مسئول بسیج سازندگی استان خبر داد:

تشکیل 480صندوق اشتغالزای مردم محور در بام ایران

مسئول بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از تشکیل 480 صندوق اشتغالزای مردم محور در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۸۹۳۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت چهل و  دومین دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: تعداد  ۴۸۰  صندوق از سال ۹۷  تاکنون در شهرستان های 10 گانه ی استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی افزود: شعار این صندوق ها« با مردم، توسط مردم، برای مردم» ا ست و هدف از تشکیل آنها، ترویج فرهنگ قرض الحسنه، ترویج روحیه مشارکت مردم، عدم پرداخت سود بانکی، تسهیل در حل مشکلات مردم، تولید اشتغال های کوچک و زود بازده، هدایت مردم به سمت مساجد، ایجاد رونق اقتصادی است.

وی ادامه داد: 20 هزار و 832نفر عضو صندوق های اشتغالزای مردم محور در شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری می باشند .

این مقام مسئول به نحوه تشکیل تعاونی از طریق صندوق های اشتغالزای مردم محور نیز اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه صندوق ها تشکیل و مبالغی سرمایه جمع شد و تسهیلاتی پرداخت کردند، اقدام به ثبت تعاونی می کنند تا از طریق تفاهم همکاری با ادارات به بحث اشتغالزایی بیشتر برای اعضا بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر امسال نیز تعداد 3 تعاونی از بین این صندوق ها در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد و جمعا 23 تعاونی تشکیل شده که پنجمین استان در سطح کشور می باشیم و از سال 97 و شروع این طرح موفق به ایجاد 480 صندوق های اشتغالزای مردم محور شده ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار