عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملت باید هم در صحنه بماند و مقاومت کند، هم مسئولان را نقد و اصلاح کنند و هم در انتخابات گزینش‌های درست انجام دهند.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۸۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته و در آستانه ورود به ماه رجب نمازگزاران و خودش را به تقوا و پارسایی و خویشتن‌داری از گناه و آلودگی‌ها و یاد و ذکر خداوند در همه احوال سفارش و دعوت کرد.
آیت‌الله اعرافی سپس با تأکید بر توجه ویژه به گام دوم انقلاب با آغاز چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی به ‌عنوان یک راهنمای بزرگ برای حرکت کشور گفت: دانشگاه، آموزش‌و پرورش، حوزه‌های علمیه، صنعت، اصناف، طبقات گوناگون و جوانان سرافراز ما نباید با این بیانیه که منشور بزرگ است به‌سادگی برخورد کنند.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این بیانیه هم یک جمع‌بندی بسیار دقیق و ظریف از سوی نگهبان انقلاب اسلامی است و هم یک دورنمایی برای حرکت آینده کشور و انقلاب به شمار می‌آید تصریح کرد: ادارات و بخش‌های مختلف، مسئولان و دستگاه‌های برنامه‌ریز، درون‌مایه و روح این بیانیه که حاوی مطالب مهمی در تحلیل گذشته و رویکرد به آینده است را مدنظر قرار دهند.
خطیب جمعه میبد مدیریت جهادی را یکی از مطالب بیانیه گام دوم انقلاب خواند و ابراز کرد: حرکت جهادی چیزی است که باید مسئولان آن را مهم بشمارند چراکه هر جا از حرکت جهادی فاصله گرفتیم شکست خوردیم و کم آوردیم و هر جا با دل و جرئت و بر اساس روح و فرهنگ مقاومت و مدیریت جهادی حرکت کردیم دستاوردهای بزرگی داشتیم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به دستاوردهای انقلاب و در کنار آن برخی کاستی‌ها گفت: روح جهادی در دفاع مقدس تجلی کرد و فرماندهان ما در دفاع مقدس که از هیجده سال تا پایین ۳۰ سال بدون هیچ پیشینه و سابقه بودند، وارد میدان کارزار شده و توانستند معجزه عصر را دریک حرکت بزرگ نظامی نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: درصحنه‌های اقتصادی، علمی، رزمی و فناوری و کارزار هر جا این فرهنگ مقاومت و روح جهاد و شهادت خواهی را متجلی کردیم آنجا معجزه پدید آمد بنابراین باید این حرکت جهادی را استمرار داد.
اعرافی بابیان اینکه هر جا که بوی انفعال، ترس و سازش‌کاری و کوتاه آمدن پیدا شد شکست خوردیم و مواجه با سختی‌ها شدیم افزود: انسان شجاع و حکیم کسی است که از سختی استقبال کند چراکه از دل سختی پیروزی پدید می‌آید.
امام‌جمعه میبد باور به اینکه ما می‌توانیم را از جلوه‌های روحیه جهادی خواند و گفت: اگر بچه‌های ما در دفاع مقدس می‌دیدند که عالم بر سر آن‌ها آتش می‌ریزد و دستشان خالی است حتماً خودشان را می‌باختند و کشور ما هم سقوط می‌کرد؛ ولی چون باور داشتند توانستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امید به آینده را دومین تأکید در بیانیه گام دوم عنوان کرد و اظهار داشت: باید همه سختی‌ها را شناخت و فهمید و تحمل کرد و برای پیشرفت به آینده امیدوار بود.
آیت‌الله اعرافی مدیریت سالم و پاک را یکی دیگر از عناصر مهم بیانیه گام دوم تلقی کرد و افزود: مع الاسف با پدیده‌های فساد و عبور از خطوط قرمز اسلامی و مردمی و انقلابی در نهادهای مختلف مواجه هستیم که باید ریشه اینها خشکانده شود.
امام‌جمعه میبد تصریح کرد: باهمت مردم، مسئولان سالم و دست‌پاک و با حضور قوی قوه قضائیه به‌هیچ ‌وجه نباید فساد اداری و تخلف مالی و فسادهایی که دیده می‌شود تداوم پیدا کند.
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه بخشی به فرهنگ ما برمی‌گردد و بخشی به اقدام قاطع مسئولان برمی‌گردد؛ برخورد قاطع با این فسادها و سلامت اداری و گردش کار اداری را ضروری دانست.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در فناوری‌های نوین گفت: ما در علم و دانش شاخص‌های بزرگ را به دست آوردیم و در بیش از صد شاخص مهم توسعه و پیشرفت امروز کشور ما جایگاه‌های بزرگی را احراز کرده است که حرف شوخی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در ۲۰ فناوری و حوزه دانشی پیچیده، رتبه‌های چهارم تا پانزدهم دنیا را داریم تصریح کرد: اگر در همه بخش‌های اداری روحیه جهادی باشد کشور پیش خواهد رفت.
امام‌جمعه میبد گفت: هر جا مجاهدان پاک و آدم‌های سالم و باانگیزه پای‌کار صنعت، اقتصاد، پیشرفت آمدند؛ رفاه و آسایش هم ایجاد شد و دشمن هم عقب نشست و هر جا که وادادگی بود سقوط کردیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بیانیه گام دوم این جایگاه را برای حضور جوان و فکر جوان و ایمان و جهاد باز کرد تا اقتصاد و فرهنگ مقاومتی شود و راه شهیدان عالی‌مقام ما تجلی و استمرار پیدا کند.
امام‌جمعه میبد بیان داشت: همه ادارات و دستگاه‌ها باید هفت توصیه پایانی بیانیه گام دوم؛ در علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد قوی و مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و مقاومت در برابر دشمن و دریک سبک زندگی درست مطمح نظر قرار و دنبال کنند و برشی از این بیانیه را در شهرستان و استان عملیاتی کنند.

آیت‌الله اعرافی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه هم میلاد امام راحل را تبریک و شهادت امام هادی را تسلیت گفت.

امام‌جمعه میبد همچنین مناسبت‌های در پیش رو و مهم در ماه رجب و شعبان را گرامی داشت و اهمیت عظمت و شکوه ماه مبارک رجب را به جوانان یادآور شد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در هر دقیقه که از خدا می‌گیریم فرض کنیم آخرین فرصت‌هایی برای رشد تعالی معنوی است گفت: مبادا از قطعه‌های گذر عمر به‌سادگی بگذریم و ارزش برای ترقی‌های بزرگ را نفهمیم و غفلت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن که به شکل ویژه و خاصی به دلیل شرایط کرونایی برگزار شد و پدیده نو و تازه و بسیار غرورآفرین بود از حضور مردم و برنامه‌ریزان برگزاری قدردانی کرد.

اعرافی با اشاره به ملتی که با سختی‌های گرانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و به دلایل تهدیدهای بیگانگان غدار و به دلیل ضعف‌های که در مسئولین وجود دارد افزود: اما مردم ما این‌قدر آگاه و بصیر و بینا و هوشیار است که در سخت‌ترین شرایط در برابر دشمنان آیین و دین اسلام و انقلاب و بدخواهان این ملت بزرگ و رشید به‌موقع حضور آگاهانه خودش را نشان می‌دهند و این حضور پرشکوه را به رخ بدخواهان اسلام و انقلاب و ایران می‌کشانند.

وی افزود: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و قریب ۶۰ سال از آغاز نهضت اسلامی و حرکت جدید ملت ایران گذشته است و امروز نسل چهارم ما و جوانان غیور و متدین مثل قبل درصحنه حضور دارند و آگاهانه انتخاب می‌کنند و راه خودشان را برای تعالی ایران و اسلام می‌پیمایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ملت باید هم بماند و مقاومت کند هم مسئولان را نقد و اصلاح کنند و هم در انتخابات گزینش‌های درست انجام دهند و مطمئن باشند دست خدا با شماست و به فضل الهی با همه دشمنی‌ها و کینه‌ها، راه خدا و مسیر اسلام و اخلاق و معنویت استمرار پیدا خواهد کرد.

خطیب جمعه میبد از خانواده‌های معظم شهدا و مادران و همسران و فرزندان آن‌ها و جانبازان و آزادگان و ایثارگران که در هشتمین یادواره شهدا و برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره هم قدردانی کردند.
ارسال نظرات