خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانه سپاه ناحیه بقیه الله شیراز، از آزادی ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین و بسیجیان ناحیه بقیه الله شیراز در آستانه چهل و سومین سالرروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۰۴۵۹
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

سرهنگ پاسدار مجید علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، با اعلام یکه‌تازی ناحیه بقیه‌الله شیراز در طرح نذر رهایی در دو مرحله گذشته، از آزادی 16 زندانی جرائم غیرعمد در مرحله دوم نذر رهایی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ایام میلاد حضرت زهرا(س)، دو نفر از این افراد، زنان زندانی جرائم غیرعمد هستند.

وی با اشاره به پیگیری موضوع کمک‌های مومنانه در چند دسته، بسته‌های معیشتی، نذر خون و توزیع جهیزیه را از دسته‌های مختلف کمک مومنانه دانست و ادامه داد: همزمان با سالروز شهادت شهید سلیمانی، نذر رهایی با موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد هم به این موضوعات افزوده شد.

سرهنگ علیپور با اشاره به اینکه در مرحله اول نذر رهایی، همزمان با سالروز اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپاه ناحیه بقیه‌الله با آزادسازی 27 نفر از این زندانیان بیشترین آمار را در نواحی استان کسب کرد، تصریح کرد: در دومین مرحله این طرح که امروز اتفاق افتاد، 16 نفر را آزاد کرد که باز هم در میان نواحی چهل‌گانه استان، بیشترین تعداد آزاسازی بود.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز با یادآوری اینکه این روزها در هفته بزرگداشت مقام زن و مادر قرار داریم، گفت: اولین افرادی که امروز آزاد شدند، دو نفر از زنان زندانی بودند که با 90 و 20 میلیون بدهی زندانی بودند.

وی با تأکید بر اینکه در دو مرحله گذشته این طرح، ناحیه بقیه‌الله شیراز، 43 زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرده است، ادامه داد: این عدد، اتفاقی با چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تشابه مناسبتی دارد.

سرهنگ علیپور تأکید کرد: این طرح ادامه دارد و مرحله سوم طرح نذر رهایی، در 13 رجب و مراحل بعد، در نیمه رمضان و شعبان رقم خواهد خورد.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز به افتتاح کارگاه‌های اشتغال‌زایی در حوزه استحفاظی این ناحیه در دهه فجر اشاره کرد و گفت: کارگاه و آموزشگاه خیاطی و کارگاه تولید میوه خشک، از جمله این طرح‌هاست که برای زنان سرپرست خانوار، اشتغالزایی می‌کنند.

وی همچنین از توزیع 3هزار بسته معیشتی و 40هزار بسته بهداشتی در ایام دهه فجر میان آسیب‌دیدگان از کرونا و نیازمندان به همت خیرین و بسیجیان این ناحیه خبر داد و تصریح کرد: در کنار رزمایش کمک مومنانه، ناحیه بقیه‌الله شیراز، اقدام به تهیه و توزیع 110 بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیرین راهنمایی‌های ستاد دیه به همت پایگاه یکی از ادارات کرده است.

سرهنگ علیپور ارزش هر بسته معیشتی فوق را 300 هزار تومان بیان کرد و افزود: برنج، مرغ، گوشت، حبوبات، رب گوجه، ماکارونی و روغن، از محتویات این بسته‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها