خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان شمالی از آغاز مرحله چهارم«شیفت ایثار» با مشارکت ۸۰۰ نفر کارگر در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۹۶۳۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ حسن خاکسار گفت: از روز آینده، در راستای مرحله چهارم  رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در تمامی کارخانه‌های خراسان شمالی طرح شیفت ایثار آغاز و پیش‌بینی می‌شود هزار ۵۰۹هزار نفر ساعت کارگر در این طرح شرکت کنند.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان شمالی، اظهار کرد: قشر کارگر و بسیج کارگری همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا و استکبار بوده است و در این راستا هیچ‌گاه پشت رهبر و پیشوای خود را خالی نکرده‌اند و علی‌رغم مشکلات معیشتی که با آن مواجه هستند از آرمان‌های خود کوتاه نیامده‌اند.

 

 حسن خاکسار خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج کارگری خراسان خراسان شمالی ، اجرای طرح ملی «شیفت ایثار» است که در این طرح کارگران یک شیفت کاری را بدون دریافت دستمزد، فعالیت می‌کنند  که امسال با وضعیت به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مبلغ در جهت کمک به آسیب دیدگان معیشتی از کرونا اختصاص می‌یابد.


خاکسار با بیان اینکه همواره کارگران جزء اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده‌اند اما از طرف دیگر به خاطر روحیه ایثار و کار جهادی همیشه در حمایت از انقلاب پیشگام هستند، تصریح کرد: طرح شیفت ایثار یکی از طرح‌های مداوم ما در سال است و به چند شکل اجرایی می‌شود بدین‌صورت که کارگران ما اضافه‌کاری می‌کنند و هزینه آن را صرف امور خیریه و تهیه بسته‌های معیشتی می‌کنند، نوع دوم شیفت ایثار بدین شکل است که کارگران برای ارتقاء سطح راندمان تولید بدون دریافت دستمزدی اضافه‌کاری برای پیشرفت ابادانی کشور  می‌کنند.


مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان شمالی خاطر نشان کرد: از دیگر اشکال اجرای طرح شیفت ایثار می‌توان به کاهش مصرف انرژی در چرخه تولید و زیباسازی محیط کار و فعالیت‌های زیست‌محیطی کارگران، بازیافت مواد و جمع اوری ضایعات، تامیر و نگهداری تجهزات و ماشین الات اشاره کرد از این رو باید توجه داشت که هم‌اکنون در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و کارگران ما با بصیرت بالایی که دارند مانند زمان 8 سال دفاع مقدس، سنگرها را خالی نکرده‌اند و از تولید حمایت می‌کنند.

 

خاکسار با بیان اینکه از ابتدای سال بیش از ۵هزار نفر ساعت اضافه‌کاری در قالب شیفت ایثار انجام شده است، گفت: شیفت ایثار درواقع بخشی از اقدامات گروه‌های جهادی بسیج کارگران است که در سال ۹۷ با توجه به شیوع کرونا این گروه‌ها فعال شدند و اقدام به ضدعفونی و پاک‌سازی محیط‌های کارگری و کارخانه‌ای کردند.


سرهنگ خاکسار ادامه داد: از درآمد حاصل از کمک‌های کارگران و تولیدکنندگان در قالب شیفت ایثار در خراسان شمالی بیش از سه هزار بسته معیشتی  تهیه و بین کارگران از کار افتاده به دلیل شیوع ویروس کرونا توزیع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها