خبرهای داغ:
۷۱ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان در کاروان جهیزیه موقوفات حاج محمدحسین خزانه با مشارکت خیرین و سپاه ناحیه امام رضا (ع) البرز تهیه و اهدا شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۸۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹


علی حاج محمدی‌ها، مدیر موقوفه حاج محمدحسین خزانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: موقوفات در همه جا پشتیبان جامعه می‌باشند و یکی از این موقوفات در حال حاضر موقوفه خزانه می‌باشد که به عنوان یک بازوی حمایتی از اقشار نیازمند این جامعه توانسته است در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی گام‌های قابل توجهی بردارد. تا جائی که امروزه در حوزه‌های فرهنگی مسابقات قرآن و رفع نیاز‌های آموزشی دانش آموزان شهرستان البرز فعالیت‌های گسترده‌ای صورت دهد.

وی در ادامه با اشاره به اعطای جهیزیه از این موقوفه به نیازمندان گفت: موقوفه خزانه اقدام به تهیه و توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان کم درآمد و نیازمند نموده است که امسال همزمان با دهه مبارک فجر، به رسم سنت حسنه سال‌های قبل و تسهیل در ازدواج جوانان، کاروان جهیزیه ۷۱ زوج جوان به همت موقوفه حاج محمدحسین خزانه با مشارکت خیرین و سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز، تامین و صبح امروز طی مراسمی در شهرالوند اهدا شد.
 
اهدا ۷۱ سری جهیزیه به همت موقوفه خزانه، خیرین و سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز

حاج محمدی‌ها ادامه داد: در این مرحله ۷۱ سری کالا و اقلام جهیزیه شامل یخچال لباسشویی، فرش، اجاق گاز، تلویزیون، بخاری، جاروبرقی، سرویس آشپزخانه با ارزش تقریبی هر سری جهیزیه دویست و پنجاه میلیون ریال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمد‌های موقوفات حاج محمدحسین خزانه و با مشارکت خیرین و سپاه ناحیه امام رضا (ع) البرز تهیه و در اختیار زوج‌های نیازمند قرار گرفت.

مدیر موقوفه حاج محمدحسین خزانه با اشاره به مهم بودن بحث ازدواج در کشور، اظهار کرد: نیات واقف خیراندیش این مجموعه، خیرات و مبرات بوده که با توجه به آن ما در بحث جهیزیه ورود پیدا کردیم و تاکنون همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم که بتوانیم گام‌های مثبتی را در این مسیر برداریم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد احساس نیاز، توجه به تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند بود خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی بسته‌های لوازم‌التحریر در سه مقطع اول تا سوم، سوم تا ششم و دوره متوسطه تهیه و به خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش موقوفه تحویل داده شد.

حاج محمد‌ی‌ها ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و با توجه به بیماری کرونا در کشور علاوه بر تهیه اقلام ضدعفونی و تولید ماسک اقدام به تهیه سبد کالا شامل حبوبات، برنج، روغن به خانواده‌های تحت پوشش اهدا شد.
 
اهدا ۷۱ سری جهیزیه به همت موقوفه خزانه، خیرین و سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز
لازم به ذکر است که ارزشمندترین موقوفه استان قزوین بر اساس وقف نامه موجود مربوط به حاج سید محمد حسین خزانه می‌باشد که در سال ۱۲۹۶ بخشی از اموال خود را با نیت خیرات و مبرات وقف کرده است که اکنون این دارایی‌ها نزدیک به ۴ و نیم دنگ از کل اراضی شهر صنعتی البرز استان قزوین می‌باشد و ۴۰ سری از ۷۱ سری جهیزیه این دوره به همت موقوفه مرحوم حاج محمدحسین خزانه (ره) تهیه شده است.

۳۰۰۱/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها