خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح لایحه بودجه از سوی دولت و ارسال آن به مجلس؛ ان شاءالله بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس نهایی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۰۸۷۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت افزود: نیازمند برنامه دقیق‌تر و جدی‌تر برای اطراف تهران هستیم که البته ما مشکلات حاشیه نشینی را در برخی کلانشهر‌های دیگر هم داریم که باید در برنامه هفتم تدبیر شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: روزانه سه و نیم میلیون نفر از اطراف تهران؛ به شهر تهران رفت و آمد می‌کنند؛ ما از همان زمان به دنبال حمل و نقل ریلی بودیم چرا که هم امن‌تر و هم مقرون به صرفه است و موجب کاهش تصادفات و معضلات می‌شود.

وی گفت: برخی تصمیمات در رفت و برگشت بر مباحث کارشناسی به دلایل مختلف متوقف می‌شود و وقت مردم را از بین می‌برد؛ آن زمان که ما در شهرداری بودیم مرتب می‌گفتیم که در قانون گفته است مترو تهران و حومه و در طراحی درازمدت هم پیش بینی شده بود که به بحث حومه تهران هم توجه شود و در همین ارتباط پیش بینی شده بود دو خط اکسپرس که شرق و غرب تهران را خارج از مترو تهران به هم وصل کند که از پردیس تا هشتگرد امتداد داشته باشد؛ اما به خاطر برخی اتفاقات و تغییرات این پروژه ۱۰ سال عقب افتاد.

رئیس مجلس افزود: ایستگاه مترویی که در این مکان ساخته شده بود بعد از فندانسیون رها شده است و یکسری تصمیمات ما را از کار اصلی و جدی خود باز می‌دارد.

قالیباف گفت: ما متوجه همه مشکلات هستیم و تلاش می‌کنیم نظام مسائل دو حوزه انتخابیه این چند شهرستان را در نظر داشته باشیم.

وی همچنین گفت: در مجلس شورای اسلامی به موضوع نظارت، نگاهی مبنایی داریم و در هر دوره‌ای از مجلس که افراد جابجا می‌شوند نباید مسیر مطالبات مردم تغییر کند و ما باید روند مشکلات مردم و پیگیری آن را به گونه‌ای باثبات دنبال کنیم.

رئیس مجلس افزود: در بودجه ۱۴۰۰ نیز که ان شاء الله دولت محترم بودجه را اصلاح می‌کند و مجدد به مجلس برمی گرداند؛ مصمم هستیم که رفع تبعیض و همچنین برقراری انضباط در بودجه محقق شود و از جهت کارکردی هم باید این بودجه به بحث سلامت، معیشت و محرومیت زدایی و مباحث تولید و اشتغال توجه ویژه داشته باشد.

قالیباف در ادامه گفت: ما دو هفته قبل هم که در حوزه سلامت با جناب استاندار جلسه‌ای داشتیم در بحث محرومیت زدایی از بخش‌هایی از اطراف و استان تهران مباحثی مطرح شد که باید در بودجه ۱۴۰۰ به نتایج خوبی در آن برسیم.

وی افزود: به ویژه در بحث تولید و اشتغال اگر می‌گوئیم که راه افتاده است معیار و سنجش حوزه تولید، اشتغال است و اگر اشتغالی ایجاد شد یعنی تولید رخ داده است و البته تولید ابعاد مختلفی دارد.

رئیس مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی جهش تولید در مسکن را مدنظر قرار داده ایم و چند سال است که ما در تولید مسکن عقب افتاده ایم و فکر می‌کنم اگر قانون جهش تولید مسکن به پایان برسد و ابلاغ شود از سال آینده بحث تولید مسکن را بتوانیم با لحاظ کردن نقاط قوت و ضعف طرح‌های گذشته به جریان بیندازیم و باید سرمایه‌های خرد و کلان را در این خصوص در اختیار بگیریم و مردم را هم به میدان بیاوریم.

قالیباف افزود: هم اکنون ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه مسکن مربوط به زمین است؛ ما باید این موضوع را از طریق صندوق‌های زمین و مسکن که در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده است حل و فصل کنیم.

وی گفت: امروز تامین مسکن برای مردم به مشکلی تبدیل شده است؛ اگر با یک نوبت کاری ۱۰۰ درصد حقوقشان را هم بدهند نمی‌توانند خود را در زمینه مسکن و اجاره تامین کنند چه برسد به مسائل سلامت و غذا و غیره.

همچنین قالیباف گفت: اگر موضوع مسکن حل شود کمک بزرگی در گشایش امور مردم و ثبات پایداری خانواده اتفاق خواهد افتاد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها