خبرهای داغ:
رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور:

۷۰ درصد مدارس کشور خیرساز است/ آئین کلنگ زنی مدرسه استثنایی ریحانی در ناحیه شهری مهرگان

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور گفت: ۷۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است.
کد خبر: ۹۳۱۹۰۸۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، آئین کلنگ زنی مدرسه استثنایی ریحانی با حضور سید محمد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور و مسوولان استان قزوین برگزار شد.

سید محمد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در آئین کلنگ زنی مدرسه زنده یاد محسن ریحانی ناحیه شهری مهرگان بیان کرد: امروز صد و سی و دومین مدرسه در طرح «از خشت تا بهشت» کلنگ زنی می‌شود.

وی گفت: این طرح از اسفندماه سال گذشته در فشاپویه تهران آغاز شد و افتخاری بزرگ برای ما و خیرین است که این خدمت بزرگ را ارائه دهیم.

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور اظهار کرد: این مدرسه چند مولفه دارد که اولین ویژگی این است که در مسیر طرح «از خشت تا بهشت» می‌باشد. دوم اینکه این مدرسه برای فرشتگان زمینی ساخته می‌شود و مدرسه سازی برای این فرشتگان خیر کثیر است و سوم اینکه این مدرسه در مقطع پیش دبستانی و دبستان است و دوره پیش دبستانی بسیار مقطع مهمی است.

حسینی عنوان کرد: پنجمین ویژگی این مدرسه این است که ما گروه‌های زیادی را تحت پوشش قرار دادیم که یکی از گروه‌ها گروه ناتوانان ذهنی و گروه چند معلولیتی است که مدرسه زنده یاد محسن ریحانی این گروه را پوشش می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده و خیر این مدرسه یک بانوی معلم است این خیرمعلم است و دیگر اینکه بانوست که اینها ویژگی این مدرسه است.

گفتنی است مدرسه استثنایی خیر ساز زنده یاد محسن ریحانی در ناحیه شهری مهرگان با ۱۷۰۰ متر مساحت کل و زیربنای ۷۰۰ متر است که با ساخت آن ۵۰ دانش آموز استثنایی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: در ایام الله دهه فجر امیدواریم بتوانیم پایبند آرمان‌های نظام انقلاب که برای آن در سال ۵۷ قیام کردیم، باشیم و بتوانیم متعهدانه و همدلانه این آرمان‌ها را جامه عمل پوشانده تا بر عزت و عظمت ایران اسلامی بیفزاییم.

وی گفت: ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ مسوولی شأنی جز خدمت به مردم را ندارد و تلاش برای محرومیت زدایی در هر سطحی تنها بخش کوچکی از وظایف ماست.

اصغری اظهار کرد: ما امروز مفتخریم بنا‌های جدیدی را احداث کنیم که عمده این اقدامات به همت خیرین بوده در شهرک شاهد هنوز با کاستی‌های مواجه هستیم.

۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار