خبرهای داغ:
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

امروز شاخص‌ امید به زندگی و سلامت زنان به برکت انقلاب ارتقا یافته است

اسدآباد- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه امروز بیش از ۳۰ هزار بانوی متخصص و فوق تخصص داریم، گفت: امروز شاخص‌های امید به زندگی و سلامت زنان به برکت انقلاب اسلامی ارتقا یافته است.
کد خبر: ۹۳۲۰۹۴۳
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
امروز شاخص‌ امید به زندگی و سلامت زنان به برکت انقلاب ارتقا یافته استدکتر عاطفه سمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در عرصه درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: یکی از موهبت‌های خداوند در حق خودم و زنان این کشور، زیستن و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانم که فرصت آموزش و حضور اجتماعی عزتمند و برابر را برای بانوان در چارچوب شرع مقدس فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های بعد از انقلاب رشد حوزه پزشکی شایان توجه بوده است به طوری که پیش از انقلاب فقط ۳ هزار و ۵۰۰ پزشک خانم در کشور وجود داشت و امروز با بیش از ۷۰ هزار پزشک خانم به رشد زیادی در این حوزه رسیده‌ایم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ادامه داد: در حوزه‌های تخصصی نیز زنان می‌توانند به راحتی در درمان و معالجه بیماری خود به پزشکان متبحر و حاذق زن مراجعه کنند و داشتن حق انتخاب در این موضوع حتی در جوامع غربی نیز یک سنجه مهم رفاهی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۳۰ هزار بانوی متخصص و فوق تخصص داریم که در قیاس با قبل از انقلاب این رشد ۵۰ درصدی قابل تقدیر است و حتی از منظر بین المللی نیز حاکی از ارتقای جایگاه و منزلت زن است.

سمایی افزود: امروز شاخص‌های امید به زندگی و سلامت زنان به همت این تغییر نگاه، ارتقا یافته، به طور مثال طبق آمار‌های سازمان بهداشت جهانی شاخص مرگ و میر مادران حین زایمان در کشور کاهش نود درصدی یافته است و همه این موارد نتیجه مشارکت و حضور کریمانه و عفیفانه زنان در ساختار اجتماعی است که به سرانگشت معمار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) محقق شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات