‍ برگزاری کارگاه مهارت زندگی و تفهیم الگوی زندگی اسلامی در هامون

به مناسبت دهه مبارک فجر کارگاه مهارت زندگی در شهرستان هامون برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۰۵۱۹
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هامون، کارگاه مهارت زندگی و تفهیم الگوی زندگی اسلامی با سخنرانی خواهر رستگار فرمانده حوزه کوثر سپاه هامون در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای کرمی به همت پایگاه فهیمه برگزار شد.

رستگار گفت:اگر بپذیریم خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی به عنوان خشت بنای جامعه و کانون اصلی حفظ سنت‌ها، هنجار‌ها و ارزش‌های اجتماعی نقش بی بدیلی را ایفا میکند آنگاه توجه به شاخص‌های یک خانواده موفق مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی اهمیت مضاعفی می‌یابد.

وی ادامه داد:خانواده که مبنای آن بر اساس ازدواج شکل می‌گیرد بی تردید در ابتدا دارای مقدماتی است که در وهله اول کانون خانواده را از برخی آسیب‌ها دور می‌سازد تأکید و توجه بر هم‌کفو بودن زوجین، توجه به مکتب به عنوان شاخص زندگی و راهنمای زوجین، دوری از فردیت و توجه به سازگاری اجتماعی طرفین و... مسئله ابتدایی تشکیل هر خانوده‌ای است.

رستگار در پایان افزود:خانواده موفق چهار نیاز اساسی مشترک دارد که این چهار اصل عبارتند از: وفاداری، ارتباط و تعامل توأم با تفاهم افراد خانواده، وجود زمینه‌های تشویق جهت رشد و شکوفایی یکدیگر، تأکید و تفاهم طرفین برای حفظ کیان و اساس خانواده بر اساس عشق و محبت و اینکه خانواده واحدی برای رشد و بقاست.
ارسال نظرات