خبرهای داغ:
سرهنگ حسینی گفت: امروز جریان دشمنان ما به دنبال بحث دوگانه کاذب مذاکره و مقاومت است در حالی که ما باید دوگانه کارآمدی و ناکارآمدی را مطرح نماییم.
کد خبر: ۹۳۱۹۸۸۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

دکتر سید کاظم حسینی معاون هماهنگ کننده نماینده، ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین همزمان با ایام دهه فجر و محوریت تبیین دستاورد‌های انقلاب، جایگاه انقلاب در جامعه جهانی بیان کرد: انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده سیاسی، اجتماعی و به عنوان بزرگترین انقلاب قرن، انقلابی است که معادلات جهانی را تحت تأثیر خود قرار داد و وقایع و تحولات آن بسیاری از تحلیل‌گران را شگفت‌زده نمود و بازتاب این انقلاب به گونه‌ای بود که نوام چامسکی فیلسوف، زبان‌شناس، مورخ و یکی از منتقدان پر و پاقرص غرب و اقدامات نظامی آمریکا که آن را بزرگترین تهدید برای صلح جهانی قلمداد می‌کند می‌گوید؛ انقلاب اسلامی ایران اولین عبور از خط قرمز آمریکا بود و ایران در سال ۱۹۷۹ از خط قرمز‌ها گذشت، سرپیچی کرد و مستقل شد.

انقلاب اسلامی، اندیشه‌های بشری را تغییر داد

وی با اشاره به بازتاب انقلاب در قلم اندیشمندان، فیلسوفان، مورخان و منتقدان جهان گفت: هانتینگتون در کتاب نبرد تمدن ها، می‌گوید؛ پیروزی انقلاب ایران نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن‌های غرب و اسلام است. همچنین خانم اسکاچپول در بحث نظریه‌های انقلاب نظریه پردازی کرده و می‌گوید؛ انقلاب‌های فرانسه و روسیه و چین، آمدند و ساخته نشدند، اما انقلاب اسلامی ایران با توجه به شرایط موجود «ساخته» شد. همچنین پاپلر در کتاب تغییر ماهیت قدرت بیان می‌گوید که انقلاب اسلامی اندیشه‌های بشری را تغییر داد. مرز‌های جغرافیایی و زیست جهان را در قرن ۲۱ تغییر داد. نیکسون یکی از تئوریسین‌های آمریکایی نیز می‌گوید؛ با انقلاب اسلامی ایران طوفانی در جهان سوم ایجاد شد که ما قادر به مهار آن نیستیم.

تعالی انسان، محور انقلاب اسلامی

دکتر حسینی در ادامه به هوشمند بودن دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: نگاه دشمنان ما به انقلاب یک نگاه عمیق است در حالی که نگاه ما در داخل بر مسائل کاملا عکس این نگاه است. مبنای انقلاب اداره جهان نبود بلکه هدایت جهان بود چرا که تعالی انسان، محور انقلاب است.

مبانی فکری انقلاب، مغفول مانده

معاون هماهنگ کننده نماینده، ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به کتاب انسان کامل به قلم علامه شهید مطهری عنوان کرد: انقلاب اسلامی به دنبال تعالی و هدایت انسان هاست. تفاوت سیاست غرب و سیاست اسلام، نکته مهم هدایت است و این نکته مبنای فکری اسلام است. انقلاب اسلامی یک حرکت الهی است و هدایت دین برای پرورش بشریت است. اما متاسفانه این مبنای فکری انقلاب در جامعه بیان نشده و سطح و درک انقلاب تنزل یافته و قطعا اگر انقلابیون بر رأس امور قرار داشتند، این مشکل وجود نداشت.

لزوم ایجاد تفکرانقلابی در تمام ساحت‌ها

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران به عنوان یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب افزود: تفکر شهید تهرانی مقدم این است که دشمن جرأت حمله نظامی به ما را ندارد. اگر تفکر انقلاب هرجایی در رأس بوده و در تمام ساحت‌های کشور اتفاق می‌افتاد، معجزه‌ای بزرگ شکل می‌گرفت، اما متاسفانه تفکر انقلابی وجود نداشت.

دکتر حسینی ادامه داد: امروز در غرب و اروپا گرایش به اسلام در حال افزایش است. نامه‌ای که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی و اروپایی نوشت بازخورد میلیونی داشت و قطعا علامت سوالی در ذهن مخاطبین ایجاد شده و به اذعان محققین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس در معرفی اسلام نقش مهمی داشته است.

انتخاب اصلح، استاندارد‌های زندگی سالم را به همراه دارد

معاون هماهنگ کننده نماینده، ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به انتخابات اصلح و نقش آن در ایجاد مولفه‌های استاندارد زندگی در کشور‌ها تصریح کرد: قطعا اگر ما در انتخابات، مولفه‌های انقلابی و شروط مهمی که امام راحل برای یک رئیس جمهور، وزیر و نمایندگان مجلس بیان کرده را رعایت می‌کردیم امروز شاهد چالش‌های بزرگ کشور در مباحث مختلف سیاسی، اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و ... نبودیم. امام خمینی (ره) ۵۳ شرط و مولفه مهم برای رئیس جمهور، وزیر و نمایندگان مجلس معین کرده که توجه به این شروط راهگشای انتخابات اصلح است.

ناکارآمدی مسوولان، انقلاب را هدف قرار داده

سرهنگ حسینی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را به منزله روح و جسم خواند و اظهار کرد: متاسفانه با توجه به بحث‌ها و موضوعات موجود در کشور، بزرگترین چالش ما در عرصه کارآمدی است. امروز جریان دشمنان ما به دنبال بحث دوگانه کاذب مذاکره و مقاومت است در حالی که ما باید دوگانه کارآمدی و ناکارآمدی را مطرح نماییم.

مشکلات ما در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی، فساد و بازار بورس و مسکن و ارز و بسیاری دیگر به دلیل ناکارآمدی ایجاد شده که باید برای جامعه تبیین شود چرا که این مشکلات به انقلاب باز نمی‌گردد بلکه ناکارآمدی مسوولان است که انقلاب را هدف قرار می‌دهد.

۱۰۱۰/گزارش ویژه
ارسال نظرات
پر بیننده ها