فعالیت چشمگیر و فوق العاده آزمایشگاه سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

شاهرود_راه اندازی آزمایشگاه تخصصی با استفاده از آخرین فناوری‌های سلولی و مولکولی برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ از جمله اقدامات ارزنده در مقابله با اپیدمی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوده است.
کد خبر: ۹۳۱۹۹۸۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
فعالیت چشمگیر و فوق العاده آزمایشگاه سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، راه اندازی آزمایشگاه تخصصی با استفاده از آخرین فناوری‌های سلولی و مولکولی برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ از جمله اقدامات ارزنده در مقابله با اپیدمی کرونا بوده است.
دکتر میرزایی رئیس دانشکده پزشکی و مسئول آزمایشگاه کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: با مشارکت و همکاری هیات رئیسه دانشگاه، آزمایشگاه تشخیص مولکولی با توجه به شرایط حساس همه گیری ویروس کووید-۱۹ و جهت انجام امور تشخیص تخصصی در ساختمان مرکزی دانشگاه راه اندازی گردید.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه گفت: این آزمایشگاه با دارا بودن وسایل حفاظت زیستی ازجمله هود‌های کلاس ॥ زیستی، سانتریفیوژ‌های اختصاصی و همچنین دو دستگاه Real Time PCR، اتوکلاو، هود کلاس ۲ و کیت‌های تشخیصی و دیگر امکانات لازم برای کار تمام وقت ۹ نفر نیروی تخصصی و کارشناسی شروع به کارکرده است.
میرزایی خاطر نشان کرد: با پیگیری مستقیم آقای دکتر چمن ریاست دانشگاه، اخیرا یک دستگاه Real Time جدید به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به تجهیزات آزمایشگاه اضافه گردید.
وی افزود: تا به امروز، بیش از ۲۰ هزار تست تشخیصی PCR صورت گرفته است و خدمات این آزمایشگاه نقش تعیین کننده در مدیریت این اپیدمی دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها