دیگر وصیت‌نامه شهید که آمده است «من برای کمک به مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی به جبهه آمده‌ام»، بیان کرد: این نشان از نگاه بلند این شهید والامقام دارد که می‌خواهد پرچم اسلام در جهان برافراشته شود.

وی در ادامه سخنان خود با توصیه به دانش‌آموزان و معلمان بر شناخت استکبار جهانی و لزوم آن، به تحرکات آمریکا در منطقه و وجود ۲۷۰ پایگاه نظامی این کشور در جهان اشاره و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا که ایران هم در این منطقه هست قرار دارد؛ سوال ایجاد شده در این میان این است که چرا آمریکا باید هزاران کیلومتر دورتر از خاک خود در منطقه ما پایگاه نظامی ایجاد کند؟

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور اضافه کرد: معلمان و دانش‌آموزان که آینده و توسعه کشور و دفاع از انقلاب به دست آن‌ها است باید همچون شهید «رضایی» در خصوص این گونه سوالات بحث و اهداف آمریکا را تبیین و تشریح کنند و در همه عرصه‌ها انقلابی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه غرب آسیا ۶۰ درصد انرژی جهان را دارد، بر مطالعه دانش‌آموزان در این خصوص تاکید و بیان کرد: دانش‌آموزان باید بدانند استکبار جهانی حامی ما و کشور‌های منطقه نیست و برای رسیدن به اهداف خود در منطقه جولان می‌دهند.

باستان با بیان اینکه ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق آب‌راه‌ها انجام می‌شود، به دلایل حضور استکبار جهانی و نیرو‌های نظامی در منطقه غرب آسیا اشاره و عنوانکرد: سه تنگه حیاتی اقتصاد تنگه هرمز، باب‌المندب و کانال سوئز است که ایران با در اختیار داشتن تمام سواحل شمالی خلیج فارس و دریای عمان و همچنین اشراف بر سایر آب‌راه‌های منطقه، نقش مهمی در تأمین امنیت انرژی در جهان دارد که آمریکا با حضور در این منطقه در تلاش است تا مدیریت آب‌راه‌ها را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی با استفاده از جنگ نرم و مشغول کردن افراد با فضای مجازی به دنبال برهم زدن کشور‌های اسلامی و منطقه است، عنوان کرد: آمریکا در صدد است تا تجارت جهانی را مدیریت کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور تصریح کرد: دانش‎‌آموزان بسیجی که چشم و چراغ این نظام و انقلاب و افتخار ما هستند، باید به تأسی از شهید «رضایی» جبهه‌های فرهنگی را خالی نگذارند و در بستر جنگ نرم به خوبی نقش خود را ایفا کنند و به مقابله با دشمن بپردازند.

*لزوم ترویج ارزش‌های نظام و انقلاب در مدرسه و جبهه‌های فرهنگی

وی به ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با جنگ نرم دشمن و ثأثیرگذاری در جبهه‌های فرهنگی پرداخت و بیان کرد: باید بتوانیم ارزش‌های نظام و انقلاب را در مدرسه و جبهه‌های فرهنگی ترویج دهیم که یکی از ارزش‌های اسلام و انقلاب که می‌تواند ما را در برابر جنگ نرم دشمن ایمن و واکسینه کند بازخوانی وصیت‌نامه شهدا، ترویج سبک زندگی و اخلاق و رفتار و سیره شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا است.

باستان اضافه کرد: دانش‌آموزان باید با پیروی از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری با تأسی از شهید «رضایی» فضای فرهنگ و تفکر بسیجی را در مدارس حاکم کنند و اگر نسل چهارم و پنجم انقلاب بتواند با نسل اول انقلاب ارتباط بگیرد به طور قطع در مقابل جنگ نرم دشمن موفق و دشمن را همچون جنگ سخت شکست خواهیم داد.

وی با تاکید بر ولایت‌پذیری و لزوم اطاعت از رهبری در تمامی عرصه‌ها، یادآور شد: در تمام وصیت‌نامه‌های شهدا بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید شده که باید دانش‌آموزان بسیجی به این مهم توجه کرده و تابع ولایت فقیه باشند که راه رستگاری در همین است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور برگزاری اردو‌های راهیان نور را اقدامی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و یادآور شد: اردو‌های مجازی راهیان نور از ۱۵ بهمن ماه شروع شده که تا پایان اسفند ماه برگزار می‌شود و در تلاش هستیم تا بتوانیم تا ۱۵ فروردین ماه آن را ادامه دهیم به طوری که طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته ۵ میلیون دانش‌آموز در بستر فضای مجازی اردوی راهیان نور را خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات