خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی مطرح کرد:

اجرای ۱۲۸ پروژه محرومیت زدایی در استان/ تامین آب کشاورزی روستا کوشه سفلی پس از ۳۰ سال با افتتاح چاه

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی، از اجرای ۱۲۸ پروژه محرومیت زدایی در استان خبر داد و گفت: یکی از این پروژه ها افتتاح چاه آب کشاورزی روستا کوشه سفلی با اعتبار ۴۲۶ میلیون تومان است که امروز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۹۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) استان خراسان جنوبی در مراسم افتتاح چاه آب کشاورزی روستای کوشه سفلی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی احصاء مشکلات مناطق مختلف با استفاده از ظرفیت تسهیلگران بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات روستا‌های استان خصوصا روستا کوشه سفلی تامین آب کشاورزی است، گفت: این روستا بیش از سه دهه است که دچار خشکسالی بوده و چاه و قنات روستا خشک شده لذا تامین آب کشاورزی مهمترین اولویت روستا است.

هنری افزود: با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انصار الرضا (ع) استان برای انجام این پروژه اعتبار بالغ بر ۱۱۵ میلیون تومان جهت انتقال برق به چاه، حفر و تجهیز چاه کشاورزی اختصاص یافت.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: در این مرحله از پروژه چاه آب روستای کوشه سفلی جمعا مبلغ ۴۲۶ میلیون تومان هزینه شده که به مرحله استحصال و تامین آب کشاورزی رسیده است.

هنری عنوان کرد: گام بعدی این پروژه، انتقال آب به اراضی کشاورزی روستا است که مشکل آب اراضی این روستا بعد از ۳۰ سال مرتفع می‌شود و تمامی اهالی روستا از آب کشاورزی و محصولات کشاورزی بهرمند می‌شوند.

وی تصریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انصار الرضا (ع) با همکاری دستگاه‌های اجرایی امسال اجرای ۱۲۸ پروژه محرومیت زدایی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان را در دستور کار قرار داد که ۵۰ درصد اعتبار این پروژه‌ها از طریق قرارگاه محرومیت زدایی تامین می‌شود؛ تاکنون حدود ۴۰ درصد از این پروژه‌ها به اتمام رسیده است و مابقی در اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ظرفیتی است برای کمک به پروژه‌هایی که سال‌ها به علت کمبود اعتبار و سایر مسائل انجام نشده است.
 
وی ادامه داد: تا کنون برای این پروژه ۲۱۰ میلیون تومان با مشارکت خود اهالی روستای کوشه سفالی هزینه شد و برای انتقال آب با همکاری جهاد کشاورزی و اعتبار این سازمان، سرفصل لوله گذاری این روستا مشخص شده که این موضوع نیز در آینده انجام خواهد شد.
 


ارسال نظرات
پر بیننده ها