کارشناس فضای مجازی:

افکار عمومی جوانان، هدفِ دشمن در فضای مجازی است

کارشناس فضای مجازی گفت: رسانه و فضای مجازی تبدیل به ابزاری برای تهاجم در همه سطوح شده و افکار عمومی جوانان ایران هدف تهاجمات دشمن است.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۰۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی، نشست فضای مجازی با موضوع سواد رسانه ای و تولید محتوا در قالب طرح ثامن، در حوزه مقاومت بسیج امام محمد باقر (علیه السلام) بخش ریگ از توابع شهرستان لردگان با حضور بسیجیان این حوزه و سخنرانی کارشناسان فضای مجازی، برگزار شد.

 در این نشست محمد رضا عسکری ارمندی گفت: در یک دهه اخیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، بارها بر هوشیاری در عرصه فضای مجازی تاکید کردند.

وی افزود: رسانه و فضای مجازی تبدیل به ابزاری برای تهاجم در همه سطوح شده و افکار عمومی جوانان ایران هدف تهاجمات دشمن است به همین جهت نیروهای بسیجی، مومن و انقلابی باید این فضا را به خوبی بشناسند و دست دشمن را رو کنند.

عسکری ارمند تصریح کرد: تحریک و تشویق صدام بعثی برای حمله به ایران، تشکیل گروهک های تروریستی، تقویت منافقین، تحریم های همه جانبه بین المللی و صدها نمونه دیگر از تلاش های نظامی آمریکا برای توقف انقلاب اسلامی بود؛ اما با شکست طرح های نظامی - امنیتی غرب - بر علیه ایران، اتاق فکر آمریکایی - صهیونیستی به این نتیجه رسیدند که  تا زمانی که جوان ایرانی تفکر انقلابی، تفکر ولایت مداری و... دارد نمی توانند  انقلاب را شکست دهند، به همین جهت با توسل بر ابزارهای نو همچون رسانه و فضای مجازی در صدد نفوذ در فکر جوانان ایرانی هستند.

وی اظهار داشت: لازمه حضور در فضای مجازی نیازمند مهارت است، مهارتی که از طریق سواد رسانه ای بدست می آید، تا فرد با بصیرت  و مهارت کامل به فهم، تحلیل و تجزیه هر آنچه که در بستر فضای مجازی منتشر می شود، بپردازد تا اثرات منفی و مخرب تهاجم دشمن را محو و کمرنگ کند.

عسکری ارمندی در ادامه تاکید کرد:  استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی می تواند تاثیر ویژه ای در خنثی کردن نقشه های دشمنان در فضای مجازی داشته باشند به عبارتی اگر مردم عزیز ایران به جای استفاده از پیام رسان ها و پلتفرم های خارجی که فقط با هدف نفوذ و تهاجم فکری طراحی شده اند از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت کنند قطعا تمامی مشکلات در بحث فضای مجازی حل خواهد شد.

وی در پایان گفت: البته از متخصصین و طراحان شبکه اجتماعی که معمولا از مهندسان جوان کشور هستند انتظار داریم پیام رسان های داخلی امن، با کیفیت و البته رایگان را طراحی کنند تا مردم آزادنه و با بصیرت انقلابی شبکه اجتماعی مطلوب و داخلی خود را انتخاب کنند.

همچنین عینعلی بابامیر در جمع بسیجیان حوزه امام محمد باقر (علیه السلام)، ریگ گفت: بسیجیان مومن و انقلابی باید نسبت به فضای مجازی کنونی هوشیار تر باشند و با کسب اطلاعات و سواد لازم در این بستر فعالیت کنند.

این کارشناس فضای مجازی، افزود: دشمنان انقلاب آنقدر متوهم شده اند که تصور می کنند می توانند با توسل بر این ابزار کشور را با چالش رو به رو کنند اما با وجود نخبگان بسیجی در این عرصه هم شکست خواهند خورد.

بابامیر در پایان تاکید کرد: خانواده ها نقش مهمی در سالم سازی فضای مجازی دارند و انتظاری که از جوانان عزیز به خصوص بسیجیان وجود دارد این است که آگاهانه در این عرصه فعالیت کنند و با هوشیاری تمام برنامه های شوم و نقشه های دشمنان را رسوا و بی اثر کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار