فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

شهدا هیچ‌گاه دنبال این نبودند که کشور و قدرتی بخواهد مشکل ما را حل کند

سردار پورشمسی گفت: شهدا، کسانی بودند که اندک میلی به غیر خدا نداشتند و دنبال این نبودند که کشور و قدرتی بخواهد مشکل آن‌ها را حل کند.
کد خبر: ۹۳۲۰۹۳۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در یادواره ۵۰۰ شهید شهرستان میبد با گرامی داشت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دیرور حماسه‌ای به وقوع پیوست که شاید بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی خودمان هم باور نمی‌کردیم حماسه با این ابعاد و با حضور همه اقشار مردم داشته باشیم.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و مردمی ولایت مدار داریم که این افتخارات را برای ایران اسلامی و جهان اسلام رقم می‌زنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به رواج باستانگرایی در دوران حکومت رضاشاه اظهار داشت: اگر می‌خواهیم رضاخان را بشناسیم و بدانیم قبلا چه کسانی بر این مملکت حکومت می‌کرد‌ه‌اند باید به دست‌نوشته‌های محمدعلی فروغی و دست‌نوشته‌های سفیر وقت انگلیس و دست‌وشته‌های همسر شاه و همسر رضا خان مراجعه کنیم.

پورشمسی خاطرنشان کرد: محمدعلی فروغی می‌گوید رضاخان وفتی حکومت را در دست گرفت، خواندن و نوشتن هم بلد نبود و ما دیدیم خیلی زشت است که شاه حتی خواندن و نوشتن هم بلد نباشد لذا برای او معلم گرفتیم تا خواندن و نوشتن را بیاموزد. سفیر وقت انگلیس می‌گوید رضاخان نامه‌ای به من نوشت که در متن آن نامه نصف صفحه‌ای، ۱۵ غلط املایی داشت.

وی اضافه کرد: رضاخان کار خودش را با درجه بسیار پایین میرپنجی به عنوان مسئول اصطبل سفارت دانمارک در تهران شروع کرد و بعدا بخاطر خوش‌خدمتی‌هایش او را به مسئولیت اصطیل سفارت سوئیس ارتقا دادند.

فرمانده سپاه الغدیر یادآور شد: خیانت به ایران در حدی بود که دو اوج حنگ جهانی اول سفارت انگلستان توانست غلات را از ایران خارج کند و یک قحطی فراگیر وارد ایران عزیز شد و بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن روز‌ها جانشان را از دست دادند.

پورشمسی بیان کرد: رضاخان دوران پایانی حکومتش به ترکیه سفر کرد و بر اثر آشنایی با اقدامات آتاتورک، مدرنیته کردن ایران را در دستور کار قرار داد و این موضوع فجایع بسیار سنگینی در حوزه اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای ایران رقم زد؛ زمانی که مدرنتیه وارد ایران شد به قدری فجایع فرهنگی اتفاق افتاد که اصلا انسان شرمش می‌آید که بخواهد از آن‌ها یاد کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سفیر وقت انگلیس می‌گوید در جریان جشن‌های ۲۵۰۰ ساله در شیراز در یک صحنه تئاتر واقعی، پسری لباس‌های یک دختر را پاره کرد و جلوی چشم هزاران نفر به او تجاوز کرد؛ سفیر انگلیس در ادامه می‌گوید اگر چنین اتفاقی در منچستر انگلیس رخ می‌داد مردم اجازه نمی‌دادند کارگردان آن تئاتر زنده بماند.

فرمانده سپاه الغدیر تأکید کرد: در حوزه اقتصادی نیز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بر منابع کشور چنبره زده بودند و در شرایطی که روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت صادر می‌شد، اما کمترین بهره را برای مردم فقیر کشور داشت.

پورشمسی تصریح کرد: در حوزه امنیتی بحرین به عنوان سرزمین فوق‌العاده راهبردی از ایران جدا شد و شاه که به عنوان ژاندارم منطقه و در واقع به عنوان نوکر آمریکایی‌ها قرار بود ارتش برتر منطقه را داشته باشد بحرین را از دست داد و ایران را دچار مشکل بسیار زیادی در حوزه اقتصادی و امنیتی کرد.

وی با اشاره به کار بزرگ حضرت امام در تشکیل حکومت اسلامی، گفت: قبلا هم کسانی بودند که مبارزات اسلامی داشتند، اما چون مدلی برای حکومت و اداره کشور نداشتند اقداماتشان به سرانجام نرسید، اما امام خمینی مدلی اسلامی و دینی برای حکومت و اداره کشور ارائه کرد.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایطی که هیچ کس تصور نمی‌کرد، انقلاب اسلامی پیروز شد، اظهار داشت: وقتی انقلاب فرانسه شکل گرفت در سرزمینی که مدعی دموکراسی است و امروز هم در دنیا فرانسوی‌ها ادعا داند مهد دموکراسی هستند، اما وقتی انقلاب فرانسه اتفاق افتاد در تاریخ ذکر شده است که بیش از ۸۰ هزار نفر را با گیوتین سر بریدند، اما در جریان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی منهای شهدای عزیز و بزرگواری که تقدیم انقلاب شدند از طرف حکومت اسلامی که توسط حضرت امام شکل گرفت، کمتر از ۱۰۰ نفر محاکمه شدند و انقلاب بدون جنگ و خونریزی و اقدامات خشونت‌آمیز شکل گرفت.

پورشمسی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از وقوع انقلاب، هر سال بالنده‌تر از گذشته انقلاب و نظام پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: آن چیزی که نظام و ملت ما را هر روز بالنده‌تر می‌کند نوع نگاهی است که حضرت امام به امت اسلامی دارند و امروز مردم ایستاده‌اند و در مقابل همه دشمنی‌هایی که با نظام وجود دارد مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین قدر مردم را بدانند و به ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کنند عنوان کرد: تنها سه جا در قرآن خداوند می‌گوید «یاری نمی‌کند» که یکی از آن جایی است که می‌گوید اگر اندک امید و میلی به دشمن داشته باشید یاری نخواهید شد و شهدایی که امروز برای آن‌ها یادواره و مراسم گرامی‌داشت گرفته‌ایم، کسانی بودند که اندک میلی به غیر خدا نداشتند و دنبال این نبودند که کشور و قدرتی بخواهد مشکل آن‌ها را حل کند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات