رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان: در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها از سوم اسفند سطح همکاری ایران با آژانس به پادمان محدود می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۹۸۴۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

 به گزارش  خبرگزاری بسیج، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در نشست با جمعی از ایران‌شناسان و اندیشمندان شهیر روس در موسسه شرق‌شناسی مسکو گفت در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها از ۲۱ فوریه، سوم اسفندماه سطح همکاری ایران با آژانس به پادمان محدود می‌شود.تحریم‌ها برداشته نشود همکاری با آژانس محدود می‌شود

دکتر قالیباف افزود یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پیشران‌های نظم جدید جهانی، عبور از پذیرش هژمونی آمریکا و شکل گیری ساختارهای چند جانبه جهانی و منطقه‌ای با هدف زدودن سلطه امریکا از مناسبات جهانی است.

رئیس خانه ملت افزود ما امروز شاهد یک نهضت جهانی هستیم که هدف آن کاستن از توان آمریکا برای تحمیل یک جانبه منافع و دیدگاه‌های خود بر دیگر بازیگران جهانی است.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه دوران انفعال و بی عملی درباره مسائل عمده جهانی به پایان رسیده است، تاکید کرد در صورت مشارکت خردمندانه و فعالانه، می‌توان به سمت جهانی حرکت کرد که در آن بی ثباتی، آشوب، بی عدالتی و فقر رو به زوال و همکاری، ثبات و عدالت رو به رشد باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت موضوع نویدبخش این است که قرن 21 قرن آسیا خواهد بود و مرکز ثقل قدرت در جهان در حال انتقال به جغرافیایی است که سابقه کمتری در ستمگری و استعمار و سابقه‌ای قوی‌تر در انسان دوستی، صلح و معنویت دارد.

دکتر قالیباف با یادآوری عزم ایران برای ایفای نقش تاریخی خود در ساختن آینده تصریح کرد به همین دلیل ایران به دنبال معماری فصل نوینی از راهبردها در روابط خارجی است و سفر به مسکو بخشی از تلاش برای ساختن این آینده متفاوت است.
رئیس مجلس گفت براساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، باید همه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و اثرات اقتصادی آن چنان آشکار باشد که توسط مردم ایران قابل راستی آزمایی باشد.

قالیباف افزود در صورتیکه این اتفاق نیفتد ایران همچنان چارچوب برجام را حفظ خواهد کرد اما در قالب موارد ۳۶ و ۳۷ آن روند کاهش تعهدات خود را به طور جدی ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد یکی از اقدامات راهبردی این است که از روز ۲۱ فوریه، بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران را به سطح معین شده در توافقنامه پادمان محدود خواهیم کرد.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان کفت همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کردند ما آماده بازگشت به توافق هستیم، به شرطی که قبل از آن، آمریکا از طریق لغو کامل و قابل راستی آزمایی همه تحریم‌ها، تعهدات خود را انجام داده باشد.

آقای دکتر قالیباف با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای دوست افزود در محیط پر تنش منطقه، ایران علاقمند به گسترش روابط با روسیه به عنوان کشور دوست است.

وی با اشاره به اینکه مدل همکاری تهران و مسکو در سوریه می تواند بسط پیدا کند، یادآور شد این امر دو شرط عمده دارد که در وهله نخست باید از تلاش برای ایجاد هرگونه زیرساختی که پایه مداخلات بیشتر آمریکا در منطقه باشد جلوگیری کرد و در وهله دوم، ضرورت دارد رفتارهای تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه هزینه مند شده و جلوی بسط تروریسم از جانب این رژیم به کشورهای دیگر گرفته شود.

ارسال نظرات