خبرهای داغ:
سرهنگ حسینی عنوان کرد: امروز رسانه، یک تیغ دو لبه است که هم می‌تواند فرصت باشد و هم می‌تواند تهدید باشد.
کد خبر: ۹۳۲۰۶۸۶
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

رسانه، تیغ دو لبه فرصت‌ها و تهدیدهاست/ هویت بخشی انقلاب اسلامی به نهضت‌های آزادی بخش

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سید کاظم حسینی معاون هماهنگ کننده نماینده، ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به چندگانگی رسانه‌ای بیان کرد: ما در بحث تحلیل مسائل سیاسی چهار مولفه را مدنظر داریم که شامل دشمن، جامعه، نظام سیاسی و جریانات سیاسی می‌باشد.

دستاورد‌های انقلاب در ابعاد گفتمانی و زیربنایی تبیین شود

وی با اشاره به مولفه «دشمن» در تحلیل‌های سیاسی گفت: در گذشته بیان می‌شد که اگر مبانی فکری در جامعه خوب مطرح نشود مشکلاتی ایجاد می‌شود. اما امروز رسانه یک تیغ دو لبه است که هم می‌تواند فرصت باشد و هم می‌تواند تهدید باشد. صحنه جنگ امروز، صحنه جنگ روایتی است و رسانه‌ها در این میان نقش تعیین کننده‌ای دارند.

جایگاه‌های برتر ایران در علوم و فنون، در سایه انقلاب

دکتر حسینی اظهار کرد: باید از فضای رسانه در مباحث مختلفی همچون انقلاب اسلامی استفاده کنیم و دستاورد‌های انقلاب را در ابعاد گفتمانی، زیربنایی برای مخاطب جوان تبیین نماییم. در مقایسه با کشور‌های دیگر دستاورد‌های انقلاب خوب تبیین نشده و به طور مثال با کشف پالایشگاه ستاره خلیج فارس که روزانه چهل میلیون لیتر بنزین از قِبَل آن تولید می‌شود، می‌توانستیم جشن ملی بگیریم چرا که در این شرایط تحریم اگر این پالایشگاه کشف نمی‌شد ما باید یکی از واردکنندگان بنزین می‌شدیم.

معاون هماهنگ کننده نماینده، ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: در بحث علمی با توجه به اینکه یک درصد جمعیت دنیا در ایران زندگی می‌کنند، دو درصد رشد علمی را به خود اختصاص داده اند. همچنین ایران جزو پنج کلوپ هسته‌ای جهان است، در پیوند قلب دهمین کشور، در حوزه نانو هفتمین کشور و در خاورمیانه اولین کشور، در پیوند کلیه سومین کشور، هستیم. ۹۵ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، در چهار علم هسته ای، فضایی، دیجیتال و ژنتیک ما حرفی برای گفتن داریم که تمام این پیشرفت‌ها در سایه انقلاب ایجاد شده است.

افزایش تفکر شیعه و تفکر حاج قاسم در جهان

وی با اشاره به تفکر شیعی افزود: امروز تفکر شیعه و تفکر حاج قاسم را در تمام حوزه‌ها و در سراسر دنیا می‌توان به خوبی مشاهده کرد. برخی می‌گویند جریان انقلابی کمرنگ شده، اما با توجه به تشییع ۲۵ میلیون نفری حاج قاسم می‌توان دریافت که این تفکر و خط مشی، مقاوم‌تر و جریان سازتر از پیش در حرکت است.

معاون هماهنگ کننده نماینده، ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: به مباحث انقلاب اسلامی باید نگاه فرآیندی و منظومه‌ای داشت نباید به این مباحث به طور مقطعی توجه کرد. مشکلاتی در جامعه وجود دارد و نمی‌توان منکر این مشکلات شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به جریان سازی تفکر شیعی اضافه کرد: امروز گرایش مردم به شیعه در سراسر جهان افزایش یافته به طوری که شخصیت‌های اثرگذاری همچون شیخ زکزاکی چندین میلیون نفر را جذب اسلام و تشیع می‌کند. امروز گفتمان شیعه، گفتمان سیدحسن نصرالله، گفتمان مقاومت، گفتمان حاج قاسم سلیمانی دیگر محدود به منطقه نیست بلکه تمام جهان را در برگرفته است آنچنان که دشمن گمان می‌کرد با ترور سردار سلیمانی این تفکر از بین خواهد رفت، اما شهادت وی جریان تازه‌ای در گفتمان شیعه ایجاد کرد.

انقلاب اسلامی، جریان ساز نهضت‌های آزادی بخش جهان

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به نهضت‌های آزادی بخش در حزب الله، حماس، بیداری اسلامی، شیعیان و تمام آزادی خواهان عالم هویت بخشیده و قدرت‌های بزرگ عالم در مقابل این جریان که انقلاب اسلامی مبدأ آن می‌باشد، دچار چالش شده اند. دنیا امروز در حال تغییر و گذار است.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها