خبرهای داغ:
عضو سابق شورای شهر شیراز:

حریت و آزادی بخشیدن به زنان، یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

عضو سابق شورای شهر شیراز، یکی از دستاورد‌های انقلاب را حریت و آزادی بخشیدن به زنان بر مبنای سیره فاطمی دانست.
کد خبر: ۹۳۲۰۲۳۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عضو سابق شورای شهر شیراز در همایش تکریم و تجلیل از مادران شهدا که توسط حوزه فاطمه الزهرا سپاه ناحیه احمدبن موسی شیراز در پارک محله نصرآباد برگزارشد گفت:بدون شک تاسی و تمسک به سیره فاطمی می تواند متون فاطمی را در زندگی ما ایجاد کند.

هاجری، در ادامه ضمن اشاره به آمار دانشجویان و اساتید زن قبل  از انقلاب و مقایسه آن در بعداز انقلاب خاطرنشان کرد: با نگاهی کوتاه به دوران سلطنت پهلوی از سال هزارو ۳۰۰ تا سال هزارو سیصد و ۵۷در همین مدت رشد علمی،رشد فکری و رشد زندگی اصلا قابل قیاس با زمان بعد از انقلاب نیست.

وی ضمن تشریح نقش زنان در دوران انقلاب و بعد ازآن و اهمیت جایگاه زن اشاره و با توجه به نظرسنجی وآمار،گفت:رشد علمی زنان و دختران در حوزه پزشکی،در حوزه آموزشی و معلمی و مشاغل دیگر به شدت در حال افزایش است،که این نوید بخشی، برای یک جامعه اسلامی است که به زن و نقش آن درجامعه اهمیت می دهد.

هاجری، به نقش معلمین زن و مرد و تمایز بین آن ها اشاره کرد و افزود: در میان معلمین زن و مرد در مقاطع ابتدایی و راهنمایی ، زنان معلم نقش فعال تری از خود نشان دادند و این نشان می دهد که روحیه و عواطف و محبت زنان معلم و  قدرت جاذبه آن ها در امر آموزش  وحتی در شغل پرستاری از مردان بیشتر است.

حریت و آزادی بخشیدن به زنان، یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

وی به فرهنگ ضد زن اشاره کرد و گفت :در تفکرات غرب به زن ان طور که باید اهمیت بدهند نیست اما در فرهنگ غنی اسلام شاهدبم که اسلام آمد تا فرهنگ ضد زن را از بین ببرد.

وی در پایان گفت: پیامبر اسلام در زمان جاهلیت که دختران را زنده به گور می کردند،فاطمه را به عنوان نماد و سنبل خودش معرفی می کرد و با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س)و تکریم آن بانوی بزرگوار تمام فرهنگ جاهلیت را در هم کوبید.در پایان از مادران و همسران شهدا توسط فرمانده حوزه فاطمه الزهرا خانم سیده سمیه السادات زارع تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها